הרב אריאל: "היכן הבנות הרפורמיות לומדות תורה?" - סרוגים

הרב אריאל: "היכן הבנות הרפורמיות לומדות תורה?"

רבה של העיר רמת גן נשאל מדוע היהדות פוסלת על הסף את התנועה הרפורמית, והרי משמעותה הליכה קדימה, כשמה של ההלכה?

הרב אריאל: "היכן הבנות הרפורמיות לומדות תורה?"
  (צילום: אורן נחשון/פלאש90)

רבה של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, נשאל מדוע היהדות שוללת את הזרם הרפורמי, הרי רפורמה היא שינוי והליכה קדימה בעוד גם ההלכה, כשמה כן היא, הולכת קדימה.

הליכה קדימה?

בשאלה שנשלחה לרב אריאל באתר 'ישיבה' נכתב: "לא נהוג במדינת ישראל לנשים להתעטף בטלית בזמן תפילה. האם קיים איסור הלכתי על כך? ואם אנחנו כיהודים מחויבים להלכה אז מדוע אנחנו שוללים עד כדי כך את הזרם הרפורמי ביהדות שהרי רפורמה היא שינוי- הרפורמה הולכת קדימה בדיוק כמו שההלכה כשמה היא מלשון הליכה קדימה".

הליכה אחורה

בפתח תשובתו הבהיר הרב אריאל כי רפורמה אכן יכולה להיות חיובית וזאת בתנאי שהיא באמת הולכת קדימה "אך אם היא צועדת אחורה היא שלילית".

לדברי הרב אריאל: "היהדות שואפת לגאולת העולם שבמרכזו בית המקדש כנבואת ישעיהו, אך הרפורמים מחקו רעיון זה מהסידור, התנגדו לציונות ולמקדש".

מה להם ולכותל?

"מה להם ולכותל, שריד בית מקדשנו?", תהה הרב אריאל. "אנחנו מיישמים את רעיון השבת בחיים המודרניים ע"י השבתת התקשורת האלקטרונית, היכן השבת אצל הרפורמים? הכל רועש וגועש כביום חול. הם לא מיישמים את השבת במודרנה. הם לא מודרניים".

"היכן לומדות הבנות הרפורמיות?"

בסוף דבריו כתב הרב אריאל: "החפץ חיים חייב לימוד תורה לנשים בימינו מתוך הכרה בשינוי שחל במעמד האישה, ואכן בבית יעקב באולפנות במדרשות לומדות הבנות תורה, היכן לומדות הבנות הרפורמיות?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חזק וברוך
| 21-12-2016 14:16
2
החפץ חיים התיר רק תורה שבכתב
נח | 26-12-2016 15:57
וזה מה שלומדים בבית יעקב ולא תושב"ע