חווים משבר בנישואין? כך תקבלו בחכמה את ההחלטה הנכונה

חווים משבר בנישואין? כך תקבלו בחכמה את ההחלטה הנכונה

מרגישים שהגירושין מעבר לפינה, אבל לא יודעים מה לעשות? עו"ד דלית יניב-מסר בטור על הפתרון שיוכל לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ואולי אפילו יציל את הזוגיות שלכם

מרגישים שהגירושין קרובים? כך תקבלו החלטה נכונה
  (צילום: שטארסטוק)

אין זה סוד שיותר ויותר זוגות חווים משבר משמעותי בחיי הנישואין ובמיוחד בתקופה הזו של פסח, שמוביל אותם לשקול בכובד ראש הליך של פרידה. אך יחד עם זאת, קורה בלא מעט מקרים שאותם זוגות, עוד יכולים להציל את מערכת היחסים ואת הבית. ברור, שמדובר במצב של התלבטות, "האם לפרק את החבילה", או להמשיך ולהילחם עליה.

לזוגות כאלה, אשר עדיין לא בטוחים האם הם פונים להליך של גירושין או לשיקום הבית – "הסכם שלום בית ולחילופין גירושין" הוא הפתרון המתאים. הסכם שכזה, מתייחס לשתי תקופות בחיי בני הזוג: תקופת שיקום היחסים ולתקופה בה יתכן ובני הזוג יחליטו שמאמצי השיקום לא עלו יפה והם מתגרשים.

במסגרת הסכם זה מסדירים בני הזוג את התנהלותם בתקופת שלום הבית ואת הנושאים הקשורים בגירושין. החלק של ההסכם העוסק בגירושין ימומש רק אם אחד מבני הזוג או שניהם יחליטו להתגרש.

חלק א': ניסיון לשקם את הנישואין

בחלק העוסק בשלום הבית יכולים בני הזוג לקבוע כיצד תתנהל מערכת היחסים ביניהם, כמו פניה משותפת לטיפול זוגי ומשך תקופת הטיפול הזוגי, כיצד תתנהל כלכלת הבית באותה תקופה, האם הוצאות המחייה של בני הבית והוצאות אחזקתו ישולמו באמצעות חשבון ייעודי משותף אליו יפקידו כל אחד סכום מוסכם מדי חודש, האם כפי שהתנהלו החיים עד לחתימת ההסכם, האם השיתוף הרכושי שחל בנישואיהם ימשיך או שמא יפסק עם החתימה על ההסכם, ועוד.

חלק ב': מה קורה אם מתגרשים?

החלק השני של ההסכם העוסק בגירושין ונותן מענה לסוגיה כיצד מחליטים כי תמה תקופת שלום הבית והסכם הגירושין נכנס לתוקפו. בני הזוג מגדירים כיצד יודיעו על תום תקופת שלום הבית, כיצד יפעלו לקידום הגירושין בפועל, מתייחסים לסוגיית משמורת הילדים וזמני השהות, מזונות הילדים ולחלוקת הרכוש, והכל ברוח טובה.

יתרונותיו של הסכם מסוג זה בכך שהוא מונע מבני הזוג לנהל הליך משפטי במקרה של גירושין, שכן כל הסוגיות הוסדרו כבר מראש על ידי בני הזוג, שעה שרצו לשקם את מערכת היחסים ביניהם. מעבר לכך, הסכם זה  נעשה כשעדיין לא נפלה ההחלטה הסופית להתגרש, מצב בו בני הזוג עדיין יכולים להסתכל אחד לשני בעיניים, ברוח טובה ומפייסת. לעתים, כשהסכם גירושין נערך לאחר שכבר נופלת ההחלטה, לא מעט מאבקי כוח, מלחמות, כעסים ומטענים – יכולים להשפיע על ההסכם ולהקשות על כל אחד מבני הזוג להגיע להסכמות בנושאים קריטיים.

ההסכם, המיועד בעצם להיכנס למגירה, מאפשר לבני הזוג לתת הזדמנות אמתית לשיקום התא המשפחתי כשהם יודעים שזכויותיהם וזכויות ילדיהם מוגנות ומעוגנות בהסכם. ככל הסכם בין בני זוג, גם הסכם שלום בית ולחילופין גירושין יש להביא לאישורו של בית המשפט על מנת שיקבל תוקף של פסק דין.

=============================

הכותבת בעלת משרד לדיני משפחה ותיקי גירושין מורכבים

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
נראה לי עצה גרועה מאוד
א | 16-04-2019 15:06
אם יישארו ביחד, הסכם הגירושין המונח במגירה יעיב על היחסים אם יחליטו להיפרד, יתחרטו על הרגע שחתמו על הסכם בלי ייעוץ משפטי
2
גבר חכם לא מתחתן
מנחם22 | 17-04-2019 1:04
שעבוד לעבדות מרצון זאת לא הדרך לחיות על אף האילוצים הגופניים.
חבל מאוד שכך אתה חושב ומרגיש
אני | 22-04-2019 11:56
אומללות
3
במקרה של קשיים בזוגיות חובה ללכת לטיפול זוגי
חוסר אחריות | 22-04-2019 12:00
חבל שהחמדנות של עורכי הדין תגרום לכם בכייה לדורות. זוג במשבר חייב לפנות לטיפול מקצועי בכדי לנסות להציל את הנישואין, במיוחד אם יש ילדים בתמונה.
4
marymichael1112@gmail.com
אֱלִישֶׁבַע דָּוִד | 11-08-2019 22:32
שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp אותו בטלפון: +2348144480768 אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר
5
mmeiravazoulay676@gmail.com
Isabella Ethan | 20-04-2021 11:06
“החיים שלי חזרו !!! אחרי 14 שנים של נישואים שבורים, בעלי עזב אותי ואת שני התאומים שלנו. הרגשתי שחיי עומדים להסתיים כמעט והתאבדתי, הייתי במצב רגשי הרבה מאוד זמן. אבל בזכות גלילת איות בשם דר אלאבה אותה פגשתי באינטרנט ביום נאמן אחד כשדפדפתי באינטרנט וחיפשתי גלגית כישוף טובה שיכולה לפתור את הבעיות שלי נתקלתי בכל עדויות על גלגול הכישוף המסוים הזה. יש אנשים שהעידו שהוא החזיר את אהובתם לשעבר, יש שהעידו שהוא משחזר רחם, מרפא הרפס ומחלות אחרות, יש שהעידו שהוא יכול להטיל כישוף להפסקת גירושין וכן הלאה. נתקלתי גם בעדות מסוימת, מדובר באישה בשם סוניה, היא העידה על האופן שבו דר אלאבה החזירה את אהובה לשעבר בפחות משבעה ימים והפכה את ההשפעה של סרטן הנערים הקטנים שלהם, ובסוף עדותה היא הפיל את כתובת הדואר האלקטרוני של דר אלאבה. לאחר שקראתי את כל אלה החלטתי לנסות את דר אלאבה. יצרתי איתו קשר בדואל והסברתי לו את הבעיה שלי. ותוך שלושה ימים בלבד בעלי חזר אלי ופתרנו את הבעיות שלנו, ואנחנו אפילו מאושרים מבעבר. דר אלאבה הוא באמת איש מחונן ואני לא אפסיק לפרסם אותו כי הוא אדם נפלא ... אם יש לך בעיה ואתה מחפש גלגיית כישוף אמיתית ואמיתית שתפתור לך את כל הבעיות שלך. נסה את דר אלאבה בכל עת, הוא יכול להיות התשובה לבעיות שלך. הנה איש הקשר שלו {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp אליו באמצעות איש הקשר שלו למטה +2349071995123 תודה לך דר ALABA.
6
mmeiravazoulay676@gmail.com
Isabella Ethan | 09-12-2021 1:51
נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר את השכוח מהנישואים ולהמשיך הלאה בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. כל כך סבלתי מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך דר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם דר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס דרלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לדראלבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב . , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של דר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.
7
איך להציל את הנישואים שלי השנה?
לאה בן חמו | 22-01-2022 20:20
מערכת היחסים שלי בת 3 שנים נהרסה והייתי הרוסה. ארוסתי נפרדה ממני ולא קיבלתי ממנו הסבר. כדי שאחזיר אותו, אני חייב למצוא פתרון, הלכתי ל-3 אשפים שונים וכולם הכשילו אותי, אז אני מפסיק לחפש עזרה עד שבוקר אחד מצאתי כל כך הרבה עדויות ב- doctorigbinovia93@gmail.com בהתחלה הייתי א קצת סקפטי, אבל חבר שלי אמר לי לנסות את זה כדי לראות מה יקרה, אז שלחתי לו גם הודעה בוואטסאפ שלו +12162022709 ו-viber +12066713285 והסבר את המצב שלי הוא אמר שהוא יקח את הזמן שלו לעשות אהבה כישוף שיחזיר את אשתי אליי, אחרי שלושה ימים המלכה שלי השלימה איתי, היה טוב שאהבתי חזרה כשהיא חזרה היא אמרה שהיא לא תעזוב אותי יותר, ראיתי אותה השתנתה ומשתנה עם החודש האחרון היא חזרה. עכשיו האהבה שלנו חזקה יותר מבעבר, אנא צור קשר עם Dr.Igbinovia אם אתה צריך עזרה כלשהי בבעיות נישואין וגירושין עם ספירת זרע נמוכה וכל רפואת צמחים ובעיות פיננסיות Dr.igbinovia היא הדרך הטובה ביותר להציל את הנישואים שלך. צריך לנסות אותו?
8
זקוק לעזרה! בעלי בדיוק הגיש תביעת גירושין
יוסף בן-דוד | 02-02-2022 11:30
מערכת היחסים שלי בת 3 שנים נהרסה והייתי הרוסה. ארוסתי נפרדה ממני ולא קיבלתי ממנו הסבר. כדי שאחזיר אותו, אני חייב למצוא פתרון, הלכתי ל-3 אשפים שונים וכולם הכשילו אותי, אז אני מפסיק לחפש עזרה עד שבוקר אחד מצאתי כל כך הרבה עדויות ב- doctorigbinovia93@gmail.com בהתחלה הייתי א קצת סקפטי, אבל חבר שלי אמר לי לנסות את זה כדי לראות מה יקרה, אז שלחתי לו גם הודעה בוואטסאפ שלו +12162022709 ו-viber +12066713285 והסבר את המצב שלי הוא אמר שהוא יקח את הזמן שלו לעשות אהבה כישוף שיחזיר את אשתי אלי, אחרי שלושה ימים המלכה שלי השלימה איתי, היה טוב לקבל את אהבתי בחזרה, כשהיא חזרה היא אמרה שהיא לעולם לא תעזוב אותי יותר, ראיתי אותה משתנה ומשתנה עם העבר הזה חודש שבה היא חזרה. עכשיו האהבה שלנו חזקה יותר מבעבר, אנא צור קשר עם Dr.Igbinovia אם אתה צריך עזרה כלשהי בבעיות נישואין וגירושין עם ספירת זרע נמוכה וכל רפואת צמחים ובעיות פיננסיות Dr.igbinovia היא הדרך הטובה ביותר להציל את הנישואים שלך. צריך לנסות אותו?
9
תקן את הבעיות שלך
עפרה לקס | 09-03-2023 14:37
מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי עפרה לקס ואני מלוד, ישראל, אבל עברתי לרעננה, ישראל עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, כשאיבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לטפל בעצמי ובצורכי המשפחה. שלה ושל הילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, בלי אישה שתפרנס אותי כדי לטפל טוב בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת בדיקה לאשתי אבל היא חסמה אותי מלדבר איתה אני מנסה לדבר עם החברה שלה ובני משפחתה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר לכל כך הרבה חברות אבל עדיין לא התקשר אליי, עד שהגיע יום נאמן שלא אשכח בחיי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסברתי לו את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא מטיל כישוף אבל אני אדם ש אף פעם לא מאמין בהטלת כישוף אבל החלטתי לנסות ודר לולה הדריך אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים האלה של ארוחת הצהריים את הכישוף. אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה טוב מה שהוא ביקש ממני. דר. לולה דאגה שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של דר לולה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא מאוד מתגעגעת אליי ואל הילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשרה לחברה שהגשתי את מכתב ההוקרה שלי, עכשיו אני המנהל של חברת פרגון בארהב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות כלשהן שלח הודעה למייל הזה: drlola3085@gmail.com או וואטסאפ לו ב-+2348069288604 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה יילקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.