"דברי בלע": ח"כ גרמן משתלחת ברב אליהו - סרוגים

"דברי בלע": ח"כ גרמן משתלחת ברב אליהו

במכתב ששיגרה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כינתה ח"כ יעל גרמן את פסק ההלכה של הרב אליהו "דברי בלע"

"דברי בלע": ח"כ גרמן משתלחת ברב אליהו
  (צילום: פלאש90)

במכתב ששיגרה הבוקר (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנתה חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) בתלונה חריפה נגד הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, לאחר שפרסם פסק הלכה המתיר לירות בערבים המנסים להצית אש.

גרמן קראה ליועמ״ש במכתבה "לפעול מיידית כדי לשים קץ לדברי הבלע ההסתה והגזענות של רב ראשי בעיר בישראל".

לדברי גרמן: "עת הקשה הזו יש להעלות על נס את גילויי הסולידריות והערבות ההדדית ולא את ההסתה".

"אם היו יורים במציתים היה נחסך מאיתנו האסון הזה"

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל בעקבות טרור הצתות המשך זה היום הרביעי, האם מותר למנוע נסיונות הצתה על ידי חילול שבת.

בשאלה שהגיעה לפתחו, נשאל הרב אליהו: "אם בשבת (או בחול) נראה ערבים שמתקרבים לחורשה שליד הישוב שלנו ומתכוונים או מציתים אותה. האם מותר לחלל שבת לעצור אותם, להתקשר למשטרה ו/או לירות בהם?".

בפתח תשובתו התייחס הרב אליהו להגדרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את המצב ואמר: "ראש הממשלה הגדיר את ההצתות כטרור. אחד מראשי השב"כ קרא לזה נשק להשמדה המונית. בנס לא נשרפו אנשים חיים אבל אין סומכים על הנס".

לאחר מכן עבר הרב אליהו להשיב לגופם של דברים: "בוודאי מותר ומצווה לחלל שבת בשביל לעצור את האש ואת המציתים. ואם צריך – גם לירות בהם".

הרב אליהו אף הבהיר כי "אם בבית מאיר, בכרמיאל או בחיפה היו יורים במציתים היה נחסך מאיתנו האסון הזה".

בסוף תשובתו שיגר הרב אליהו מסר למפקדים ואמר: "אני מקווה שהרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה יתנו הוראות ברורות לחיילים לשוטרים ולאזרחים הנגזרות מכך שההצתות לא נגמרות, כי זו האחריות שלהם".

התיעוד מוכיח: השריפה בדולב- הצתה מכוונת; צפו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לירות במציתים
אילן זהרוני | 25-11-2016 11:00
הרב אליהו צודק במקרה הזה וטועה חה"כ גרמן. אם אדם רשאי להרוג את מי שמאיים על חייו על אחת כמה וכמה מי שמתכוון להרוג אנשים רבים ולהרוס את בתיהם יערותיהם וגניהם. מי שמצית בכוונה מקווה להרוג כמה שיותר בני אדם ולפגוע בכמה שיותר רכוש! זה נשק שאינו מגביל את עצמו לאדם או לבית והמצית יודע זאת וכוונתו ברורה! במקרה כזה מדובר לא בפיקוח נפש של יחיד או מעטים ולכן לא רק שמותר, אלא חובה לירות במצית כאשר פעולתו ברורה בעליל. מכתבה של חה"כ גרמן אינו אלא התחסדות שאינה מבטאת שום עמדה מוסרית ראוייה - ההפך מכך היא מגנה מי שניסה למנוע הצתה ומגינה על המציתים! כדי להסיר ספק לא הצבעתי מעולם לשום מפלגה ימנית או דתית והדברים נכתבים בעטו של איש ההתיישבות העובדת.
2
מותר לירות רק אם בוודאי ברור שהוא מצית
| 25-11-2016 11:46
בחשד בלבד אי אפשר לירות אלא לתפוס אותם ולברר.
מדליק = מצית.
דניאל | 26-11-2016 19:30
יש איסור משטרתי מוחלט להבעיר מדורות, מנגלים, נרגילות וכדומה. כשאתה חמוש ורואה מישהו מדליק אתה קורא לא להפסיק, אם הוא לא מפסיק אתה מאיים עליו בנשק, אם הוא עדיין לא מפסיק - מותר לירות.