בימין תוקפים את ליברמן: בונה לערבים מקפיא ליהודים - סרוגים

בימין תוקפים את ליברמן: בונה לערבים מקפיא ליהודים

בימין תוקפים את תכניתו של שר הביטחון ליברמן למיגור הטרור ביו"ש, שבין השאר תאפשר בנייה בכפרים ערבים שקטים בשטחי C, בעוד הבניה היהודית מוקפאת

author-image
בימין תוקפים את ליברמן: בונה לערבים מקפיא ליהודים
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בימין תוקפים את תכנית המקל והגזר של שר הבטחון אביגדור ליברמן, שפורסמה אתמול בסרוגים.

במכתב דחוף ששלחו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ יואב קיש מהליכוד ובצלאל סמוטריץ מהבית היהודי לליברמן מציינים השניים כי המגמה הכללית העומדת בבסיס התוכנית שלו טובה, אך עם זאת לא יתכן שההטבות יצרו פערים בלתי נסבלים אל מול האוכלוסייה היהודית שהיא הקורבן הראשי והמרכזי של פיגועי הטרור הפלשתיני.

"כל עוד האוכלוסייה היהודית ביו"ש ממשיכה לשלם, במקביל למחיר הדמים הקשה, גם מחיר של הקפאת תכנון עמוקה היוצרת 'גירוש שקט'- לא יעלה על הדעת ש'גזרים' בדמות תוכנית מתאר יהיו מנת חלקה של האוכלוסייה הערבית בלבד"

השניים מוסיפים כי "לא יעלה על הדעת שישראל תלבין בניה בלתי חוקית ותיתן רוח גבית לתוכנית ההשתלטות של אבו מאזן וחבריו".

שדולת ארץ ישראל

 

דברים ברוח דומה, אומר גם ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל "אנחנו מברכים על החלטתו של שר הביטחון לתת הטבות והקלות לאוכלוסייה הערבית שאינה תומכת בטרור ומאידך לתת צעדי ענישה כלפי האוכלוסייה הערבית שהוציאה מקרבה פיגועים בכל הטרור האחרון".

"יחד עם זאת חשוב לוודא שבאות נשימה יינתן לאוכלוסייה היהודית ביו"ש, אישורי בנייה בשטחי C".

לבנות לכפר שקט; להרוס בכפר עוין

אתמול פרסמנו בסרוגים כי תכניתו של ליברמן למיגור גל הטרור 'המקל והגזר' מהווה למעשה המשך למדיניות צה"ל בשנה האחרונה, אך עם כמה שינויים וחיזוקים. ליברמן סימן בירוק 15 כפרים ועיירות פלסטיניות שמהם לא יצאו מחבלים והם יזכו לשורת הקלות מיידיות. כך למשל, יורחבו תוכניות מתאר לכפרים בשומרון ולעיר קלקיליה, יוקם מסדרון כלכלי בין יריחו לירדן, ייבנה אזור תעשייה מערבית לשכם וכן בית חולים בסאחור, גני ילדים ומגרשי כדורגל בשומרון.

מאידך, 15 הכפרים והאזורים 'האדומים', שמהם יצאו מחבלים צפויים לסבול מ"הכבדה ביטחונית" לדבריו. הצעדים שיינקטו ברובם אינם שונים ממה שננקט עד כה, וכוללים בין היתר הריסת ואיטום בתי מחבלים, הגברת פעילות צה"ל בשטחי A, החרמת כספי טרור, הוצאת כלי רכב גנובים, הגברת פעילות המעצרים, ביטולי היתרי עבודה לבני משפחה של מחבלים, ביטולי היתרי VIP לבכירים פלסטינים השותפים להסתה, הגברת הפעילות נגד גורמים מסיתים כגון בתי דפוס, דפי פייסבוק ותחנות רדיו, הגברת בדיקות רכבי פלסטינים בצירים והגברת הריסת מבנים פלסטינים לא חוקיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הימין תוקף את ליברמן- הצחקתם אותי
מירי | 18-08-2016 16:48
יעלון לא היה מספיק ימני עבורכם. הוצאתם לו את הנשמה. ייחלתם לליברמן. הנה קבלתם אותו. תהנו.
2
ישע שייכת למדינת ישראל להחיל ריבונות
| 19-08-2016 1:51
ולבנות הן ליהודים והן לערבים שמעוניינים לחיות בשלום.לחיות כבני אדם מתורבתים ולא כמו חיות בסוריה. לא הבנתי מה לא טוב בנשיא אובמה שתמיד מתקיפים אותו ?