המוזיקה חיברה בין צה"ל לחסידות מודזי'ץ - סרוגים

המוזיקה חיברה בין צה"ל לחסידות מודזי'ץ

קבלת פנים לא שגרתית בלב בני ברק בבית האדמו״ר ממודז׳יץ, כשהחזן הראשי לצה"ל נפגשו עם האדמו"ר והעניקו לו את האלבום בו נמצא גם ניגון מבית החסידות.

author-image
המוזיקה חיברה בין צה"ל לחסידות מודזי'ץ
  האדמו"ר ואברמסון (צילום יח"צ)

בתקופה האחרונה מנסה צה"ל ליצור קשר עם מנהיגי הציבור החרדי, בכדי להציג להם תוכניות גיוס שונות ולפתוח להם צוהר לעולם הצבאי וחשיבות השירות בו.

באופן מפתיע, חיבור לחסידות מודזי'ץ ושיחה אודות שירות חרדים בצה"ל נוצר בעקבות אלבומו החדש של החזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון, המכיל שיר שבמקורו הולחן לראשונה בחיסדות מודזויץ.

בתחילת השבוע נערכה קבלת פנים לא שגרתית בלב בני ברק. בבית האדמו״ר ממודז׳יץ של החזן הראשי בליווי רב פרויקט שח"ר (שילוב חרדים) בצה״ל בו הם העניקו לאדמו״ר אלבום חזנות צבאית, בתוכו: ״המבדיל״ בלחן החסידי של מודז׳יץ.

חסידות מודז'יץ ידועה בניגוניה המוכרים בכל בתי ישראל ביניהם: "אשת חיל", "מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר", "אודך כי עניתני" ועוד.

האדמו״ר התעניין בהליך הגיוס של חרדים לשירות צבאי. הרב קליין סיפר כי הוא ממונה על שמירת ההלכה בקרב חיילי שח״ר כך לדוגמא ציין את שיעורי הדף היומי לחיילים חרדים המתקיימים מידי יום בבסיסי צה״ל.

האדמו״ר המופתע נזכר במכתב שראה פעם, בו מבקשים מדוד בן גוריון לשמור על כשרות האוכל בצה״ל. הרב קליין אמר כי היום כל חייל חרדי מקבל אוכל כשר כפי שרגיל לאכול. זאת על-מנת להקל את שילובם בצה״ל.

האדמו"ר והחזן הצבאי הראשי (צילום יח"צ)

האדמו״ר שאל למה צריך חרדים בצבא. קליין סיפר שמפקדי יחידות מבקשים לשלב עוד חרדים ביחידתם ומדובר בחיילים התורמים לצה״ל באופן משמעותי.

״בערב ראש השנה ביקרתי בבסיס של חיל האוויר, מפקד הבסיס ביקש ממני שהחיילים החרדים יעשו אצלו מילואים ולא ישובצו לתפקידי דת ברבנות הצבאית״.

החזן הראשי לצה״ל, סא״ל שי אברמסון, הודה בפני האדמו״ר כי זו זכות עבורו לבצע את היצירה שנולדה בחסידות מודז׳יץ וכי הוא מאמין כי זה עוד צעד לאיחוי הקרעים בין הגוונים השונים בעם״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו