השר בנט: כחלון מגיב על חוק שעוד לא ראה - סרוגים

השר בנט: כחלון מגיב על חוק שעוד לא ראה

שר החינוך נפתלי בנט וחבר הקבינט המדיני- בטחוני התייחס להסכם הגרעין הכושל עם איראן: "יש יכולת להפעיל סנקציות משתקות על איראן" • על התבססות איראן בסוריה: "שומרים לעצמנו את הזכות וגם נפעיל את הזכות להגן על עצמנו" • הגיב לדברי שר האוצר כחלון: ברגע שנשב עם השר כחלון הוא ישתכנע לגבי מהות החוק

author-image
השר בנט: כחלון מגיב על חוק שעוד לא ראה
  (Miriam Alster/FLASH90)

שר החינוך נפתלי בנט וחבר הקבינט המדיני- בטחוני, התייחס הבוקר (א') בכאן רשת ב' למספר נושאים שעל סדר היום, כשהמרכזי שבהם הוא הסכם הגרעין עם איראן: "ישראל צריכה לפעול בשני צירים, שהציר השני כאילו לא קיים-  צריכים לפעול לרתום את העולם ובראשה את ארה"ב להפעלת סנקציות משתקות על איראן ויש יכולת כזאת".

והסביר, "מכיוון שארה"ב אוחזת במערכת העברת הכספים הבינלאומיים (סוויפט) והיא בכוחה יכולה לכבות את זה עבור מדינה מסויימת או עבור חברות שסוחרות עם איראן. זה לבד יכול להציב כל חברה בינלאומית מול הדילמה האם לעשות עסקים עם איראן או עם ארה"ב ושאר העולם.

בתשובתו ענה השר בנט כי , ש"כל חברה עסקית ואני הייתי מנכ"ל של חברה- אין לה דילמה. אתה תבחר לעשות עסקים עם העולם. על כן, אמר השר שצריך להחזיר את איראן לנקודת ההכרעה שהיא צריכה להחליט או שהיא רוצה כלכלה משגשגת וחיה או להמשיך בקו הגרעיני.

לגבי ההתבססות של איראן בסוריה המדאיגה את מדינת ישראל, עליה אמר רה"מ ש"אי אפשר יהיה להשלים עם זה", התייחס השר לציר השני, שהוא הציר הישראלי, "אנחנו צריכים להניח שהעולם לא ייתן את המענה ולהיות מסוגלים בכוחות עצמנו להגן על עצמנו. אנחנו באופן עקבי שומרים לעצמנו את הזכות וגם נפעיל את הזכות הזאת שנזקק לכך כדי למנוע יצירת איום נוסף על הגדרות שלנו וגם בסוריה בכלל".

בכל עשור יש מלחמה

על האמירה שיכולה להתפתח פה מלחמה , הגיב השר בנט כי "זה סיכון קבוע. אנחנו חיים פה כבר 70 שנה עם הסיכון הזה שפעם בעשור בערך ראינו מלחמה באזור. לנו אין אינטרס מלחמה בשום גיזרה, לא בעזה ולא בלבנון. מצד שני אנחנו נערכים, והתרגיל היפי שעשינו לפני שבועיים בצפון הכין אותנו לעניין הזה. מהביקור שלי למדתי הרבה לקחים שאני מביא אותם לקבינט, אבל בהחלט אנחנו ערוכים", סיכם.

לא נשחק מחט בערימת שחת

השר התייחס גם להתחמשות חיזבאללה בלבנון, "ראיתי אנשים שניסו ליצור הבדלה בין מדינת לבנון לחיזבאללה. זה טעות. אנו לא נבדל בין מדינת לבנון לחיזבאללה.  באם חיזבאללה יפתחו באש טילים חלילה על העורף הישראלי, אנחנו נראה בזה פתיחת מלחמה של מדינת לבנון הריבונות על תשתיותיה ומרכזי הממשלה ואנחנו יותר לא נשחק את החיפוש של מחט בערימת שחת".

במהלך הראיון הגיב השר בנט גם לדברי שר האוצר משה כחלון בהם נשמע כי הוא מתנגד לסעיף ההתגברות של השרים  בנט ושקד, שנועדה לעקוף פסילות חוקים על ידי בג"ץ,  "דבר ראשון, כחלון עוד לא ראה את החוק ואנחנו רק ביום שלישי בבוקר נציג את זה לראשי המפלגות במפגש השבועי.

דבר שני, לכל מפלגה יש את הרצונות ואת המטרות שהיא מציבה לעצמה במושבים הקרובים וזה בעיננו דבר חיוני, דבר שיבצר את שלטון החוק. הסיבה שבג"ץ פשוט מאבד את אמון הציבור בקצב התעשייתי זה בגלל ההמשך והרציפות של ביטולי חוק על ימין ועל שמאל, דבר שלא קיים בשום מקום בעולם. בסוף הציבור אומר לא בחרנו בבג"ץ כדי למשול פה, בחרנו בממשלה- אכן בג"ץ רשאי רק במצבי קיצון לפסול חוק, אבל הוא משתמש בזה בשימוש סיטונאי".

"אני משוכנע שברגע שנשב עם השר כחלון ועם אנשיו הוא ישתכנע לגבי מהות החוק", טען השר בנט והוסיף "הייתה זו שגיאה של רה"מ לתת בידי שחקן כזה או אחר את כוח הווטו שאחר כך משתק את היכולת שלנו לעשות צעדים אחרים ".

"חוק יסודות החקיקה הוא חוק קריטי שיחזיר את האיזון וגם את האמון שאבד לבג"ץ, סיכם השר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו