פנייה למזכ"ל האו"ם: בטל הופעתו של עמיר בניון - סרוגים

פנייה למזכ"ל האו"ם: בטל הופעתו של עמיר בניון

חבר הכנסת עיסאווי פריג' שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, וביקש ממנו לבטל את הגעתו של בניון לאו"ם ביום השואה הבינלאומי: "אינני רוצה שגזען ייצג את מדינתי באו"ם"

author-image
פנייה למזכ"ל האו"ם: בטל הופעתו של עמיר בניון
  עמיר בניון (צילום: יח"צ)

לאחר הפרסום הבוקר (ראשון) כי עמיר בניון, דוד ד'אור ומירי מסיקה, יבצעו באו"ם שיר מיוחד בשלוש שפות באו"ם, למען הנצחת זיכרון השואה, חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, וביקש ממנו לבטל את הגעתו של בניון לאו"ם ביום השואה הבינלאומי.

"פניתי למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בעקבות כוונתו להזמין את הזמר עמיר בניון לשיר באירוע של האו"ם. מדובר בזמר שמזה תקופה ארוכה מנצל את כישרונו ואת מוכרותו הציבורית בכדי להפיץ שנאה וגזענות", סיפר פריג'.

פריג' הוסיף כי "אינני רוצה שגזען ייצג את מדינתי באו"ם, ומכיוון ששגריר ישראל באו"ם מתקשה להבין זאת, פניתי למזכ"ל גוטרש שיתקן את המעוות".

מירי מסיקה, דוד ד'אור ועמיר בניון הסכימו להתאחד, למען מטרה מרגשת במיוחד. ביום השנה לשחרור אושוויץ, יבצעו שיר מיוחד בשלוש שפות באו"ם, למען הנצחת זיכרון השואה.

"בישראל מתים 40 ניצולי שואה מדי יום, והשיר מציג את צוואתם – לעולם לא להפסיק לספר" מספר יוזם הפרוייקט וכותב השיר, משה קלוגהפט. "בעת כתיבת הטקסט דמיינתי את המצב שבו תוך כמה שנים יישאר יהודי אחד אחרון בעולם שחווה את השואה, ועליו נכתב השיר: 'The last survivor'. יש לנו מסר ברור לעולם בפרויקט הזה: בעידן של 'פייק ניוז' והכחשת שואה – יש דברים שחייבים להישאר מעל כל מחלוקת".

"ומיליוני עיניים בוהות בי עכשיו, אני האחרון שנשאר כדי לספר", את הטקסט המרגש הזה יבצעו הזמרים מול נציגי אומות העולם באנגלית, עברית וערבית בטקס שעורך האו"ם בהשתתפות שגרירי אומות העולם וניצולי שואה לרגל יום השואה הבינלאומי, שחל ביום השנה לשחרור אושוויץ ובמלאת 30 שנים לקיומו של מצעד החיים.

עמיר בניון שלוקח חלק בעוד פרויקט מרגש להנצחת השואה יחד עם קלוגהפט, הלחין גם את השיר הזה. "עוד מעט הניצולים כבר לא יוכלו לדבר, ותפקידנו, כדורות הבאים, להיות הפה שלהם ולהביא את צוואתם" מספר בניון "אנחנו אלה שנצטרך גם להיאבק במכחישי השואה באשר הם, והשיר הזה, בשלוש שפות, יהיה אחד הכלים לכך. אני מתרגש שזכיתי ליטול חלק בפרויקט חשוב כזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בניון רק שר הוא לא מחבל רוצח.
יפה יוסף | 07-01-2018 19:54
2
אולי דווקא ערבי יציל אותם מחילול ה'
מלכי | 07-01-2018 23:26
2 זמרים חוזרים בתשובה שרים עם אישה ביחד, ה' ירחם ויציל את עם ישראל מהבלבול הזה.