מה אני עושה עם כל הכאב הזה? מדריך מעשי לחשבון נפש אמיתי - סרוגים

מה אני עושה עם כל הכאב הזה? מדריך מעשי לחשבון נפש אמיתי

בטור האחרון ראינו שהכאב נועד להעיר אותנו ולכוון אותנו לעבר מה שטוב לנו באמת. הצעתי גם למי שממלא את חייו עד אפס זמן - לתת מקום לכאב על מנת ליצור את השינוי המיוחל. היום אני מבקש לתת הנחיות פרקטיות בנושא זה

מה אני עושה עם כל הכאב הזה? מדריך מעשי לחשבון נפש אמיתי
  זמן לחשבון נפש (צילום: שאטרסטוק)

זמן מקודש

אם תחשבו כל היום על מה שחסר לכם בחיים (לדוגמא: "למה אני עוד לא התחתנתי?" או "עוד לא התחלתי לחיות באמת" או "אף אחד לא אוהב אותי" וכו'), אתם על מדרון חלקלק לכיוון המרה השחורה – חלילה.

כידוע, הדיכאון אינו חטא בפני עצמו אבל הוא אֵם כל החטאים שעלול להוביל אותנו למקומות האפלים ביותר בתוכנו.

אם כן, מה כדאי לעשות – לתת מקום לכאב או להעלים אותו? התשובה פשוטה: כן לאפשר ביטוי לכאב אבל באופן מבוקר.

איך עושים זאת?

על ידי טכניקה מועילה ועתיקה: עריכת חשבון נפש. במילים פשוטות, לערוך 'חשבון נפש' זה להקדיש זמן להתבוננות פנימית ולמודעות עצמית. זה יכול להתרחש בלילה לפני השינה. זה יכול להיות בנסיעות באוטובוס לעבודה או ללימודים. אפשר גם בכתיבה ביומן או ב'התבודדות' ברסלב-סטייל או דרך הרפיה ומדיטציה.

לא כל כך משנה איך, העיקרון די דומה: לוקחים פסק זמן מסחף היום-יום, כדי להרפות משטף העשייה המסחררת שלנו, ולהסתכל על מה שקורה מבפנים.

בעצם, זו דרך נהדרת, זולה ואפקטיבית ביותר להבין את עצמנו ואת המניעים שלנו. אנחנו מרבים לפעול על אוטומט, מבלי להבין למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

כמו רובוטים שפועלים על פי תכתיבי איזושהי תוכנה נסתרת שמנהלת את חיינו ותגובותינו. הנה כמה תוכנות די פופולריות שאני פוגש הרבה בחדר האימונים שלי: "כל פעם שעוברים חודשיים נהדרים עם בחורה – אני מאבד בה עניין ועוזב אותה". "כשמציעים לי דייט – אני מסרבת באופן גורף". "אני לא מצליח לדעת אם אני מרגיש אהבה כלפי הבחורה שאני יוצא איתה". "כשטוב לי עם גבר, אני נלחצת, מתחילה ללחוץ עליו והוא עוזב אותי." וכן הלאה…

אם נמאס לכם שדברים 'קורים לכם' מבלי להבין למה או איך הם קורים, זה סימן שהגיע הזמן לערוך חשבון נפש מעמיק ולהתבונן פנימה, בתוככם.

מרבים לפעול על אוטומט כמו רובוטים (צילום: שאטרסטוק)

מקלחת לנפש

הכי טוב, להיפגש עם עצמנו כל יום. ההתבוננות הזו צריכה להיכנס לשיגרת החיים שלנו. אף אחד מאיתנו לא הצליח להיפרד מהלכלוך שלו לתמיד במקלחת אחת בלבד.

נקיון הגוף מצריך הרגלי היגיינה יומיומיים. נקיון הנפש אינו שונה: שיגרה עיקשת, פשוטה וצייתנית – מאפשרת בהירות פנימית. כל יום חדש מביא אתגרים חדשים וגם יבול חדש של תובנות.

אם קשה כל יום, ניתן לקבוע לפחות כמה פעמים בשבוע. הכי חשוב: להכניס ללו"ז כאילו מדובר בפגישה עם מישהו אחר. הצלחה בדייטים מתחילה בדייט עם עצמנו.

בטור הבא, נמשיך לדייק את ההיבטים הפרקטיים של חשבון הנפש…

===================================================================

הכותב: אהרן דרמון – ראש קהילת בי"כ כורזין בנחלאות. מרצה, מאמן אישי וזוגי, מטפל ומגשר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכון מאוד. לעשות חשבון נפש כל הזמן
| 03-08-2017 13:58
כי חבל על הזמן. אבל לא לטעות אחרי בעל פעור. עבודה זרה עבודת הקברים והתמונות. רב מלמד דברים טובים כמו התבודדות ואתם נופלים ברשתו ועובדים את הע"ז שלו.לכן צריך לדעת להפריד בין טוב לרע.טוב להתבודד עם הקב"ה ולעבוד אותו ולא טוב לעבוד קברים.