אולי בשנה הבאה נראה רב בהדלקת הנרות בחיפה - סרוגים

אולי בשנה הבאה נראה רב בהדלקת הנרות בחיפה

אולי בחנוכה הבא יעמוד לצד ראש העיר בטקס הדלקת נרות חנוכה גם רב העיר. לעיר שלי - חיפה, אין רב. וכמוה גם ל-13 ערים נוספות

אולי בשנה הבאה נראה רב בהדלקת הנרות בחיפה
  (מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

אולי בחנוכה הבא יעמוד לצד ראש העיר בטקס הדלקת נרות חנוכה גם רב העיר. לעיר שלי – חיפה, אין רב.

יש כל מיני ממונים חשובים ומקצועיים. אבל אין אבא רוחני. אבא רוחני שגם דואג למערכות כשרות, שבת, חברא קדישא ועוד. לא תמיד אוהבים את הרב של העיר, אבל לכל הפחות יודעים שיש דמות שתהווה כתובת אם צריך משהו תורני.

אחד התפקידים החשובים של רב עיר הוא ייצוגיות בטקסים שנותנים צביון ואווירה יהודית גאה ומכובדת, כמו הדלקת נרות חנוכה, כמו טקס יום הזיכרון, יום עצמאות, מסיבת פורים מרכזית, הקפות שניות, מסיבות חומש, טקסי סיום בתיכון הדתי והמקיף.

אך לצערנו היום, מעל 13 ערים ללא רב עיר: בת ים, שדרות, לוד, טבריה, נשר, חיפה, אשקלון, הוד השרון, אריאל, גדרה, קריית מלאכי.ראשון לציון. בית שמש. ועוד 2 ערים גדולות שבשנה הקרובה הרבנים אמורים לצאת לפנסיה בהם – רמת גן ותל אביב.

חצי הכוס המלאה היא שבשנים האחרונות ישנם מעל 4 ארגונים שמלווים רבני קהילות ליד הגרעינים ביניהם הארגון שעלים, מעייני הישועה, ברקאי וארגון רבני קהילות ע"ש הרב אליהו זצ"ל. הארגונים מלווים מעל 200 רבנים המובילים קהילות ומשקיעים בזמנם ביחס אישי ובבניין אמון עם חברים בקהילה.

אז אולי בשנה הבאה כן נראה רב עיר ליד ראש העיר בהדלקת נרות חנוכה.

==

הרב שמואל ששון הוא ראש הגרעין התורני בהדר – חיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
קימעא קימעא
חיפאי לשעבר | 03-01-2017 23:07
רב עיר לא בוחרים תוך שנה. ראה לדוגמא: ירושלים(מעל 10 שני),פ"ת,ועוד. זה תהליך של לפחות שנתיים. יש כמה מיתמודדים . חלקם במשך המירוץ פורשים. על חלקם מיתגלים פרשיות. חלק בג"ץ לא מאשר(ראה הרב זייני) . ולצערנו יש פה הרבה פוליטיקה בכל התהליך. ופחות מידי מחפשין אחרי תלמיד חכם רציני המעורב בדעת עם הבריות שיש לו ניסיון ויכולת להוביל מערכת גדולה כמו רבנות עיר. לוואי וניזכה. מה שמפליא הוא ,ולא רק בחיפה. שרבנים מגיעים לפנסיה ולא ממנים תחתם יחד עם ראשי העיר את רב העיר הבא. אלא יש תופעה שמחכים עד שהרב בפנסיה ילך לעולם שכולו טוב. ואז מחכים כמה שנים ואז מתחילים לחפש מועמד ראוי שגם זה לוקח זמן.
2
הבן צריך להמשיך
| 03-01-2017 23:11
הגאון הגדול הרב שלוש השאיר בן שממשיך דרכו על כן הוא צריך להיות רבה של חיפה
3
השאלה היא...
d | 03-01-2017 23:29
השאלה היא...האם די בדרישה שיהיה רב לעיר? או שמא הדרישה צריכה להיות שיהיה לעיר רב ראוי... לא ברור מהו המצב העדיף - שיבחר רב עיר שאינו ראוי או להתנהל ללא רב. ואדרבא, אני מניח שישמחו הקוראים לדעת מדוע אין רב עיר בכל כך הרבה ערים (רמז: לא משיקולים ענייניים)
4
יש רב בבית שמש
יוסף | 04-01-2017 9:07
שמו הרב שמעון ביטון