בג"צ מתיר הכנסת בשר לא מפוקח מהרשות - סרוגים

בג"צ מתיר הכנסת בשר לא מפוקח מהרשות

בג"צ הוציא צו המבטל את החלטת משרד החקלאות לאסור הכנסת בשר לא מפוקח משטחי הרשות עד לדיון בנושא בעוד שלושה חודשים. המשמעות: בשר לא ראוי למאכל יימכר למסעדות בישראל

author-image
בג"צ מתיר הכנסת בשר לא מפוקח מהרשות

התפיסות הגדולות של בשר מוברח מהרשות הפלסטינית, וכן בשר לא מפוקח, הן חלק ממגמה של משרד החקלאות להילחם בבשר המגיע באופן לא מסודר מהערבים.

כזכור, בשנים האחרונות התפתח נוהל עם הרש"פ המאפשר מעבר של מזון מהרשות הפלסטינית לישראל למרות שאינו עומד בתקני בריאות הציבור הישראליים, ששונה לאחרונה על ידי שר החקלאות.

הלחץ של יחידות הפיקוח של המשרד, עשה את שלו, והמפלט של הערבים הוא בית המשפט העליון. בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה חברת אלחמודה הפלסטינית לשיווק בשר, כנגד הפסקת מעבר של מוצרים שאינם בפיקוח מקצועי, פסק היום (רביעי) השופט מזוז כי הפלסטינים יוכלו להמשיך להכניס סחורה שכזו לשטחי ישראל עד לדיון בחודש יולי הקרוב.

השופט מזוז הוציא צו מניעה המבטל את ההחלטות האחרונות של משרד החקלאות ומחזיר את המצב לקדמותו ערב ההחלטה.

Document-page-001 (1)

נזכיר כי כל המסעדות בהם התגלה בשר פיגולים או בשר לא ראוי למאכל אדם, היו מסעדות לא כשרות. ברבנות הראשית לישראל ציינו בשבוע שעבר, כי בכל המסעדות בהן יש פיקוח כשרותי, ידוע מה מקורו של הבשר, ומה תנאיו התבראותיים".

שר החקלאות אורי אריאל זעם על ההחלטה: "אני רואה זאת בחומרה רבה. האחריות שלי כשר החקלאות היא לדאוג שמוצרי המזון המגיעים לישראל עומדים בכל הסטנדרטים המקצועיים של המשרד.

אכן, יש שופטים בירושלים, אבל בדמוקרטיה הסמכות והאחריות היא של הממשלה והשרים. אנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותינו לזרז את ההליכים המשפטיים, כדי שבריאות הציבור הישראלי לא תיפגע, ולא משנה בשם אלו אינטרסים.״

יש לציין כי השופט מני מזוז שפסק בדיון, הוא השופט המתנגד להריסת בתי מחבלים שרצחו ישראלים, ומנע כבר לא אחת הריסות מתוכננות של צה"ל ומשרד הבטחון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בתאבון לאוכלי הפיגולים
| 13-04-2016 20:41
2
על משרד הבריאות להוציא צו בנושא
| 13-04-2016 20:48
בושה .הוא שכח שהוא שופט ולא יועץ משפטי.
3
בג"צ הזוי
יעד | 13-04-2016 21:21
הזוי .. היום, כשבית המשפט הגבוה ל "צדק" מצדיק הכנסת בשר מורעל מהרשות הפלסטינית לצלחת של האזרחים שהוא אמור לשמור עליהם, ניתן לומר בפה מלא שהוא סיים את דרכו כגוף לגיטמי במדינתנו.
4
בגץ החליט-כנראה שזה בסדר. אבל אתם הדתיים תעשו הכל כדי לפגוע בערבים. תתי אדם אתם
| 13-04-2016 21:24
ל-4 מפגר אתה יודע לקרוא?
| 13-04-2016 22:55
הם מכניסים בשר שהוא לא רק אסור לאכילה על פי ההלכה. בשר של חמורים וסוסים חולים, שמפגרים כמוך יכולים ללכת לעזה ולאכול שם. אולי תשכח את הדרך חזרה ונשכח ממך גם אנחנו
5
כדאי להתמקד שבשר פסול לא יגיע
| 13-04-2016 21:24
למסעדות בהכשר מהדרין.
6
יש מכנה משותף בין הבשר הפלשתיני לבג"ץ.
ידידיה | 13-04-2016 23:01
שניהם קלוקלים.
7
ברוך ה' החלטה שתגרום לעם ישראל להבין מה זה הבגץ
משה | 14-04-2016 7:25
בגץ הזה הוא מחלת הנפש של עם ישראל.ההחלטה הזו תגרום לעם ישראל להבין מי זה הבגץ ובינתיים שכל אוהביו יאכלו את הבשר שבישלו כשהגנו על "עצמאות" הזבל הזה. מה שמוזר קצת זה המזוז הזה. איך יצא לרב מזוז הקדוש כזה כלומניק?