הממשל האמריקאי: "בנייה בהתנחלויות אינה תורמת לתהליך השלום"

הממשל האמריקאי: "בנייה בהתנחלויות אינה תורמת לתהליך השלום"

בתום שבוע בו הודיעו נתניהו, ליברמן וגלנט, על הקמת אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, הממשל האמריקני פרסם הודעה לפיה הבנייה בהתנחלויות אינה תורמת לקידום תהליך השלום

"בנייה בהתנחלויות אינה תורמת לתהליך השלום"
  (צילום: שאטרסטוק)

האם בימין מיהרו לחגוג את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית?

בשוע בו הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון אביגדור ליברמן ושר הבינוי יואב גלנט, על בנייתן ושיווקן של אלפי יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון, הלילה (בין חמישי לשישי) הוציא הממשל האמריקני החדש הודעה ובה התייחסות ראשונה לנושא הבנייה בהתנחלויות ובה מבהיר הממשל כי בנייה בהתנחלויות אינה תורמת לקידום תהליך השלום.

ראוי לציין רכי מההודעה לא עולה טון של גינוי, אך העובדה שההודעה הראשונה שמוציא הממשל האמריקני בנושא אינה תומכת בעמדת ישראל, צריכה לעורר דאגה בקרב חוגים רבים בימין שתלו את תקוותיהם בנשיא החדש.

"למרות שאנו לא מאמינים שקיומן של התנחלויות הוא מכשול לשלום, הקמת התנחלויות חדשות או הרחבתן של התנחלויות קיימות אינו מסייע להשגת יעד זה", נכתב בהודעה.

עוד נכתב בהודעה כי "השאיפה האמריקנית לשלום בין הישראלים לפלסטינים נותרה ללא שינוי זה 50 שנה ואילו הנשיא טראמפ שואף להגיע לשלום במזרח התיכון". בנוסף, נכתב כי ממשל הנשיא הטרי דונלד טראמפ "לא גיבש עמדה רשמית לגבי הפעילות בהתנחלויות", ומצפה לדון בנושא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישתם ב-15 בפברואר.

בנוסף, כשעתיים לאחר הוצאת ההודעה, הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי מזכיר המדינה רקס טילרסון שוחח בטלפון עם נתניהו. לא נמסר אם השיחה עסקה בהודעת הבית הלבן בנושא ההתנחלויות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הבעיה עם נתניהו לא עם טראמפ
זהות | 03-02-2017 9:44
2
הנשיא טראמפ יצליח בתנאי שהוא עושה
| 04-02-2017 19:18
צדק עם עם ישראל בארץ ישראל השלמה.לפי התנך ארץ ישראל שייכת ליהודים והם קיבלו אותה כעת בצדק בזכות מלחמות ארצות ערב נגד היהודים ורצח מאות ואלפי חיילים יהודים.אין חינם בעולם.טראמפ יעלה ויצליח עם מדינת ישראל בעזרת השם.