אורח חיים בריא רוחנית; משתלבת לפני החגים - סרוגים

אורח חיים בריא רוחנית; משתלבת לפני החגים

אני רק שאלה: באיזה יום בדיוק יוצא ״אחרי החגים״? התכניות לזמן שאחרי החגים נידונות מראש לכשלון. את מעוניינת ליצור שינוי בחייך? סמני תאריך והתכונני לקראתו בצורה מפורטת

author-image
אורח חיים בריא רוחנית; משתלבת לפני החגים
  בקרוב אימון ללא הפרעות

החופש הגדול לקראת סיום, שנת הלימודים החדשה עומדת בפתח וחגי תשרי כבר נמצאים ממש מעבר לפינה. החזרה לשגרה מבטאת בין היתר, את החזרה לפעילות הגופנית: האמהות מפזרות את הילדים במסגרות, הסבתות המקסימות שולחות את המכונית לשטיפה, וכולן יחד שבות לשיעורים שלי, שמדי יולי – אוגוסט מדלדלים בצורה ניכרת.
מנגד, תקופה זו גם מהווה מכשול קל: כולנו יודעות שבעוד שבועות ספורים יגיעו החגים, שהם כידוע, תחנה שהיא מעל לזמן המאפשרת דחיינות מחד ומצפון שקט מאידך. וכך רבות מאיתנו דוחות את החזרה לסדר היום הקבוע, לתזונה הבריאה ולפעילות הגופנית ל״אחרי החגים״.

מה זה השטויות האלה ״אחרי החגים״?

אני רק שאלה: באיזה יום בדיוק יוצא ״אחרי החגים״? ביום שלמחרת חג שמחת תורה? בראש חודש חשון? אולי בכלל אחרי חנוכה?
התכניות לאחרי החגים נידונות מראש לכשלון, ולו רק בגלל הסיבה ש״אחרי החגים״ זה לא תאריך מוגדר, אלא זמן מעורפל שנע בין סוכות לפסח בהתאם לצורך.
את מעוניינת ליצור שינוי בחייך? להתחיל לחיות על פי אורח חיים בריא יותר? הגדירי זמן. סמני תאריך והתכונני לקראתו בצורה מפורטת וערוכה מראש.

הזמן הנכון להתחיל, הוא תמיד הרגע הזה

רצון הנו דבר חשוב, הוא מוביל אותנו ליעד. משאלתן של רוב הנשים, אם לא של כולן, היא לסגל לעצמן אורח חיים בריא. מדוע, אם כן, לא כולן שם?
בגלל החגים.
לא החגים שיבואו עלינו לטובה, גם לא של תשע״ז, אני מתכוונת לחגים של תש״ע. אולי תשס״ט.
כשרוצים לחולל שינוי, מתחילים לנוע לקראתו, לא מתייקים ומעבירים הלאה. גם אם כרגע את לא פנויה דייך על מנת להתעסק בנושא כמו שהיית רוצה, עשי צעד לקראת: קבעי עם מאמנת למועד מסוים, הצטרפי לקבוצת ריצה או למועדון כושר, התחילי להבריא את תפריט המזון שלך. שינוי ההרגלים והמעשים מתחיל כרגע, עם הרצון.

מעוניינת ליצור שינוי? התחילי כעת! (צילום:שטארסטוק)

הגיעי מוכנה לאתגר

תקופת החגים מאתגרת אותנו: ימי החג על הארוחות המלאות, מפגשים עם בני משפחה וחברים סביב שולחן האוכל ושלל המסורות הקשורות תמיד במזון כלשהו, לא ייטיבו עם אורח החיים אותו אנו רוצות לשמר, בייחוד עם גישת ״אחרי החגים״ המאפשרת.
אני מציעה להשתלב במסגרת ספורטיבית דווקא כעת, לפני החגים. כשתגיעי לחגים פעילה ואסופה, תתפתי פחות מה׳חטאים׳ עתירי הקלוריות. גם אם תתקשי לשמור על ביצוע פעילות גופנית במהלכם, יהיה לך קל יותר לחזור. ברגע שהתחלת, זה הופך לחלק ממך.

אורח חיים בריא – רוחנית

יחד עם החזרה לשגרה הלימודים והכושר, חגי תשרי מחזירים אותנו הביתה, אל הלב פנימה. הם מהווים תחנה לעשיית חשבון נפש, לקבלה טובה ולאיפוס המצפן הפנימי בכיוון שיבה אל אבינו שבשמים.
וגם כאן, השינוי מתחיל להתהוות כבר בחודש אלול, כהכנה לחגים עצמם.
עכשיו, כן בדיוק עכשיו, זה קורה:
אנו מגדירות לעצמנו מה נשלב באורח החיים הרוחני שלנו,
מה נרצה לאמץ לשנה החדשה וממה להפטר,
איזה אדם אנו שואפות להיות.
השינוי, הפעולה, הדרך מתחילה עכשיו.
לפני שתסתיים תשע״ז.
לפני החגים.

דף חלק, לחיי התחלות חדשות (צילום:שטארסטוק)

===========================================================================

הכותבת: אלישבע אריה-בן חמו, מדריכת ספורט, מחברת את עולם הפיטנס לחיי היומיום

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו