במקרים חריגים: חיילים וחיילות יישנו באותו חדר - סרוגים

במקרים חריגים: חיילים וחיילות יישנו באותו חדר

מפקודת 'השירות המשותף' שלמעשה מבטלת את פקודת 'השילוב הראוי' עולה כי במקרים חריגים יוכלו חיילים וחיילות לישון באותו החדר: "הפקודה החדשה מושתתת על היותו של צה"ל צבא ממלכתי"

במקרים חריגים: חיילים וחיילות יישנו באותו חדר
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Corinna Kern/Flash90 )

לאחר שמוקדם יותר (ראשון) פורסם ב'סרוגים' על פרסומה של פקודת 'השילוב המשותף' המחליפה את פקודת 'השילוב הראוי', ולפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים בהם תהיה שירת נשים, מדיווח באתר ynet עולה כי מעיון בסעיפים נוספים בפקודה עולה כי שירת נשים הוא הנושא הפחות חמור בו הולכים להיפרץ הגדרות.

על פי הפקודה החדשה, איש קבע דתי או חרדי יוכל לבקש לשרת ביחידה מעורבת של לוחמים ולוחמות, ובקשתו תיבחן על ידי ראש אכ"א. בצה"ל הסבירו כי המהלך יסדיר "שטחים אפורים" רבים שהיו עד כה בצבא במצבים מביכים, שבהם חיילים דתיים יצאו מאולם שבו שרה אישה או לחלופין הורידו את מבטם.

באופן מעשי, הפקודה החדשה תאפשר שיקול דעת למפקד בכל גדוד ויחידה שבהם חייליו הדתיים יבקשו פטור מנוכחות באירוע הווי שעלול לפגוע ברגשותיהם, והמפקד יהיה רשאי להחליט בנושא לפי שיקול דעתו. כמו כן הוחלט במסגרת הפקודה החדשה כי במקרים חריגים ותחת סכנת חיים, יוכלו חיילים וחיילות לישון באותו החדר כשחיץ מפריד ביניהם. אישור חריג למצב שכזה יוגבל למשך שבעה ימים ויינתן על ידי אלוף בלבד, למצבים שבהם בשטח יש חדר ממגן אחד בלבד.

עוד נקבע כי חייל דתי יוכל לבקש מדריך זכר במידה וההדרכה כוללת מגע גופני או לבוש חושפני יחסית (דוגמת קרב מגע/כושר גופני/צניחה/טיס וכו') וכן ביחידות פתוחות יוקצו שעתיים שבועיים לשימוש לחיילות בלבד ושעתיים נוספות לחיילים בלבד במתקני כושר ובריכות, וארבע שעות לכל מין בכל שבוע ביחידות סגורות.

"ההחלטות שיתקבלו דורשות אומץ רב ובאות לשקף את רוח צה"ל, ערכי צה"ל, תוך יצירת מרקם אחיד של כל המשרתים, המשרתות, הדתיים, החרדים, החילונים, וכולי", הסבירה היום קצינה בכירה בצה"ל שאמונה על הנושא. "הפקודה החדשה מושתתת על היותו של צה"ל צבא ממלכתי, צבא העם, במדינה יהודית ודמוקרטית, מבלי לפגוע בכבודם של המשרתים והמשרתות".

פקודת 'השירות המשותף' מגיעה אחרי פקודת הזקן – האוסרת על גידול זקן באופן כמעט גורף בצבא ואחרי העברת ענף התודעה היהודית מהרבנות הצבאית לאגף כח אדם בצבא, מהלכים אשר גורמים לראשי הציבור הדתי ולחיילים דתיים רבים להרגיש כי הצבא הכריז נגדם מלחמה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
החלטות צריכות להתקבל ע"י רב באיור ולא ע"י מפקד שבטוח לא
| 26-09-2016 1:26
יתן לקיים לחייל את ההלכות על פי מצפונו וכעת תתחיל מערכה חדשה נגד הגיוס
2
בקיצור : לשומר תורה ומצוות אין מה לחפש בצהל
כמה יריקות בפנים עוד אפשר? | 26-09-2016 4:17
אפשר לשרת את העם בחיל ה'
3
כנראה החליטו להלחם בשיטה של עראפת שאמר:
עצוב | 26-09-2016 7:48
"הרחם של האשה ינצח". עכשיו אני מבין שבצה"ל בונים על הרחם של האשה היהודייה...
4
ראשי ישיבות ההסדר אחראים לא לשלוח תלמידים לצבא עד ש...
חרבונה | 26-09-2016 11:29
ראשי ישיבות ההסדר אחראים לא לשלוח תלמידים לצבא עד ש...השילוב המשותף יתאים במלואו להלכה שאליה הם מחנכים את התלמידים. אסור שהמשימה הזו תוטל על החייל הבודד, ואסור לאף חייל יתגייס לתנאים כאלה. בכלא לא ישנים עם בנות בחדר. שהצבא יגייס את ההומואים והלסביות, וישאיר את ילדינו בתמימותם. די להתרפקות הממלכתית, המכניסה אתתלמידי ישיבות ההסדר והמכינות ל"כיס" של המתעללים בנו.