מי באמת יותר גרוע? / תגובה לרב ישראל רוזן - סרוגים

מי באמת יותר גרוע? / תגובה לרב ישראל רוזן

התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל חברו לאותה הקרן החדשה שתמכה בדו"ח גולדסטון, נגד חיילי צה"ל הצדיקים, ומנסות חדשות לבקרים לפרוץ את חומות ההלכה הן במישור הציבורי והן במישור הפרטי

מי באמת יותר גרוע? / תגובה לרב ישראל רוזן
  (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של YeshivaGvohaaHesdear)

מי גרוע? חילוני כפרני או "רב" קונסרבטיבי, ואולי רפורמי אדוק? מה חשבו גדולי הדור הרב קוק זצ"ל והרב פרנק זצ"ל?

הנה ציטוט מדברי מרן הרב זצ"ל,  אשר היה ידוע באהבת ישראל האדירה שלו על היחס לרפורמים (אשר אינם שונים במהות מהקונסרבטיבים): "אלה אשר השחיתו את כרם ה' צבאות בית ישראל, וידיחו (הדגשה שלי ד.א) רבים מאחרי ה' אלוקי ישראל ותורתו הנאמנה, המתחדשים הריפורמיים. שרובם ככולם נשתכחו מהם ומזרעם כל יסודי האמונה וכל קדושת ישראל, והרבה מהם נשתמדו ונבלעו  בין גויי הארץ ונכרתו לגמרי מבית ישראל, ו(מי)אשר לא עשו עדיין את הצעד הזה  של השמד המכלה, הנה הם כאברים מדולדלים בגוף האומה, בלא תורה ובלא אור של יהדות אמיתית. ועינינו רואות וכלות עליהם, והטובים שבהם מתחרטים על עונות אבותיהם, אחרי שהם רואים את חורבנם הרוחני..(אורח משפט לה')

והנה דבריו של הגאון הגדול, רבה של ירושלים, הרב צבי פסח פרנק למחותנו הציץ אליעזר: "…אני מאחל לו ברכה רבה על מאמריו החשובים ונחוצים לשעתם נגד תנועת הריפורמים האומרים לנעוץ ציפרנם בחומת ירושלים… וברוך יהי' על צעדו זה שנזדרז ללחום מלחמת ה' נגד תנועת שרש פרה ולענה אשר רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגי'. וכבר בראשית הקיץ תשט"ז יצא פס"ד לאסור איסור להשתתף עם הריפורמים בחו"ל באיזה אופן שהוא.. כי המפלצת הזאת גרועה היא מכל סוגי החילוניים למיניהם כבפעולותיהם הנם מכניסים אנדרלמוסיא בעולם ומגבירים כחהסט"ארח"ל. וטוב ויפה הדבר הזה לאסוף כעומר גורנה דעת גדולי הדורות שעברו ולפרסם תוקף מלחמתם נגדם.." (שו"ת צי"אח"ה)

ועוד ציטוט פסק הדין של הרב פרנק בתשט"ז: "וידוע הדבר שהריפורמים הרעו לעם ישראל רעה גדולה מאוד, ומה שלא הצליחו המסיונרים הנוצרים הצליחו הריפורמים, להסית ולהדיח מעם אלוקי ישראל מאות אלפי נפשות שנכרתו מארץ החיים… ובר סמכו ידיהם על כך כל גדולי ישראל, שעל פי דין ודת תורה"ק, יש להתיחס אליהם, כל עוד לא חזרו בתשובה, כאל נכרים גמורים, יינם יין –נסך ופתם פת עכו"ם, ועאכו"כ שאסור לבא אתם ח"ו בקשרי חיתון…"

הדברים הם חריפים וקשים לעיכול, מבהיל וכואב הוא הניסוח, אך הבינו אז גדולי ישראל שמול הטשטוש הכפרני של הרפורמים והקונסרבטיבים, צריך להעמיד פסיקה חדה, מפני שהרעיון העומד ביסוד התנועות הללו מוביל באופן ברור להתבוללות ונטישת כרם ישראל, כפי שאנו עדים לשואה השקטה שאיבדה לנו 6 מיליונים  יהודים בסופת ההתבוללות בארה"ב.

החילונים קשרו את עולמם בעולם האורתודוקסי, רובם אוכלים כשר, רובם נישאים ברבנות ומלים את בניהם ע"פ ההלכה, רובם גם מתים ונקברים כיהודים,המציאות מוכיחה שחתימת פניהם יהודית היא, הם שמעו לצו הבורא ועלו לארץ, הם קשורים לירושלים, בניגוד לאלה שמחקו מהסידורים שלהם את "ובנה ירושלים" שרצו להמיר את "ותחזינה עיננו בשובך לציון " בחזיון שווא של התאגדות אוניברסלית של משפחת העמים.

מי יותר גרוע?

משל לשני אחים אשר נסעו האחד ברכב חדש ומהיר והשני ברכבו הישן והמקרטע, הראשון בטיסה מהירה והשני זוחל לאיטו אך בטוח ושליו מפני  שפניו מזרחה לכיוון הנכון בניגוד לאחיו הטועה שנסע מזה ,במסלול של שקיעה, החילוניות  אמנם מקרטעת אבל בסוף בטוחים אנו בתשובתה המלאה!

דווקא בשל אהבת ישראל של שני המאורות הללו הם נקטו בעמדה לא מתפשרת השוללת כל מתן לגיטימציה לדרך אובדנית כזו של הצדוקים ודומיהם.

הרב קוק זצ"ל חזה ברוח קודשו שהרפורמים לא יתמכו בציונות, כמו הקונסרבטיבים  שרק בסוף שנות השבעים שינו את עמדתם לעמדה אוהדת..

שתיקת בכיריהם בשואה לא מספיק ידועה אך לחציהם על ישראל להיכנע לתכתיבים אמריקאים כגון הלחץ הכבד על מנחם בגין בקמפ דיויד היא מן המפורסמות.

התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל חברו לאותה הקרן החדשה שתמכה בדו"ח גולדסטון, נגד חיילי צה"ל הצדיקים,ומנסות חדשות לבקרים לפרוץ את חומות ההלכה הן במישור הציבורי והן במישור הפרטי.

התנועה הרפורמית ואחותה הקונסרבטיבית סללו דרך אל מחוץ לכרם בית ישראל אל חיק הגויים, בדו דת חדשה מליבם, והוליכו מיליונים אל השאול הרוחני הנורא, ו"גדול המחטיאו יותר מההורגו"!

אז מי יותר גרוע?!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בלבול שקר ואמת
הילה | 18-12-2015 11:55
שתיקתם בשואה? מצער לראות ת"ח שוגה בטעויות חמורות מהסוג הזה. אין שחר לטענות על שתיקה בשואה, ההיפך הוא הנכון, מדובר במנהיגים שהפכו עולמות למען עם ישראל. גם כיום אין שחר לטענות על גולדסטון - מאיפה השטויות האלה? הרוב הגדול של שדולת אייפאק למען ישראל הם לא אורתודוקסים. הוצאת שם רע מהסוג הגרוע ביותר וחבל.
2
איזה נפלא אצל הסרוגים
יפת | 18-12-2015 12:07
הכל מדברים בשם הרב קוק. כל הדעות וכל האידיאות מפילים עליו. הרב חיים דרוקמן בשם הרב קוק הרב אריה בשם הרב קוק. נפלא / הזוי מחק את המיותר
3
לא מתמודד כלל עם טענותיו של הרב רוזן
| 18-12-2015 13:05
ניכרת בורות מוחלטת בהיקש בין התנועות בארץ למצב בחו"ל. מתעלם לחלוטין מהטענות של הרב רוזן על השינויים ההיסטוריים ועל ההבחנה בין זרמים שונים וסוגים שונים של שיתופי פעולה. אפשר לא להסכים עם מסקנותיו של הרב רוזן אבל המאמר הזה פשוט לא מקשיב לצד השני וטוען את אותן טענות שהיו ידועות לפני המאמר של הרב רוזן. פשוט בושה לכותב
4
יפה יפה טוב לדעת..
| 20-12-2015 2:12
בלי לדעת את מה שגדולי הדור אמרו רואים את הזוועות בשטח! ממש רואים את הזלזול ביהדות...
5
ממש מזוייפים..
| 20-12-2015 2:26
תסגרו את הבתי ספר שלהם תיראו סירטונים שלהם זה ממש זוועה מה שהם עושים. אין ספק שהם קלקול גדול ליהדות, זה ממש גלוי לעין... עלק ״יהדות ליברלית״ אין דבר כזה! יהדות היא יהדות. כמו שהייתה כך תמשיך להיות תמיד !!! !!! !!!
6
עיין לנבוכי הדור פרק יד
מקליק | 21-12-2015 19:48
גם אותו כתב הראיה
7
הרבנים קוק ופרנק היו חרדים לכל דבר, איננו לומדים מהם
דתי לאומי | 21-12-2015 22:41
לנו יש את הרבנים שלנו כמו הרב ריסקין והרב בני לאו ועוד