השופטת נימקה: "אין מעשה הטרור חריג או קיצוני" - סרוגים

השופטת נימקה: "אין מעשה הטרור חריג או קיצוני"

השר דרעי ביקש לשלול אזרחות מהמחבל מחמד מפארג'ה שפוצץ מטען נפץ בקו 142 בתל אביב וגרם לעשרות פצועים, אולם בית המשפט סירב. השופטת מרוז נימקה: "במדד מעשי הטרור אין המעשה חריג או קיצוני"

author-image
השופטת נימקה: "אין מעשה הטרור חריג או קיצוני"
  מחמד מפארג'ה (צילום: ירון ברנר)

שר הפנים אריה דרעי ביקש לשלול אזרחות מחבל מחמד מפארג'ה שפוצץ בשנת 2012 מטען נפץ בקו 142 בתל אביב וגרם לעשרות פצועים, אולם שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, ורדה מרוז אסרה זאת תחת הנימוק: "במדד מעשי הטרור אין מעשה הטרור שביצע המשיב, על אף חומרתו, חריג או קיצוני".

בהמשך כתבה השופטת מרוז כי להשקפתה, "אין הצדקה לשימוש בסנקציה קיצונית של ביטול אזרחות", כנגד המחבל מוחמד מפארג'ה, בן 19 מטייבה.

בתגובה, הבהיר דרעי כי בכוונתו לערער על פסק הדין: "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת ברגשות הציבור הישראלי ובמשפחות קורבנות הטרור", אמר. "אם הנחת מטען נפץ באוטובוס ופציעת 24 בני אדם אינם מספיק קיצוניים אז מה נחשב לקיצוני?!" תמה השר על החלטת השופטת.

בחודש נובמבר 2012, מניח המחבל מפארג'ה מטען נפץ באוטובוס קו 142 בתל אביב, כתוצאה ממנו נפצעו בפיגוע 26 בני אדם, שניים מהם באורח קשה ובמזל לא היו הרוגים.

זירת הפיגוע. רחוב שאול המלך בת"א (קרדיט: דוברות משטרת ישראל)

שנה לאחר מכן, במשפט שנערך בדצמבר 2013, הודה והורשע המחבל מפארג'ה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של נסיון רצח, גרימת חבלה חמורה וכוונה לסייע לאויב ונגזרו עליו 25 שנות מאסר.

אתמול, כאמור, ניתן פסק דין בו נדחתה הבקשה. השופטת קבעה, בין היתר, כי "במדד מעשי הטרור אשר רובם ככולם אכזריים ונפשעים אין מעשה הטרור שביצע המשיב מפארג'ה, על אף חומרתו, חריג או קיצוני".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטה השערורייתית: "באמת שכבר אין לי מילים כדי לתאר את התסכול והכאב ממערכת המשפט הישראלית, שמתגלה פעם אחר פעם בערוותה, כמערכת דפוקה עם עולם ערכים מעוות ושיקול דעת עקום ומנותק", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אומרים כי השופטת התאהבה במחבל וקרצה לו עין
עמוס | 19-06-2018 12:20
כנ''ל
2
טפשות או שנאה עצמית של השופטת מרוז
אסתר | 19-06-2018 12:45
עוול זועק מי זו השופטת עם מי יש לה קשרים למה במדינה יהודית שוחרת שלום מוסרית מתקבלות החלטות אנטי מוסריות כלפי יהודים ? למה שופטת יהודיה דואגת לרוצח מוסלמי שפל ולא רואה במקביל את היהודי שנרצח ובני משפחתו ? מה קורה פה ?!???!!!!!!! מי שולט במדינה ????!!!! הצילו האמנם יש שלטון יהודי בארץ הקודש
3
וואו. פשוט הזוי
ליבנה | 19-06-2018 14:33
4
לשיטת "הגאונה" גם אם היתה מושגת הרתעה...
אסף | 19-06-2018 18:17
בכל מקרה גם אם היתה מושגת הרתעה לשיטתה זה לא מספיק לצעד קיצוני של שלילת אזרחות . לפרשנותה ,שמירה על האזרח לא מספיק חשובה עד כדי שלילת אזרחות ממחבל אזרח . שופטת לא כשירה לשבת בדין .
5
המרחמת על אכזרים ?? שופטת של יהודים.
אורח | 19-06-2018 21:35
טמטום עד עזות מצח.? מאין באה מדעאש..