אנטישמיות בארה"ב: סטודנטיות מישראל גילו צלבי קרס בחדרן

אנטישמיות בארה"ב: סטודנטיות מישראל גילו צלבי קרס בחדרן

2 סטודנטיות ישראליות הלומדות באוניברסיטת "אינדיאנפוליס" בארה"ב נדהמו לגלות כי אלמונים ציירו צלבי קרס על קירות דירתם בזמן שהיו בחופשת הקיץ: "מדובר במעשה שפשוט לא מקובל". בהנהלה הודיעו כי יפתחו בחקירה

ארה"ב: סטודנטיות מישראל גילו צלבי קרס בחדרן
  צלבי קרס בבית כנסת באינדיאנה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

האנטישמיות בארה"ב נמשכת: שירה ומיקי ששון, אחיות ישראליות שהחלו השבוע את הסמסטר באוניברסיטת "אינדיאנפוליס" שבאינדיאנה, נדהמו לגלות כי אלמונים ציירו צלבי קרס על קירות הדירה שלהן בקמפוס. האחיות דיווחו על האירוע לאוניברסיטה, שהעבירה אותן לבית מלון סמוך- ובהמשך לדירה אחרת שנמצאת באותו מתחם.

"הגענו לחדר, מוכנות לפרוק את דברינו, ופתאום ראינו את צלב הקרס על הקיר. אי אפשר לטעות – זה היה סמל שנאה" אמרה שירה בראיון לעיתון "אינדיאנאפוליס סטאר". "כשראינו את זה ישר חשבתי על שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה. הזדעזעתי, נפגעתי, ובאמת הייתי בהלם. הופתעתי, כי אף פעם לא הייתי המטרה של פשע שנאה כזה".

אחותה מיקי, שנמצאת בשנה השלישית ללימודיה באוניברסיטה, הוסיפה כי "מדובר במעשה שפשוט בלתי מתקבל על הדעת. קשה לראות פעולה כזאת, במיוחד כשאנחנו כל כך רחוקות מהבית. קשה לי להתמודד עם זה, כי כאן זה הבית השני שלי – ואני ממש רוצה שזה יישאר ככה. אנחנו רק רוצות להבהיר כמה זה פגע בנו".

באוניברסיטה אמרו בתגובה כי פתחו בחקירת האירוע, אך בשלב הזה לא ניתן לדעת מי האחראי למעשה, מכיוון שתלמידים חיצוניים שאינם לומדים באוניברסיטה התגוררו במעונות בזמן שהתלמידות היו בחופשת הקיץ. "אוניברסיטת 'אינדיאנפוליס' הייתה בקשר עם לינדזי מינץ, מנכ"לית המועצה ליחסי הקהילה היהודית באינדיאנפוליס, כדי להבטיח עבודה משותפת כדי ליצור תגובות מתאימות" אמרו בהנהלה. "נדון בדרך למידה לקהילה שבקמפוס שלנו".

לפני כשנה התרחש אירוע אנטישמי נוסף באינדיאנה, כאשר נולאן ברוור, סטודנט באוניברסיטה בן 21, ריסס צלבי קרס וכתובות נאצה אנטישמיות על קירות בית הכנסת "שערי תפילה" שבעיר כרמל. האירוע גם זכה לגינוי מבכירי המערכת הפוליטית באינדיאנה, ביניהם ראש העירייה ג'ים בריינארד וכן סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שכיהן כמושל המדינה עד שנת 2017. "אני נגעל ומזועזע מפעולת הוונדליזם הפחדנית בבית הכנסת" אמר פנס. "עלינו למצות את הדין עם האחראים. המעשים האנטישמים הנבזים הללו חייבים להיפסק".

עוד באותו נושא

ארה"ב: ריסס כתובות על בית כנסת- ונידון למאסר

בעקבות חקירת המשטרה ברוור נעצר, ובמהלך משפטו הודה כי פעל בשיתוף פעולה עם ארגוני ימין קיצוני, והחליט לתקוף את בית הכנסת מכיוון שלדבריו "הוא מלא ביהודים. רצינו להבהיל אותם ולשלוח להם מסר שהם אינם רצויים כאן". עוד אמר כי תכנן לשרוף את בית הכנסת עם פצצות מתוצרת עצמית. ברוור נידון לעונש של שלוש שנות מאסר- המהווים פסיקה חסרת תקדים בחומרתה להרשעה על רקע אנטישמי- וכן נדרש לשלם קנס כספי של 1,700 דולר, כשמתוכם 700 דולר הועברו לבית הכנסת והשאר הועבר לארגונים יהודיים במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו