הרב אביב צוברי משיב להרצוג: לא מפחדים ולא מיואשים - סרוגים

הרב אביב צוברי משיב להרצוג: לא מפחדים ולא מיואשים

אחרי שאתמול אמר יו"ר האופוזיציה כי פגש ברובע המוסלמי את משפחת צוברי ה"מעורערת בביטחון העצמי שלה" משיב הרב צוברי: "לרגע לא הרגשנו, פחד ולא יאוש - הכל הולך קדימה"

הרב אביב צוברי משיב להרצוג: לא מפחדים ולא מיואשים
  לא יודע מי אמר לו את זה. הרצוג ברובע המוסלמי (הדס פרוש/פלאש90)

הרב אביב צוברי משיב להרצוג: אני לא מדוכא ולא מפוחד.

אמש (ב') בנאום במליאת הכנסת תיאר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) את רשמיו מביקור בעיר העתיקה בירושלים, כשבין השאר התארח אצל משפחת צוברי, שכניו של הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח עלי מחבל ערבי בליל הושענא רבה.

בנאום עם פתיחת מושב החורף של הכנסת תקף הרצוג את נתניהו ובנט: "הביטחון האישי של אזרחי ישראל נשחק, הקיצונים רק התחזקו, ואתה מסרב בתוקף להתייחס לאלטרנטיבה. אתה האשמת אותי ואת לבני שנחלק את ירושלים? היא מפורקת במשמרת שלך. במשמרת שלכם היא חולקה. במשמרת שלכם, נתניהו ובנט, משמרת הימין מלא-מלא, בלי אף גורם מתון להאשים.

אני פוגש משפחות כמו משפחת צוברי ברובע בעיר העתיקה השבוע, מוטרדת מאוד מאוד מעתידה. מעורערת בביטחון העצמי שלה. ואנחנו לא ניתן לאויבי ישראל לערער להם את הביטחון, אלא נחזק אותם בירושלים, בירת הנצח שלנו, כי במשמרת שלכם, חברי הקואליציה, כולכם, כל המפלגות, ירושלים בירת ישראל שחוברה לה יחדיו מאוימת, פצועה ומדממת. ובמשמרת שלכם העולם עומד מנגד. לא מגנים, לא תומכים, לא מגבים. ותמיכה של ארצות-הברית ואירופה היא חלק מן הביטחון הלאומי שלנו, ואין."

בתגובה לדברים אומר הרב אביב צוברי בראיון לסרוגים כי אינו יודע מנין שאב הרצוג את התחושות האלה.

"כשהוא התארח אצלנו בשבוע שעבר, ואמר שאנחנו מפחדים ומיואשים מהמצב. אז רק רציתי לומר שאף אחד כאן מאלה שנפגשו איתו, לא אמרו את הדברים ובטח ובטח שלא חש כך.", אומר הרב צוברי (42) המשמש כר"מ בישיבת 'עטרת ירושלים' ברובע המוסלמי בעיר העתיקה.

"אנחנו נמצאים פה כבר שלושים שנה בהתיישבות פה, ולרגע לא הרגשנו פחד ולא יאוש – וגם לא בימים אלה. הנוער פה וההתיישבות פה והתלמידים של הישיבה, הכל הולך קדימה. גם החשק של הנוער ושל כולם להוסיף ולהרבות בכבודה של ירושלים."

"יש לנו בטחון בכוחות הבטחון שעובדים יומם ולילה להגן על ירושלים ועל ההתיישבות פה ועל ההולכים לכותל. ובוודאי שאנו מצפים מהדרג הפוליטי ומבתי המשפט שיתן את הפעולות הנכונות שצריכות להעשות מול גורמי הטרור שחושבים שיש להם אפשרות לנצח ולהפחיד אותנו על ידי טרור. ידענו תמיד שיהיו קשיים אבל לרגע זה לא שבר אותנו."

מאיפה אתם חושבים הגיע הרצוג למסקנה שאתם מפחדים ודואגים?

אני לא רוצה להגיד שזה לצרכיו הפוליטיים, אבל יכול להיות שהוא הרגיש ככה ו'כמים הפנים לפנים' – שאת התחושה שאיתה הוא בא, הוא הקרין עלינו.

אני חושב שהתחושה של רוב תושבי מדינת ישראל וגם רוב תושבי ירושלים היא לא של יאוש. אנחנו יודעים שאנחנו במאבק מסוים וכמו בכל מלחמה יש זמנים קשים, אבל אלה לא עוצרים אותנו.

איך המציאות הבטחונית בעיר העתיקה, שמענו שהוסיפו אבטחה אחרי הרצח של הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי"ד, אבל יומיים אחר כך היה עוד פיגוע דקירה נוסף באותו מקום?

יש שינוי בטחוני, יש הערכות חדשה, רואים את זה בשטח: החיילים, השוטרים, המאבטחים כולם בתגבורת וכולם בערנות, והם יודעים שהם במשימה חשובה להגן על ירושלים ולשמור על הדרך לכותל ולתת בטחון. ויש שינוי גדול – גם של העירייה בתחומים שלה וגם של מערכת הבטחון בכל האזור פה.

וכמות היהודים שהולכים ברחובות של הרובע ירדה?

כן. יש ירידה קטנה כרגע, אבל רק הבוקר הגיעו לכאן מאה תלמידים מישיבה תיכונית מרמת הגולן, כדי לשבת וללמוד בישיבה מ11:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים – יושבים ולומדים תורה, ובכלל ההרגשה של כולם פה, היא לא הרגשה של יאוש ולא הרגשה של פחד אלא אמונה שלמה ברבונו של עולם שמוביל אותנו בדרך הנכונה.

בסוף השיחה נשמע הרב צוברי אופטימי: "אני מאמין שכמו בכל דבר יש סוג של עצירה, התכנסות – סוג של חשיבה מחדש, אבל כמו שראינו בעבר, אחרי התקופה הקשה הכל יצמח ויגדל, יפרח ויתעצם ונדע ימים חזקים ושמחים בירושלים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מאיפה הרצוג הגיע למסקנה שלו? פשוט מאד....
אריה | 14-10-2015 0:06
הרצוג לא הגיע לעיר העתיקה כדי לשמוע באמת מה קורה שם ולשמוע באמת את התושבים. כמנהג השמאל מני אז ומקדם, הוא מדמיין מציאות, ואח"כ לא נותן לעובדות לבלבל אותו. (אם תשאלו את פרס למשל, הרי שיש עכשיו שלום נפלא...) לכן, הוא לא בא לשמוע מה יש למשפחת צוברי היקרה לומר, או איך הם מרגישים באמת. הוא בא כדי לומר אח"כ שהוא היה שם, ושהמצב שם רע. בכל מקרה, הרב צוברי היקר, וכל אנשי עטרת כהנים היקרים. חיזקו ואימצו, והמשיכו במפעל החשוב שלכם, ביישוב העיר העתיקה כולה. מי יתן ולא תדעו עוד צער, אלא רק התקדמות, וגאולת בתים נוספים, כמה שיותר, ומהר.