השיח הציבורי שפרץ בעקבות כך שהרמטכ"ל הורה ליטול את ההתעסקות בתודעה יהודית והעביר את זה לאגף כוח אדם וקצין חינוך ושיתף את הרב הצבאי באיזו ועדה היגוי בלבד. הדבר הזה דורש מאיתנו לברר האם יש מקור בהלכה למושג שנקרא רבנות צבאי או רב צבאי
ברור שרוב אזרחי תפקידו להיות משיב לשאלות השואלים בתחומי ההלכה. אין צל של ספק שכמו בכל מקצוע יש "תחומי התמחות". יש חכמים שהיו חזקים בעניין הוראת 'יורה יורה' – איסור והיתר ומועדות, ולא בענייני 'ידין ידין' – דהיינו דיני ממונות, ולכן היו הרשאות שונות בתחומים שונים לפי תחומי ההתמחות של אותו חכם ולא קיבלו רבנים אלו לקבל הסמכה להורות בעניין אלו שאין הם מומחים בהם. אבל מוסכם לכל שההלכה פעלה וצריכה לפעול בכל תחומי החיים.
מבט היסטורי על תפקידנו
זכינו והקב"ה עזר לנו ועלינו מן הגלות אל א"י והוקמה מדינת ישראל ואנחנו חיים כאן חיים ריבוניים. אבל טרם זכינו שמדינת ישראל שהיא מדינת היהודים תהיה באמת מדינה יהודית בצביונה.
דור המייסדים שהיו בעיקרם ציונים לא דתיים אשר מאסו בגלות וראו בה סכנה קיומית לעם היהודי פעלו ודחפו להקמת מדינת ישראל. עם זאת, הללו שבאו עם השקפות עולם חילוניות שונות הודו שהמדינה צריכה להיות מדינה יהודית. אבל השקפת עולמם אינה מספקת כדי להבטיח שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית.
בתחום האזרחי אנחנו רואים כל הזמן כיצד, למרות שיש חוקי יסודי שקובעים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינה יהודית דמוקרטית, יש כל הזמן מתחים בפסיקות בית המשפט העליון , בין הדין החילוני הדמוקרטי, ובין ערכי הרוח היהודים ולצערנו משקל הדמוקרטי עולה על משקל היהודי. ולצערנו אין איזון בין שני הערכים הללו.
ראו לדוגמא כיצד דור המייסדים הבין את החשיבות של הקשר של עם ישראל עם ערכים דתיים כמו איסור ההתבוללות והסכימו שחוק נישואין וגירושין יהיה ע"פ ההלכה. היום הקולות נשמעים להפריד את זה ולא מבינים שברגע שאתה מפורר את החוק נישואין וגירושין אתה נותן מרשם להתבוללות ולהפרדה בין דת ומדינה וממילא גם ח"ו להפרדה בין דתיים ללא דתיים. והדבר בלתי נתפס שמדינת ישראל שתפקידה להציל את העם היהודי ומקלט ליהודים תיצור תהליך של התבוללות.
גם היחס אל רבני ערים נתפס כנותן שירותים דתיים לנישואין מקוואות וכשרות אבל המושג של 'מרא דאתרא' ולא נחשב שעיני רבים כ'אבא רוחני' שתפקידו להוביל ולעצב את החברה. דברים אלו חשובים לא בגלל מעמדם של הרבנים אלא בשביל שמירה על מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.
ממבט זה נבין את היחס לרבנות הצבאית שיש לה תחומי התמחות מיוחדים לתנאי הצבא בזמני מלחמה לתנאי שטח באימונים ולמציאות של פיקוח נפש כללי. כמו לדוגמא שמותר לאכול מאוכל של האויב אע"פ שזה בשר גמלים או חמורים. מה גם שיש שאלות מוסריות חשובות מאוד שצריכות להיגזר מעולם הערכים היהודי וברור שצריך רבנות שזו תפקידה וייעודה.
כמו ביחס אל רבני ערים גם כאן מתדרדר היחס אל הרב הצבאי כ'אבא רוחני' ותפקידו הוא הרבה מעבר מלספק נרות שבת קידוש כשרות והווי דתי. תפקידו הוא לתת את המשקל האמוני היהודי החזק בשביל מלחמת הקיום שלנו כאן. "באין חזון יפרע עם" ומי יוביל את החזון הזה אם לא היהדות השורשית? אנחנו רואים במקרא את תפקידו של כהן משוח מלחמה שתפקידו להרים מורלית את רוח החיילים להילחם מלחמת מצווה עד כדי כך שישכחו את הוריהם ומשפחתם וישימו לנגד עיניהם את קידוש השם במלחמה. הרי ברור ששום מודל חילוני לא יכול להתחרות עם מודל כזה שיספק דלק אמוני חזק להילחם.
הרמטכ"ל, ששמעתי עליו דברים טובים שוגה בגדול, מאחר והדברים הללו רק מחלישים את רוח הלוחמים. הצבא צריך לבקש מהרבנות הצבאית להעצים יותר ויותר את תפקידה בתחום התודעה יהודית. הרי המושגים של קצין החינוך רחוקים מאוד משורשי היהדות. הרי כבר מחוגים אלו נוצרים תופעות של 'פוסט ציונות'. ראו כיצד כל אלו התפרקו וכיצד היום יורדים מן הארץ ומתחתנים עם גויות. אל תסתכלו על זה מנקודת ראות פוליטית. תפקידה של הרבנות הצבאית הוא לפעול על הלב בערכי עצם קיומנו כעם יהודי.
נתפלל שבזכות התחזקות בתחומים אלו נזכה להיגאל ולהיוושע.
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
שילה
החוק הזה "כבוד האדם וחרותו" נחקק על פי משפט העברי, ולא על פי משפט התורה. איזה טענה יש פה?
14:46 03.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רותי
עד עכשיו, הרבנים התעלמו מהתרבות הישראלית... אבל חוק "כבוד האדם וחרתו" אינו מן התורה אלא נובע מהשקפת דמוקרטית. מה לי ולה?
18:59 31.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
אין לי ספק שיש לך נקודות חשובות ומנומקות, אבל הבמה הזו בשביל פשוטי העם. אין זה המקום לטעון כבבית המשפט!
22:44 19.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליעזר
ברור: כשמדברים צבא, מדברים מלחמה ולא כשרות. איזה גבוי מעשי ניתן לתת לדרשות בדלתיים סגורות (וסרוגות) ולתפילות? ש"מכון משה" יוציא ויחלק חוברת עם הלכות מלחמה וחובות החייל היהודי שתכלול כהנה...
ברור: כשמדברים צבא, מדברים מלחמה ולא כשרות. איזה גבוי מעשי ניתן לתת לדרשות בדלתיים סגורות (וסרוגות) ולתפילות? ש"מכון משה" יוציא ויחלק חוברת עם הלכות מלחמה וחובות החייל היהודי שתכלול כהנה וכהנה פסוקי גבורה, הנאום של הכהן משוח מלחמה (שדוגמתו נאמר ע"י אלוף פיקוד הדרום לפני מלחמת ששת הימים. אחרי הניצחון האדיר, הוא התוודה: "אפילו בחלומות הוורודים ביותר, לא תיארתי לעצמי שנשמיד את האויב בעוצמה כה רבה"). חוברת כזו זו לא תחשב להמרדה משום שהחוק "נגד גזענות והמרדה" ב מ פ ו ר ש לא חל על ציטוטים מהתנ"ך וממקורות היהדות – חוברת שתיקרה "לך בכוחך זה, גיבור החיל". רק מעשה כזה ייתן גיבוי לדברי הרב ערוסי ויהיה בכוחו לעצור את הרס ה"תודעה היהודית" בכל מוסדות המדינה – ולא רק בצבא. זה יעורר דיון ציבורי סוער? הכי נמי! שהרי המטרה לגרום לשינוי כיוון מחשבתי ומעשי כנגד המחריבים מבפנים!
המשך 22:40 19.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רפאל שטוב – עורך דין ונוטריון REPHAEL REPHAEL STUB- ADVOCATE & NOTARY ירושלים, 95404, הר נוף, רח' זרח ברנט 14, טל : 02-6520106, פקס 02-6514778 Jerusalem, 95404,Har Nof, 14 Zerach Barnet...
רפאל שטוב – עורך דין ונוטריון REPHAEL REPHAEL STUB- ADVOCATE & NOTARY ירושלים, 95404, הר נוף, רח' זרח ברנט 14, טל : 02-6520106, פקס 02-6514778 Jerusalem, 95404,Har Nof, 14 Zerach Barnet St. Tel : 026520106 Fax : 02-6514778 e-mail: rephaelstub@gmail.com בס"ד כ"ד "ו טבת תשע"ו, לכ' הגאון הרב אברהם יהושע סאלא'וויציק שליט"א. ראש ישיבת בריסק, רח' גשר החיים 12 י-ם בענין : גזירה של העברה על דת. 1 נושא הגיוס איננו ענין של "ספק ביחס לעתיד" מדובר בגזירה שכבר מבוצעת הגזירה עלולה חלילה להתעצם עוד ועוד. 2 העסקנים, המנסים להטעות (ובהצלחה) את הציבור, מעמידים פניהם כאילו יש "רק" ספק, מה יקרה בעוד מס' שנים. 3 מדובר בגזירה קשה מנשוא, שנוסדה ומנוהלת בעורמה אין קץ. 4 הגזירה המכונה "חוק הגיוס" עוסקת במאבק שהתחדש עתה, כאשר מנהיגי הציונות החליטו, באופן נחוש ומתוכנן, לחדור, בכל האמצעים, אל תוככי היכלי הישיבות והכוללים וכן לכבוש מאחזים, בתוך הקהילה החרדית. 5 לא מדובר על גיוס לצבא, לא חסרים חיילים. 6 לצורך ההשתלטות על הקהילה החרדית, בעיקר גם על לומדי התורה, תיכננו את החוק המשולב, הצבאי והאזרחי, המורכב והמתוכנן ביותר. בכל החקיקות של המדינה, אין חוק כה מתוכנן, כה ערמומי. 7 לשם חקיקת חוקי הגיוס החדשים, גייסו מס' רב של אנשי מקצוע. מדובר במשפטנים של פרקליטות המדינה, משרד הבטחון ובכירי עוה"ד מהמיגזר הפרטי. 8 המטר אהיה להפיל את החומות ואת המחיצות המפרידות את הקהילה החרדית ולכוף על נערי ישראל, יציאה מבתי המדרש ומכל השפעה של חינוך חרדי. 9 לצורך יישום המהלך הזה, ביקשו את הדרך בה ישלטו על הקהילה החרדית, הן גופנית והן רוחנית. 10 המהלך מתבצע באמצעות שני חוקים. חוק אחד מכונה בשם "חוק שירות בטחון" (התיקונים הרלבנטיים שבו בוצעו בשנת 2014) וחוק נוסף (ועיקרי !!!) המכונה בשם "חוק שירות לאומי – אזרחי" גם הוא הגזירה הקשה נמצאת בחוק השירות לאומי ואזרחי והפגיעות הקשות, בלומדי התורה, תקף משנת 2014 ע"פ חוק זה, כבר החלו . 11 החוק הזה כבר גרם לקורבנות בנפש כאשר, אברכים, בחורי ישיבות, מובלים לעבר מסלולים של השתלמויות ולימודים זרים, לקראת שילובם באחת התכניות, שנקבעו. 12 לא מדובר בגזירה לזמן עתידי אלא מדובר במהלכים המתבצעים כבר עכשיו. העסקנים החרדים, הכפופים, בנושא הזה, לעסקנים "דתיים לאומיים" ובראשם כופרת ידועה, מחללת שבת בפרהסיה, המנהיגה את הציבור הדתי לאומי, מסיחים את הדעת מהחוק האזרחי שהוא יסוד השמד הרוחני ומעמידים פנים כאילו יש רק בעיה עם "פרטים מסויימים" "בחוק שרות ביטחון " וכאילו הם הצליחו לתקן איזה דבר שיש בו משמעות. 13 להלן, בתמצית ממש, המהלך המתבצע. בחוק שירות הביטחון נאמר כי אפשר להעביר מתייצב לשרות אזרחי. יש כאן פיתוי ראשוני ויסודי שמציעים לבן תורה לעבור, סך הכל, לשירות אזרחי. במסגרת זו מציעים למתייצבים פיתוי של השתלמויות ומשם עוברים למקומות תעסוקה, לפי מסלולים הנקבעים. 14 החוק האזרחי, בשילוב חוק שרות הביטחון המתוקן מובילים, בהכרח, לתכלית תחילה קבעו, במסגרת הוראות החוק, כי הצבא יעביר, לידיים אזרחיות, נתונים אישי ים וסודי, ים הקשור ים בכל בחור ישיבה. מדובר בתהליך שאין לו תקדים. מעבירים מידע אישי וסודי לגופים אזרחיים, בתוכם אויבי התורה ולומדיה, אשר מקבלים לרשותם, בהוראות החוק, את כל הנתונים האישיים והסודיים הרשות ואפילו חובה, לעשות שימוש בכל המידע הזה, כדי לד עת את כל הנתונים האישיים, ביחס לכל תלמיד ולעשות במידע הזה שימוש, כדי לחדור למשפחת התלמיד, לשכנע ולהשפיע עד, המבוקשת על ידם. לקליטתו במסגרותיהם. 15 החוק החדש מאפשר לגופים האזרחיים הללו , במיוחד באמצעות כל המידע החסוי הנמצא בידיהם , להציע ללומדי התורה הצעות מפליגות , עד לשיכנוע משפחת התלמיד כיון עד שבירת התלמיד עצמו. 16 כמו כן, ע"פ החלטות ממשלה, לאור הנחיית החוק החדש, מועבר ים לגופים האזרחיים החיצוניים הללו, סכומי עתק, כדי לממן את כל הגופים שהוסמכו, לאור החוק החדש. 17 החוק קבע כי תלמיד אשר מתנגד לכך, שכל פרטיו האישיים יעברו לגופים מקצועיים כמובן שתלמיד ישיבה בעלמא לא מכיר את האפשרות הזו ואין לתלמיד, במיוחד מאיזורי מצוקה, כל יכולת ואמצעים, כדי להתמודד ולעצור את ההליך הזה, של חשיפת, ולפני כל הזה, לעסוק במלאכת השיכנוע והפיתוי. חיצוניים, צריך להגיש בקשת התנגדות. מיני אירגונים שהוקמו, לצורך ההשמדה הרוחנית. 18 כמו כן, החוק קבע צוות של מנהלי משרדים אזרחיים, אשר יעקבו מקרוב ובקביעות, אחר קצב קליטת בחורי הישיבות והאברכים למערכות החיצוניות והצוות הזה חייב לדוו"ח, באופן קבוע, לממשלה, כמה תלמידי ישיבות הצליחו הגייסים, כל מס' חודשים, להוציא מהישיבות, אל עבר מסלוליהם. 19 בחוק החדש נקבע כי "הצוות האזרחי" הזה, המורכב ממנכ"לים של משרדים ממשלתיים, מקבל מנדט להכנס לתוך הישיבות והכוללים וראש הישיבה חייב לדוו"ח להם, באופן קבוע, אודות הנעשה עם התלמידים בישיבה. 20 עוד הוסיפו בגזירתם וקבעו כי ראשי הישיבות חייבים לעמוד בקשר עם המגייסים, וכן חייבו את ראשי הישיבות ליתן למגייסים דו"חות מפורטים ע"י תצהיר ושם יפרטו, פשוט שהמגמה היא להתערב עמוק בענייני הישיבה וכן להכשיל ולגרום, בהכרח שראש ישיבה שלא ידייק בפרטים, יהיה צפוי לעמוד למשפט פלילי והסנקציות, בגין תצהיר ביחס לכל תלמיד, פרטים שונים, המסייעים למגייסים במלאכתם כזב ידועות. 21 החוק מחייב שדוקא ראש הישיבה יחתום באופן אישי זאת, כדי לסבכו ולהפחידו, להופכו לתלוי באנשי הפיקוח. ( לעומת כל מערכת ביקורתית אחרת שם מספיק שגורם מוסמך, כמו מנהל או מזכיר, ידוו"ח כנידרש, במסגרת המבוקרת.) 22 כל המערכת המורכבת הזו שהודגש כאן רק מעט מתכונותיה, עובדת כבר היום. אברכים ובחורי ישיבה רבים כבר נפלו ונופלים לתוכה. 23 דוגמא מאפיינת, אחת מתוך רבות. המגייסים, ע"פ החוק החדש, איתרו לאחרונה בחור מסויים ופיתו אותו להתגייס "למסלול חדש וחרדי " בהבטחה, שאם לא ימצא חן בעיניו, יחזור לישיבה. הלה הסכים וביקשו ממנו לחתום על כתב "בקשה להתגייס" וחתם. לאחר כניסתו ראה את ה כזב שבהבטחות, מאומה לא קויים, הרגיש את התמוטטות המגייסים חזרו בהם מההבטחה שיאפשרו לו לחזור לישיבה, חייבוהו לחזור מיד לצבא. עולמו הרוחני וחזר לישיבה. הללו מחפשים אותו, כדי להעמידו לדין ולהענישו. הבחור לומד, ללא הפוגה, בישיבה ידועה בבני ברק. ראש הישיבה פנה לכל כתובת וכן לעסקנים החרדים, שושביני החוק, ואין מושיע. בינתיים, דורשים את גיוסו המיידי ולהפעיל נגדו סנקציה פלילית, עקב היותו עריק. הח"מ שוחח בנדון עם האחראי ב"ועד הישיבות " שאמר "כי זה אבוד" אין מה לעשות עם מדובר בבחור ממשפחה ספרדית. הבחור, בעל כשרון נפלא, בעל מידות תרומיות. זו דוגמא מובהקת של בן תורה שהופקר, עקב "התהליכים החדשים" זה אירע גם עקב הבחור הזה שכן, אע"פ שפיתוהו, הלה חתם ונלכד בחתימתו, המשפחה חסרת כל אמצעים. שאננות ההנהגה הספרדית, מול הנעשה. 24 ידוע על תלמידים נוספים, בעיקר מישיבות ספרדיות שהמשפחה נתפסת לפיתוי ובני המשפחה לחצו על בניהם להתגייס והתגייסו. 25 יש דוגמאות רבות על גייסים ועל גייסים מקצועיים, המועסקים, במימון של סכומי עתק, שמקורו בחוק הגיוס החדש, הלוכדים תלמידים, מידי יום ביומו, ומכונת הגיוס עובדת, במלוא העוצמה. 26 מטופלים עתה, עוד מקרים, מהעת האחרונה, ומנסים, בקשיים מרובים, לחלצם מלכידתם ע"י גייסים מטעם " החוקים החדשים 27 מכונת הגיוס הזו טובה מאד בעיני "העסקנים החרדיים" שכן, זה ממלא את המאגר שהם הבטיחו והתחייבו למלא ואז "יעמדו ביעדים" שחוק הגיוס החדש מחייב . 28 התעמולה. זו נקודה מרכזית וזה מיסודות התעמולה המתוכננת של, אלו המסייעים, תמורת בצע כל התקשורת הדתית, כאילו חרדית, כל הכתבים, כל הפרשנים, כל הדברנים, העיתונים, השבועונים, תחנות השידור כולם , תומכים בחוק הגיוס חדש וכולם , פה כל אנשי התקשורת הללו, ממשיכים את התקפתם הבלתי פוסקת על המתנגדים לחוקי כסף, למכונת הגיוס. אחד, באופן קבוע, מתקיפים את מתנגדי החוקים החדשים. השמד הרוחני. כל מגמתם לזלזל ולהכניע את מתנגדי החוק. 29 הספרדים ע"י החוקים החדשים ישתלטו על בני תורה רבים, בעיקר בני עדות המזרח. הנהגת הספרדים נכנע הואין להם מי שיעמוד בשער ויתריע . ההנהגה שלהם, כפי שצפה מרן הגרא"מ שך זצ"ל, לא עומדת בפרץ למו, השמד החדש, שעובר ויעבור חלילה עליהם מדובר באוכלוסיה שיש לה קשיים כלכליים, וכבר הוכח, ש-%90 מהנפגעים, עד כה, וכך המנהיג הבלעדי, העומד בראשם, תומך מובהק, מסיבות ידועות, בחוקי הגיוס החדשים. בחסות החוקים החדשים. אמור להיות בעתיד, הם בני עדות המזרח. 30 ראשי ישיבות ואדמו"רים. זו סוגיה מכבידה. לפנינו חזיון בלתי נתפס. מרבית ראשי הישיבות, חוששים מלומר את דעתם. 31 למכונת הגיוס המתוארת, מרכיב נוסף והוא פיתוי כספי כבד מנשוא. זמן ממושך סגרו את המקורות הכספיים, ביטלו הקצבות ורבים מראשי הישיבות נכנסו עוד גברה הרדיפה כאשר, בעלי בתים בעלי ממון, בעיקר מארה"ב, הוסיפו על הגזירה למצוקה . ומנעו (ומונעים) תרומות מישיבות שלא נכנעו לחוקי הגיוס החדשים ראשי ישיבות רבים אינם מוחים ואינם פועלים כנגד הגזירה . 32 הן ראשי ישיבות והן אדמו"רים, אינם מכירים ואינם מודעים לכל הנעשה. הם אף לא מכירים את תכונות החוק ואת השימוש הנעשה בו. 33 "השקר" העסקנים הפיצו שמועה, כאילו עכשיו "תקנו את החוק ו" כאילו הכל מסתדר. מי שעיין היטב, יודע כי לא זו בלבד שלא תיקנו מאומה, אלא אף החמירו את המצב. זו שמועת שוא אין שום תיקון. הוליכו שולל את ראשי הישיבות ואת האדמו"רים כמו כן, הסנקציה הפלילית נשארה "דחיית המועד " באה גם כדי לשרת את מטרת העסקנים שבינתיים יבחרו אותם, לעוד קדנציה או שתים. דחיית הזמן, "ההסתגלות המתמשכת" באה כדי לאפשר להפעיל את "מכונת הגיוס" שמעט ממנה תואר לעיל. דחיית התקופה מקבעת את החוק באופן שיחסום כל דרך של התנגדות . בזמן שלא יעמדו ביעדים, לא יהיה כל גורם מוסמך שיעצור מי שכן, שמקבל מהמדינה טובות הנאה, משך מס' שנים, מענקים, דחיות ופטורים ולאחר מכן , כשיגיעו לשלבי גיוס, מחמת אי עמידה ביעדים, רק אז יתקומם נגד החוק, לא יזכה לכל הסכמה חתימה על "דחיית הזמן" למשך מס' שנים, משמעותה, וביקע החוק באופן מוחלט. או הזדהות. ההפך. 34 השקר הנוסף. העסקנים מנסים לטעון כי "החוק החדש" העניק לשר הבטחון סמכות ליתן דחיות להד"מ. החוק הגביל את סמכות השר רק לכמות התואמת את " ביצוע היעדים. "לא יהיה מעבר לכך ולא כלום. זו פרשנות בסיסית, שכל "בן חמש למקרא" יודע אותה. בכמות לא מוגבלת, ע"פ שיקול דעתו. מניין זאת. מי גילה רז זה? אין לומר סברות בעלמא, כשעוסקים "בנפשות" ממש אין אלא אם כן שסוברים שאין כל פסול בכך שמגייסים רק תלמידי שוליים. (בדרך כלל מתכוונים לנוער הספרדי, מה שראשי הישיבות הספרדים עדיין לא מבינים או שנאסר אם יש מי שתומך בפתרונות כמו הנח"ל החרדי, או תומך בפתרונות של "החוק. 35 התפרס מה ברבים אמירה כי פשוט הדבר שלא הולכים לקחת אף אחד בכפייה. לומר סברה, כשהמחוקקים עצמם, על פרשניהם אומרים את ההפך. עליהם להביע את דעתם) האזרחי "ראוי לומר את הדברים בגלוי. 36 הרב מבריסק, הגרי"ז זצוק"ל הזעיק, נגד פגיעה וכן נגד ספק נגיעה "בקברי קדמונים" ביטל את לומדי התורה, ביחס לספק קבר או אפילו וודאי קבר, כאן דנים בנפשה של כל הקהילה הקדושה בכל לומדי התורה, בחייהם ממש, וזה מחייב אומרים כי הגרי"ז זצוק"ל היה רועד בכל גופו, שמא נוגעים, בטבריה, בקבר או ב"ספק קבר" ובוודאי לא היה שאנן כאשר, כמו היום, מעבירים על דת, בחסות החוקים מאבק עיקש, לפחות כמו ביחס לספק קבר ! החדשים. 37 הרב מבריסק נאבק והדבר היה ממש בנפשו, נגד היכל שלמה, שם היה לרב מבריסק חשש, שמא התאגדות של "הרבנים הלאומיים ת" גרום נזק. וודאי שדובר בחשש רחוק. ספק אם היה מי שמקשיב או מתחשב בחבר הרבנים שלהם הגרי"ז לא זילזל ולא התעלם מספק רחוק שמא, אוסף של רבנים לאומיים, יגרום לתקלה, ויצא כנגדם בחרוף נפש. 38 בחודש אדר תשט"ז פורסם מכתב, בחתימת הגרי"ז, הגאון הר"י אברמסקי ובחתימת והגאון מטשעבין כולם זצוק"ל ושם מחו נגד "ישיבה" שביקשו להקים, בסגנון מסויים וכתב הרב מבריסק כי חובה ברורה להתנגד לישיבה כזו בכל תוקף, הגם שהיה ספק איזה נזק יכול להיות. 39 בפרשת "ילדי טהרן" , כשהתעורר חשש לגורלם הרוחני של מאות ילדים, הרעיש הגרי"ז את כל העולם ולא נרתע מעימות עם השלטון שכן, דובר בנפשות ממש. 40 חובה להמשיך לגייס , את כל הכוחות, בארץ ובחו"ל , נגד הגזירה. 41 עכ"פ, ראוי להעריך ולחזק את אלו שמוסרים נפשם עד לביטול הגזירה. 42 העסקנים שחתמו על החוק הזה, בתיאום עם הדלי"ם, שונאי התורה, שרקחו את החוק, אינם בבחינת "שתדלנים כמו בכל הדורות". מי שמחוקק חוק של שמד, מכל סיבה שהיא, אינו נחשב כ"שתדלן של פעם". 43 מקובל על רבים, מבינים בהליכים הרלבנטיים, כי אם כל הקהילה החרדית לא תשתף פעולה ואם מרבית התלמידים לא יתייצבו, החוק יבוטל או לא יבוא לכלל ביצוע. 44 יש הליכים חוקיים, עוקפי בג"צ. ניתן לחוקק חוק שיש בו כדי לנטרל את יכולת הבג"צ "העסקנים החרדים" לא תבעו, גם לא במהלך המו"מ הקואליציוני, כי יחוקקו חוק, להתערב ולבטל חקיקה מוסכמת. כאמור, המבטל את יכולת הבג"צ לשלוט בחוק מוסכם. 45 הדברים האמורים לעיל – שניתן, גם כיום, לפחות לנסותם - לא נידונו במקום כלשהו. 46 "סמיכת ידיים" על ראש העסקנים, כאילו כבר עשו מה שניתן לעשות, מחלישה את ידיהם של אלו הסבורים שאפשר, בהחלט, להתנגד ובעז"ה, להצליח בהתנגדות. 47 ודע ששום פורום לא דן בנושא של סוגיית הגיוס ולא קיימו אפילו ישיבה אחת. לא היה דיון אחד של ראשי ישיבות או אדמו"רים שדנו בסוגיה זו, שהיא ממש דיני נפשות .לא ידוע היכן, מת, וע"י מי התקבלה ההכרעה ש"עסקנים חרדים " יצביעו עבור חוק נוראי ופשוט כי אלמלא הצבעתם, החוק לא היה בא לעולם.
המשך 16:42 17.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
חוץ להתנכל לרבנים החרדים שום דבר טוב עשה שישים את הדרגות וילך לבית צריך להחזיר את הרב ראבד
12:57 17.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רונית
22:58 16.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
מי שפוסק שבחורי ישיבות פטורים משירות צבאי (היינו מלחמת מצווה) לעולם לא יפרסם חוברת כזו!
20:18 16.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
הרב ערוסי לא אמר את הדברים האלה בשעה שהצבא הדחה את הרב הראשי של צה"ל הרב רונסקי בשל דעותיו הימניות והתודעה היהודית שלו. אז הרב ערוסי שתק – לא תמך...
הרב ערוסי לא אמר את הדברים האלה בשעה שהצבא הדחה את הרב הראשי של צה"ל הרב רונסקי בשל דעותיו הימניות והתודעה היהודית שלו. אז הרב ערוסי שתק – לא תמך בו ולא מיחה בהדחתו. מי גרם למצב של היום? אין אימון ברבנים שלא לוקחים אחראיות.
המשך 20:14 16.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כשם שהמפכ״ל ראש השב״כ ראש המוסד וכו ... חובשי כיפות יגיע הזמן באפן טבעי שגם הרמטכ״ל יהיה חובש כיפה ולא יפגע בצביון של העם והצבא היהודי
18:39 16.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר