המשטרה החרימה נעליים הקטינים הגיעו לדיון יחפים - סרוגים

המשטרה החרימה נעליים הקטינים הגיעו לדיון יחפים

קטינים שנעצרו בהר הבית הובלו לבית המשפט יחפים לאחר שהמשטרה לא העבירה להם את נעליהם שנשארו ברשות המשטרה בכניסה להר. בארגון חוננו מכינים תביעה: "מדובר בהתעללות לשמה"

המשטרה החרימה נעליים הקטינים הגיעו לדיון יחפים
  (צילום: ארגון חוננו)

שני קטינים בני 15 ו-16 שנעצרו שלשום (א') בחשד להשתחוויה בהר הבית צפויים לתבוע את המשטרה בגין מה שבארגון חוננו מכנים "התעללות לשמה". השניים שהו בקור הירושלמי קרוב ל-10 שעות כשהם יחפים והובאו כך לבית המשפט, וזאת משום שהמשטרה לא העבירה להם את נעליהם.

השניים נעצרו ביום ראשון בצהריים בחשד שהשתחוו בהר הבית. לאחר מספר שעות הודיעו חוקרי המשטרה לעו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו כי הם ישארו במעצר בלילה ולמחרת יובאו לדיון. עו"ד פילץ מיהר להגיש ערר דחוף על מעצרם בטענה שאין סיבה להותיר קטינים במעצר בגין השתחוויה, והשופט אילן סלע קבע כי דיון בעניינם יתקיים עוד בשעות הערב.

הגיעו יחפים לדיון

אולם כאשר הגיעו השניים לבית המשפט התפלא עורך הדין לראות כי הם הולכים יחפים בקור הירושלמי. הקטינים השאירו את נעליהם בכניסה להר הבית בארון מיוחד שהמשטרה הציבה עבור היהודים העולים בטהרה, ולאחר מעצרם השוטרים לא העבירו לרשותם את הנעליים.

עו"ד פילץ אמר בדיון כי רק מטעם זה של פגיעה בזכויותיהם של הקטינים יש לשחררם, אולם נציג המשטרה רפ"ק יורם סגל טען כי "חשבתי שהם באו בלי נעליים מהבית", וזאת למרות שהמשטרה עצמה הציבה בכניסה להר הבית את ארון הנעליים ויודעת היטב כי חלק מהעולים נוהגים לעלות להר הבית כשהם יחפים בשל קדושתו.

מעצר ראווה

בנוסף, במהלך הדיון טען נציג המשטרה טען בדיון שהאירוע חולל מהומה, אולם מסרטון שהוצג לבית המשפט עולה כי האירוע היה בפינה מבודדת בהר הבית, ולמעט קריאה בודדת של "אללה אכבר", לא היתה שום תגובה מצד המוסלמים. "מי שיצר את המהומה היתה דווקא המשטרה שבמקום להבליג לאקט של תפילה והשתחוויה בהר הבית, בחרה לבצע מעצר ראווה", אמר בדיון עו"ד פילץ.

בסופו של דבר בהמלצת השופט סלע הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יורחקו השניים מהר הבית לתקופה שיקבע השופט. השופט הורה כי על השניים יאסר לעלות להר הבית למשך 60 יום, וכי תיחתם בעניינם ערבות צד ג' שלא תהווה תנאי לשחרור. למרות זאת השוטרים לא שחררו את הקטינים באופן מיידי בבית המשפט אלא הובילו אותם כשהם אזוקים, לתחנת המשטרה ורק שם הם שוחררו.

בזמן הדיון הפגינו פעילי תנועת 'חוזרים להר' מחוץ לבית המשפט במחאה על המעצר. כמה מפגינים עוכבו בשטח אך שוחררו כעבור זמן קצר.

במחלקה האזרחית בארגון חוננו כבר מכינים תביעה כנגד המשטרה בגין פגיעה בזכויות הקטינים, איזוק ומעצר שווא, תביעה שתצטרף לכמה תביעות שהוגשו בשנה האחרונה בגין אלימות והתעמרות של שוטרי מרחב דוד בעצורים יהודים.

עצוב שהקצין לא דיבר אמת

"עצוב שקצין משטרה מדבר בבית המשפט דברים שאינם אמת, ואין תגובה הולמת מצד בית המשפט", אומר עו"ד פילץ בתגובה. "להותיר יום שלם שני קטינים בני 15 ו-16 יחפים בקור הירושלמי זו התעללות בלבד, ומדובר באירוע שמצטרף לכמה תלונות של יהודים שנעצרו בגין תפילה באזור הר הבית, על התנהלות שוטרי מרחב דוד".

תגובת תנועת 'חוזרים להר' אשר פעיליה הפגינו במחאה על המעצר מחוץ לבית המשפט:
"אנו מגנים בתוקף את מעצרי השווא של עוד שני יהודים שבסך הכל מימשו את זכותם וחובתם להתפלל בהר הבית. אנו ממליצים לממשלת ישראל להפסיק לדבר גבוהה גבוהה כנגד החלטות באו"ם השוללות את הקשר בין העם היהודי לירושלים, שעה שבמדיניותה בשטח יוצא עתק מפיה. אנו שמחים על כך שבית המשפט הבין כי מדובר במעצר מיותר, ובד בבד דורשים ממנו לרסן את המשטרה, ולהורות לה להתיר לאלתר ליהודים להתפלל במקום הקדוש ביותר להם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בסטנדרטים של המשטרה לו דיבר הקצין אמת היה מפוטר מיד.
| 03-01-2017 16:27
2
אחרי חנוכה למישהו עוד יש ספק שמדובר במדינה מתיוונת
מכבי | 03-01-2017 19:21
למה מחכים, שיכריחו לאכול חזיר???