נשיא לבנון: "מחויבים לשמירת השקט בגבול" - סרוגים

נשיא לבנון: "מחויבים לשמירת השקט בגבול"

נשיא לבנון מישל עאון נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון בביירות. במהלך הפגישה עאון טען כי המדינה תפעל לשמור על השקט בגבול הישראלי, אך גם קרא לארה"ב "למנוע מישראל להפר את ריבונותנו"

נשיא לבנון: "מחויבים לשמירת השקט בגבול"
  מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון בפגישה עם נשיא לבנון מישל עאון (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Daily Mail)

מרגיע את המתח: נשיא לבנון מישל עאון נפגש היום (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון בביירות. במהלך פגישתם השניים התייחסו למתיחות הביטחונית השוררת בגבול שבין ישראל ולבנון, כשעאון ניסה להרגיע את הרוחות וטען כי לבנון אינה מעוניינת בהסלמה.

"אנו בלבנון מחוייבים לשמירת השקט בגבול עם ישראל" טען הנשיא הלבנוני. "אנו מחויבים לרגיעה בגבול הדרומי, ולא רוצים מלחמה עם אף אחד"

עם זאת, עאון גם כי מדינתו תתעקש לדבוק בגבולותיה, ותסרב לדרישות הבעלות של ישראל על שטחים בים ובגבול. "אנו קוראים לארה"ב לפעול למנוע מישראל להמשיך להפר את הריבונות שלנו, בים וביבשה" אמר. "לבנון תשמור על גבולותיה הריבוניים כפי שהוכרו על ידי הקהילה הבינלאומית".

"ישראל ממשיכה לפגוע בנו, ואנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולחברי האו"ם למלא תפקיד פעיל בתחום זה" הוסיף. "על וושינגטון למלא תפקיד משמעותי יותר בניסיון לפתור את הסכסוך עם ישראל".

"ארה"ב מחויבת לקידום השלום"

אתמול טילרסון ביקר בירדן, שם נפגש עם המלך עבדאללה וחתם על הסכם ביטחוני עם ירדן המוערך בסכום של יותר מ-6 מיליארד דולר.

במהלך פגישתם טילרסון טען כי בחודשים האחרונים נרשמה התקדמות מעודדת בקידום תכנית השלום האמריקנית. "ארה"ב מחוייבת לקידום השלום במזרח התיכון" אמר טילרסון, וחזר על הבטחתו לממשלה הירדנית: "כפי שכבר אמר הנשיא טראמפ, הגדרת גבולות ירושלים יוחלטו רק במו"מ בין הצדדים".

מזכיר המדינה גם שיבח את תפקידה בשמירה על היציבות במזרח התיכון- אך הוסיף כי ארה"ב מודאגת מהתנהלותה של איראן באזור, כשלדבריו "איראן צריכה להסיג את כל כוחותיה מסוריה". בעקבות דבריו, גורמים בכירים באיראן גינו את מזכיר המדינה האמריקני בתקשורת המקומית, וטענו כי נוכחותה של איראן בסוריה היא לגיטימית ומבוססת על הזמנה ישירה מממשלתו של בשאר אסד. "אלו שצריכים לעזוב הם אלו שנמצאים בסוריה בלי הזמנת הממשלה הסורית" אמרו. "על כוחות ארה"ב לסגת מהאזור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ה ש פָּ ל ה ! !
אבי | 15-02-2018 19:22
כסא קטן. אין דגל ארהב. אין כוס מים. איזו השפלה, רקס. אתה רק מזכיר מדינה. לא משהו מעבר. תפנים.
אדם חכם לא צריך כבוד מדומה
יפה יוסף | 01-08-2018 12:17
מה ישראל לקחה מלבנון? זה משהו חדש שלא שמענו עד עתה.ולמה סוריה צריכה את איראן ? ישראל לא מעוניינת במלחמה כל שהיא .