גורם בעצמה יהודית: חבירה לאלי ישי היא פתיחת חזית מול ש"ס

גורם בעצמה יהודית: חבירה לאלי ישי היא פתיחת חזית מול ש"ס

אלי ישי ומפלגת יחד נראית כרגע רחוקה מהאיחוד האפשרי בין המפלגות בימין. גורם בעוצמה יהודית אומר לסרוגים, בלי קשר לסערת הלהטב"ים, אף מפלגה לא רוצה לפתוח עכשיו חזית מול דרעי

גורם בעוצמה יהודית: חבירה לישי תפתח חזית מול ש"ס
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל כבר כמעט שבועיים קמפיין לאיחוד 4 מפלגות הימין: הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ויחד. כפי שנחשף בסרוגים הוא אפילו מוכן לשלם על כך כסף. אלא שקשה לראות איחוד מרובע כזה יוצא לפועל, כשהחולייה החלשה בו היא אלי ישי.

בצל המו"מ המתמשך בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, והקריאות של עוצמה יהודית להכניס גם אותה לרשימה המשותפת, עולה השאלה מדוע אנשי עוצמה לא מתאחדים עם אנשי 'יחד', כדי לבוא כגוש (או כבלוק טכני – הביטוי החביב עליהם) למו"מ עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. צריך להזכיר כי כבר עבר יותר מחודש מאז נטש בנט את הבית היהודי, וכשלושה שבועות מאז נבחר סמוטריץ' ליו"ר האיחוד הלאומי. בזמן הזה יכלו ישי ובן גביר לסגור ביניהם על איחוד, וכל מפלגה לחוד יכולה הייתה לסגור עם האיחוד הלאומי. אלא שמהלך כזה לא קרה.

מפחדים מאריה דרעי

גורם בעוצמה יהודית אומר לסרוגים, כי מה שמרחיק את אלי ישי מהאיחוד האפשרי הוא הפחד מפני פתיחת חזית מול ש"ס. אלי ישי הוא סדין אדום עבור אריה דרעי, שניסה ומנסה להרחיק אותו מכל אפשרות לחזרה למגרש הפוליטי. בבחירות 2015 ניהלו דרעי ובנט חזית משותפת כדי ש'יחד' לא תעבור את אחוז החסימה והצליחו – גם אם במחיר של איבוד 4 מנדטים לגוש הימין.

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, שרוצים להיות חלק מהקואליציה הבאה, יודעים שאסור להם לפתוח חזית מול דרעי, בעיקר כשהם צריכים אותו בשביל מאבקים בממשלה הבאה.

גם אנשי 'עוצמה יהודית' מבינים את המצב העדין מול ש"ס, וחוששים גם הם ממלחמה מיותרת. גם הם זוכרים את הבחירות הקודמות שם נתקלו בהתנכלויות מצד הגרעין הקשה של תומכי ש"ס (מה שמכונה 'התנזים של דרעי'), שכללו פיצוץ כנסים, השחתת מודעות ואפילו חשדות לזיופים בקלפיות בריכוזים של תומכי 'יחד'. "פעילי ש"ס ייקרעו לנו פתקים בקלפי, אנשי הבית היהודי – לא", התבטא גורם בכיר בעוצמה יהודית.

אלי ישי עובד רחוק מהתקשורת

המצב של אלי ישי הוא לא פשוט. 4 שנים אחרי הוא עדיין מלקק את הפצעים של בחירות 2015, אותם סיים עם חובות עצומים. המטרה שלו כעת היא להראות כי השטח של 'יחד' קיים, והוא לא גורם לאנטגוניזם מצד ש"ס. השבוע התקיים כנס פעילים של יחד בישוב יד בנימין, שנבחר בשל מיקומו – על כביש 1 בין בני ברק לירושלים. נגיש למי שמאוד רוצה להגיע, אבל מספיק רחוק מהריכוזים החרדיים כדי שפעילים של ש"ס לא יטרחו לבוא.

הכינוס נשמר די בעמימות, כדי להראות שניתן לערוך כנסים של יחד בלי שגורמים עוינים מגיעים לפוצץ אותם. בהמשך מקווים לערוך כנסי פעילים נוספים, כדי להראות ש'יחד' פעילה וקיימת, אך הזמן לסגירת הרשימות הולך ונסגר, ואיתה גם האפשרות להיכנס לרשימה. אם לאלי ישי הייתה נדוניה בדמות מימון מפלגות או כסף שהוא יכול להכניס לבית היהודי, הדרך לחתונה הייתה קצרה יותר. במצב הנוכחי שגם החתן וגם הכלה מרוששים, זה כנראה לא ילך.

אבל לא רק הכסף. בבית היהודי, שגם ככה מואשם בחרדליות יתר, לא צריכים בשלב הזה תוספת חרדית נוספת בדמותו של אלי ישי. הם סומכים על כך שעם האיחוד הלאומי (והאופציה לעוצמה יהודית), יתן להם את ה-5-6 מנדטים וישים אותם במקום הבטוח של אחוז החסימה.

התנזים של ש"ס והטרור הלהט"בי

אתמול עורר ישי סערה בעקבות קמפיין שיצא לכאורה ממטהו בו נכתב "כדי שילד לא יגדל עם אבא ואבא", שעורר התנגדות מצד הארגונים הפרו-להט"בים. ישי הכחיש כי מדובר בקמפיין שיצא ממנו, אך סרב לגנות אותו. האירוע הזה, סוגר כמעט לחלוטין את האפשרות של חיבור עם הבית היהודי.

כזכור בבחירות הקודמות, ספגה הבית היהודי התקפות חוזרות ונשנות מצד ארגוני להט"בים שיצאו לפוצץ כנסים בהשתתפות בנט. במפלגה השתדלו להוריד פרופיל בנושא מאז, וישמחו כי הנושא לא יחזור לסדר היום. בהקשר זה, גם ההצהרות של בנצי גופשטיין, וההשתתפות של אנשי עוצמה יהודית בהפגנות נגד מצעדי הגאווה, עלולות להוות מוקש במו"מ מול הבית היהודי.

יחד: לחבר את כל הגוש הימני

ממפלגת יחד נמסר: "מפלגת יחד עושה כל מאמץ לחבר את כל הגוש הימני על מנת להביא לפחות 10 מנדטים לימיןכל טענה של פחד תלושה מהמציאות".

מהבית היהודי נמסר: "מפלגת הבית היהודי לא מנהלת משא ומתן דרך התקשורת".

מעוצמה יהודית נמסר: "קצת מצחיק לטעון שאנחנו מפחדים מאריה דרעי, כשהפגנו עשרות פעמים מולו והטחנו בו ביקורת מאוד קשה. יש לנו אמירה ברורה שאלי ישי אינו פסול, הוא יהודי יקר וראוי, ואיש נאמן לעם ישראל וארץ ישראל. כל אחד בחיבור צריך לבוא לפי הכוח האלקטורלי שלו. כרגע אנחנו נערכים לריצה באופן עצמאי, כי כרגע יש גורמים שלא רוצים חיבור".

לגבי סוגיית החיבור עם יחד עוד לפני חיבור עם הבית היהודי מסרו בעוצמה יהודית: "אנחנו חושבים שצריכים לעשות חיבור כללי של כל המפלגות ולא פרטני"

מהאיחוד הלאומי נמסר: "לא משתפים פעולה עם ספינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
אז בשם הצדקנות הזו נביא נצחון לשמאל?
אריק | 14-02-2019 15:09
אם יש לכם אחריות תגידו לכל הבוחרים להצביע לליכוד? בשם הצדקנות הזו 400 אלף ישארו בבית ולא יצביעו? חאלס עם משחקי האגו האלו . זה נידון לכשלון מראש
הציבור הדתי יתנקם בכולם ויבחר הרב אלי ישי
עידו 2 | 17-02-2019 0:43
הרב ישי. איש מורם מעם
משום מה הרב פרץ מהסס.אין זמן.
למנוע ריצה ניפרדת. | 14-02-2019 15:30
אחדות=כח.
2
פחד מניע?!כל איחוד יוצר ניגוד אחר.
זה לא רציני. | 14-02-2019 15:10
ובכלל דרעי טוען שלא מעניין אחרים או ישי, הוא רק רוצה לרוץ לבד ללא התערבות אף גורם חרדי. יש פה גורמי שמאל שרוצים איבוד של בין 60,000 ל125,000 של יחד. טענה לא רצינית.
כמה יצא נכון. לא רק בדיעבד.
מחל=הכי אחי. | 25-02-2019 15:17
לא ניתן להסכים לכניעה ל-וטו/אוסלו. בן דהן עם מחל=הכי אחי. כל הכבוד לנתניהו.
"גורם שמועתי":בכיר בשמאל מאחורי פוררות ימין
דרעי.נו באמת?! | 14-02-2019 16:46
תחשבו הפוך.
3
חייבים
אברהם | 14-02-2019 15:11
חייבים עוצמה יהודית חזקה בכנסת לתפוס את הממשלה מימין
יש עידוד לניפרדות מצד גורמי גוש.להפלת הימין.
אין לנו א"י אחרת. | 14-02-2019 20:39
לא לחזור על אוסלו. לא להתנתקות נוספת. לא לפינוי מתיישבים יהודים, ימין או שמאל. שבת שויילם.
4
פוליטקה
רוני | 14-02-2019 15:22
וחיבור עם עוצמה יהודית פותחת חזית עם השבכ
5
עזבו אתכם מצביע בנט וזהו
אליה | 14-02-2019 15:24
6
לא ברור
לוי | 14-02-2019 15:33
לו הדברים נכונים, 1. איך ייתכן שעוצמה יהידית מפחדים מדרעי? לא הגיוני בכלל. 2. לאנשיו עוצמה יהודית אין כלל בעיה לפוצץ בחזרה פגישות של שס. זו בעייתם האחרונה. 3. במידה וייתאחדו, כוחם של הימין יהיה חזק, שדרעי(אם יעבור את אחוז החסימה, ירד על ארבע). 4. ובכלל, מה זה אומר מפחדים מדרעי? מה זה התנזים של דרעי.מי שמתנהג בעבריינות, הרי הוא עבריין. יש למצות אתו את.הדין ללא רחמים.
7
תהיו חכמים
הזמן אוזל | 14-02-2019 15:46
תמשיכו לריב כמו ילדים קטנים. ובסוף הימין יפסיד עוד כמה וכמה מנדטים יותר מפעם שעברה. ואחר כך תבכו למה.... תתאחדו כבר. בסוף המצביעם יברחו לכם. חבל מאוד.
8
איחוד בימין הבית היהודי - עוצמה - אלי ישי - ה
h13156@gmail.com | 14-02-2019 15:48
אני קורא לכל הצדדים - עיזבו את האגו - מי בראש? מי השר הבכיר? כבר היה לעולמים והפסיד את גן עדן זוכרים? רבותיי אם לא תתאחדו תתאדו זיכרו זאת ואז תביאו בכיה לדורות אוסלו 1992 יחזור על עצמו . זכרו גנץ לפיד בוגי יביאו לעוד התנתקות מחבלי ארץ ישראל . זכרו מה אמר מור שר התורה והיראה מרן הראשלצ הרב הראשי לישראל גאון ופוסק הדור רק על ידי אהבה ואחווה שלום וריעות ניוושע רק על ידי האחדות. אלו הם מיליו הקדושות. ואם לא מבינים זאת לא בבית היהודי ולא באף מפלגת ימין המצב הוא גרוע ביותר. אנא וותרועל הכיסאולוגיה אם לא תתאחדו עכשיו פשוט לא נבחר בכם. וחבל. הרב אליהו הלוי
9
מה הקשר לדרעי?
פלוני | 14-02-2019 15:53
היום כולם מבינים שהבוחרים של אלי ישי לא קשורים לשס בכלל ואם לא תרוצו ביחד גם עם אלי ישי לא נבחר בכם ואני מדבר על משפחה עם 13 קולות לפחות.. תפסיקו לקשקש לכו סמורטיץ עוצמה לישראל ואלי ישי ביחד לפי שיטת הריץ רץ ותראו איך הבית היהודי מתחננת להצטרף וגם תקבלו בלעדיהם לפחות 12 מנדטים שלא קשורים לא לליכוד ולא לשס!!! חבל על הזמן כי אם לא נשמע על איחוד תשכחו מאיתנו עוצמה לישראל ואני אחד שתמך בכם כמה מערכות בחירות אם אתם לא רוצים להקשיב לרחשי לבנו לא נתמוך בכם..נקודה!
10
יד בנימין על "כביש 1 בין י-ם לבני ברק" ???
שהכתב יפתח מפה | 14-02-2019 16:07
יד בנימין זה על כביש 6 צפונית לקריית מלאכי קרוב לגדרה....
11
או איחוד או ליכוד!
נעם | 14-02-2019 17:04
נמאס מהפלגנות הדתית!
12
אלי ישי יישר כוח לפעילים על המלחמה בלהטבים
שלום | 14-02-2019 17:32
אין מה להתבייש או לפחד לומר שלפי התורה זו תועבה. במנחה כיפור, מה אנו קוראים בפרשה ? איסורים מסו אילו. וכאן חידוש של מפלגות, מפחדים להתעמת בנושא במקום לדגול בחקיקת חוקים בכנסת האוסרים כל מתן זכויות לאילו שנחלשו בתועבות אילו. אם זו מצבה האידאולוגי של הרשימה המאוחדת, אז עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה ! אז נבחר באגודה או ליכוד או בנט. אם אלי ישי שכרגע הוא היחיד שפעיליו עומדים על דגלים מוסריים, ולא רק ארץ ישראל ארץ ישראל...לא יהיה באיחוד - לא נצביע לכם. עכשיו הוכחתם לנו הבוחרים, שאלי ישי יהיה הערובה שלנו שהאיחוד לא יפעל בשתיקת כבשים. גם השיתוף עם אריה דרעי שהביא לנו אוסלו מכיחה שאין שום עמוד שידרה לאיחוד הזה !
13
מתיישבי ישע לא מ-פ-ח-ד-י-ם.
רק מבורא עולם. | 14-02-2019 20:42
לא לפחד = כלל גדול.
14
הבית היהודי מואשם בחרדליות ע"י סרוגים הרפורמי
ל | 14-02-2019 20:51
הבית היהודי לייטים מתחנפים לשמאל במקרה הטוב.
15
בבחירות לקחת את כל הפתקים של שס, נקמה !
אריה | 17-02-2019 15:47
י
16
כל הכבוד לדרעי שלא התנגד לאוסלו. ו2 ל2 .
שלום אכ-שווא. | 25-02-2019 15:21
ביבי/ישי/בן דהן ימניים מידיי.