הרב שמואל אליהו: "מלחמה שקטה מתנהלת מתחת לאף של הדתיים"

הרב שמואל אליהו: "מלחמה שקטה מתנהלת מתחת לאף של הדתיים"

הרב שמואל אליהו: "הגופים הרפורמים משקיעים מיליונים בכדי לחתור תחת הרבנות הראשית לישראל. בענייני כשרות המזון צריך שבע עיניים"

author-image
"מלחמה שקטה מתנהלת מתחת לאף של הדתיים"

למעלה מ-250 מגידי שיעורים של 'צורבא מרבנן' ובהם רבני ערים וישובים, רבנים צבאיים ורבני קהילות, השתתפו ביום עיון ייחודי של מכון 'צורבא' בנושא "אתגרי הכשרות בדורנו", שהתקיים בבית חיבה, ירושלים.

מכון 'צורבא מרבנן' בראשות הרב בן ציון אלגאזי מוביל תכנית חדשנית ללימוד הלכה, בצורה חוייתית, שיטתית ומרתקת מהמקור ועד למעשה. ברחבי הארץ, במאות קהילות, פועלים למעלה מ-800 מוקדי לימוד של 'צורבא מרבנן' במסגרת שיעורים שבועיים המקיפים את כל מעגל החיים על-פי סדר השולחן ערוך.

יום העיון נפתח בשיעורו המקיף של ראש המכון, הרב בן ציון אלגאזי שהקדיש את דבריו לנושא חשיבות הוראת הלכות כשרות. "קיימת בורות רבה בנושא הלכות הכשרות, פעמים רבות אני נתקל במקרים בהם אנשים מחמירים על דברים שאין בהם טעם, אבל בנושאי כשרות מקילים טועים ושוגים. בכל מקום שמעורב אינטרס כלכלי – אין לרכוש מזון בשום אופן, גם לא ביוזמות מקומיות של עקרות בית המבשלות לשבת ומוכרות לשכנים".

"הסכנה הרובצת לפתחם של פוסקי ההלכה היא ההתמקדות בשוליים ולא בליבת הגישה ההלכתית. צורבא מרבנן המדגיש את לימוד ההלכה למקורותיה, החל מהמשנה דרך הגמרא, ראשונים ועד אחרוני הפוסקים, סולל בפני הלומדים ראיה ראויה ואיכותית של מכלול הפסיקה ההלכתית".

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מסר שיעור מרתק על מצב הכשרות בדורנו ונסיון גופים רפורמים לחדור לתחום הכשרות.

הרב אליהו הדגיש בדבריו כי "מלחמה שקטה מתנהלת מתחת לאפו של ציבור שומרי המצוות, הגופים הרפורמים משקיעים מיליונים בכדי לחתור תחת הרבנות הראשית לישראל. בענייני כשרות המזון צריך שבע עיניים". בנוסף שיבח הרב אליהו את מכון צורבא מרבנן, בראשות הרב אלגאזי, שמנחיל בקרב אלפי לומדים את עולם ההלכה ברחבי הארץ".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל העביר סקירה מרתקת על פעילות משרדו בתחום המשחטות בישראל. "ישנם גופים חילוניים שחושבים שהמציאו את החובה המוסרית שלא להתעלל בבעלי חיים. השמירה על החיות וחייהן מופיע במקומות רבים בתורה ואנו במשרד החקלאות עושים כל מאמץ לשפר את מצב הבקר, העופות, ושאר החיות בתעשייה".

בנוסף אמר השר "המשרד בראשותי פועל בכל הכוח לשיפור מצב המשחטות בישראל, אני גאה להיות השר הדתי הראשון המכהן כשר החקלאות מאז קום המדינה".

בנוסף, הועברה הרצאה מפי ראש מכון 'כושרות' – הרב משה כץ אשר נתן סקירה מקיפה על מצב הכשרות בארץ, הונאות ורמאויות בזיוף תעודות כשרות, והנחיות כיצד נכון לנהוג כאשר מגיעים למסעדה אשר יש לגביה ספק.

דברי ברכה נאמרו מפי יו"ר העמותה ויו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, את הכנס הנחה מנכ"ל מכון צורבא מרבנן, עו"ד ליאור פרישמן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עצוב מאד שזה המצב.
נתנאל | 20-12-2017 15:34
יישר כח לרבני ישראל שלא נושאים פנים, ומטמאים את השרץ.
2
הרבנות הוא גוף מיותר
יואב כהן | 20-12-2017 19:34
להפריט! מה זה הבולשוביזם הזה ? מי בחר אותם? יותר גרועים מבגצ
3
ממש מלחמה מסוכנת. נקווה שתגמר בלי פצועים
מסוכן מאד ברבנות. | 20-12-2017 21:47
תשמרו על עצמכם!
4
אין מספיק משחטות
אורי אריאל צודק | 20-12-2017 21:49
צריך להרבות בשחיטה לשחוט את כל חיות המשק ויפה שעה אחת קודם
5
כנראה חלק מהמלחמה הרפורמים
אלכס | 20-12-2017 22:56
זה ההשגחה הפרטית שלא שווה כלום
6
כנראה חלק מהמלחמה הרפורמים
אלכס | 20-12-2017 22:56
זה ההשגחה הפרטית שלא שווה כלום