הרב לאו: במשמרת שלנו לא תהיה תורה אחרת - סרוגים

הרב לאו: במשמרת שלנו לא תהיה תורה אחרת

בכנס היסוד של ארגון בנועם אמר הרב הראשי לישראל "במשמרת שלנו נעשה כל שניתן כדי להאהיב שם שמים על הבריות מחד, להנגיש את היהדות לעם ישראל כולו, אך מאידך לא נוותר על תורת ישראל, על ההלכה המסורה לנו מדור דור"

author-image
הרב לאו: במשמרת שלנו לא תהיה תורה אחרת
  כינוס היסוד של בנועם (באדיבות המצלם)

בירושלים התקיים הערב (ה') כנס היסוד של ארגון הרבנים 'בנועם', בהשתתפות עשרות רבנים סרוגים וחרדים. על הקמת הארגון פורסם לראשונה בסרוגים לפני כחודש.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שנאם בכינוס התייחס גם לסערה סביב הקמת בית הדין האלטרנטיבי לגיור: "הרבנות, הדיינות, רבני ודייני ישראל נמצאים בתקופה האחרונה במתקפה לא קלה, תקשורתית, ארגונית וציבורית."

"מאז מעמד הר סיני ניסו להיאבק בתורה ומייצגיה. מאז ומעולם עמדה ההנהגה הרבנית כנגד שינויים שעלולים לפגוע בתורה, בהלכה, בשלמות העם היהודי וגם אנו במשמרת שלנו נעשה כל שניתן כדי להאהיב שם שמים על הבריות מחד, לקדש שם שמים ברבים, להנגיש את היהדות לעם ישראל כולו, לבחון התנהלות ארגונית ולשפרה. אך מאידך לא נוותר על תורת ישראל, על ההלכה המסורה לנו מדור דור. זאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת, ועל פיה ננהג בלב רגיש, באכפתיות ובאהבה כלפי כל ברואי עולם."

"אני תפילה שהמחלוקות יוותרו בבית המדרש באופן מכובד ולא באופן שהדברים מתנהלים כיום תוך שנאת חינם וחילול השם. נמשיך בעז"ה לפעול להרבצת תורה, להגברת רוח היהדות בארץ ישראל ולפעול לאהבת חינם, כי אחים אנחנו."

הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס גם הוא לסערת הגיור האלטרנטיבי: "לצערנו הרב, מתוך נגיעות אישיות, אנשים מוציאים את דיבת הרבנות והדיינות". הרב יצחק יוסף הוסיף "היכן שנוכל להקל, אדרבה ואדרבה, כוחא דהיתרא מלמדים בבית המדרש לא בדיזינגוף"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו