נשיא צ'כיה לריבלין: "איני מאמין בפתרון שתי מדינות" - סרוגים

נשיא צ'כיה לריבלין: "איני מאמין בפתרון שתי מדינות"

מילוש זמאן, שנחשב לתומך נלהב של ישראל ואף הודיע על העברת השגרירות לירושלים, הגיע לביקור ממלכתי של 4 ימים בישראל והודיע כי הוא אינו מאמין בפתרון שתי מדינות: חמאס מקדם את הטרור, עזה לא תהיה עצמאית

נשיא צ'כיה לריבלין: "איני מאמין בפתרון שתי מדינות"
  צילום מתוך הטוויטר של הנשיא

נשיא המדינה רובי ריבלין אירח היום (שני) בבית הנשיא בקבלת פנים ממלכתית את נשיא צ'כיה מילוש זמאן ורעייתו איוונה זמאנובה, ולאחר מכן התקיימה פגישת עבודה לחיזוק היחסים בין המדינות.

הנשיא הצ'כי התייחס לסוגיית יחסי ישראל והפלסטינים ואמר כי "התמלא השראה" מתפיסותיו המדיניות של ריבלין והוא עצמו אינו אינו מאמין בפתרון שתי המדינות: "אני לא רואה כיצד תוכל להתקיים בעזה מדינה עצמאית", אמר זמאן והוסיף כי הסיבה לכך הוא קידום הטרור על ידי חאמס ברצועה.

בהמשך היום, בשעה 16:30, תתקיים ישיבה מיוחד לכבוד נשיא הרפובליקה הצ'כית, ובדיון ישאו דברים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לבני. בדבריו לריבלין הוסיף הנשיא הצ'כי כי הוא מצפה לדיון מעמיק עם ראש הממשלה וכי נאומו יפתח במילה "שלום".

נשיא המדינה ריבלין ברך את נשיא צ'כיה עם הגעתם לירושלים: "אתה חבר קרוב לעם היהודי ולמדינת ישראל ואנחנו שמחים על תמיכתך בהעברת השגירורת הצ'כית לירושלים. הצהרותיך הן סימן מובהק לתמיכתך ואנחנו מקווים שזה יתבטא בעתיד הקרוב".

עדיפות עליונה להעברת השגרירות לירושלים

הנשיא הצ'כי הגיע לביקור ממלכתי ל-4 ימים בישראל ובמהלך ביקורו, ביום שלישי, הוא יחנוך עם ראש הממשלה את מרכז התרבות הצ'כי בירושלים.

כזכור, כבר בחודש מרץ האחרון, הנשיא הצ'כי שנחשב לאוהד של שיראל, ביקש מחברי ממשלתו לפעול לקידום ההעברה בירושלים, ולדבריו "הדבר נמצא בעדיפות עליונה מבחינתי". אולם ההחלטה להעברת השגרירות נתונה בידי ממשלת הרפובליקה הצ'כיצ, וראש הממשלה, אנדריי באביש, הודיע כי צ'כיה תיצמד להחלטות שיקבל האיחוד האירופי ולא תפעל באופן עצמאי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו