הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים אמר הבוקר (ב') בתכנית 'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ברדיו 'קול חי'  כי יש בירושלים רב אחד לפחות שמקיים טקסי חופה בניגוד להלכה.

בכנס רבנים שנערך ביום חמישי האחרון בצפון הארץ סיפר הרב שלזינגר על "דברים שנוגעים ליסודות הדת. אני אתן דוגמא: כשאחד הרבנים שאני יודע עליו, אני יודע שיש עוד, עושה נישואין וקידושין על תנאי. פה בארץ בירושלים עיר הקודש. התקשר אלי לפני כמה שבועות מישהו ואומר לו שהרב שחיתן את הבת שלו בחתונה עשה נישואים על תנאי, הדבר הזה כבר עלה לפני דור, שני דורות, זה יכול להיות אחר כך שאלה של 'אשת איש' ושאלה של ממזרות. הם באים מכוח קדמוננו. קדמוננו נתנו להם כוח לעשות את הדבר הזה?! (…). משפחות רבות חזרו בתשובה דווקא מהרבנים האלו שיודעים ללכת בדרך האמת ולא לשנות. ללכת בדרכי אבותינו".

בראיון הבוקר סירב לציין את שם הרב, על אף שנתבקש שנית על מנת ליידע מאילו חופות 'לברוח': "אוי, אני חושב שאם כך, יהיו לך כמה וכמה סיבות מכמה מקומות לברוח. לא רק מאחד (…). אני העברתי את המידע למי שצריך, למי שחשוב שידע על הדבר הזה. הודעתי לכמה אנשים שזה מה שקורה(…).

אני אתן לך דוגמא: זה לא רק העניין של נישואין על תנאי, שזה דבר חמור ביותר, רבנים שמאשרים הסכמי ממון, זה לא אסור, אין איסור לעשות הסכמי ממון בין שני בני זוג אבל צריך לדעת איך לעשות אותו. כשאותו הסכם עוקר את הכתובה מעיקרה אז עושים פה דבר שנוגד את ההלכה באופן מוחלט. כשכותבים בהסכם הממון 'אני לא חייב לך שום דבר במידה ונרצה לעזוב האחד את השני' – אז בשביל מה צריך כתובה? הרי כתובה היא מדורייתא, כל הטעם הוא שלא תהא קלה בעיניו לגרשה, שידע שצריך לשלם כזה סכום, סכום גדול, הוא לא ירצה לגרש אותה. זו הייתה כוונת התורה לפי אותן שיטות. אבל כשאתה כותב בהסכם ממון שכל אחד ילך עם שלו ואף אחד לא יהיה חייב לשני מאומה, גם לא כתובה, אז עקרת את כל העניין של כתובה."

האזינו לראיון באדיבות רדיו קול חי

[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2015/07/שלזינגר.mp3]]]

"אני לא מדבר אחר כך על… זה לא פוגם בקידושין… זו לא תופעה שולית. ממש לא. בכל הארץ אני יודע שיש כאלה שזה מה שהם עושים. אני לא רוצה לומר לאיזו קבוצה הרבנים הללו משתייכים. אני לא מדבר על עוד עשרות דברים שהם פוסקים שלא כהלכה, מגלים פנים בתורה שלא כהלכה. הם בטח יגידו לך 'מה אתה רוצה, זה הבדלי שיטות, הבדלי השקפות'. כנראה שיש לנו שתי תורות. יש לנו תורה אחרת. זו לא התורה שלנו, זו לא התורה שקיבלנו מאבותינו (…)."

הרב שלזינגר התייחס לרבנות הראשית לישראל ואמר כי "אני בדעה שלרבנות אסור להם לחתן ולהשיא זוגות. כל אלה שעושים את זה שלא כהלכה, לא כי הם לא יודעים אלא כי זו השיטה, זו ההשקפה, זו השקפה ליברלית (…)". הרב נשאל אם לרבנות נוח להעלים עין מהנושא והשיב "אני לא רוצה לומר אבל מי יודע".

האם הרב מתכוון לרבני צוהר, לרבני בית הלל…?

הרב שלזינגר: "בהחלט, בהחלט. אני לא רוצה לכלול את כולם. אני בטוח שיש ביניהם כאלה שעושים חופות כהלכה, אין לי שום ספק בכך. אבל אותם שבאמת כך נוהגים הם נמנים על הקבוצות האלה".

צהר: שקר וכזב

בארגון רבני צהר דוחים בתקיפות את הדברים: "ראוי לרב בישראל לקיים בעצמו את ההלכה, ולטרוח לבדוק את המציאות לפני שהוא מדבר בפומבי, מפרסם דברי שקר, ועובר על איסור חמור של מוציא שם רע על כל אדם בישראל, ועל למעלה מאלף רבנים ומתנדבים של הארגון." הם מסרו לסרוגים.

"לגופם של דברים, חבל שהרב שלזינגר לא טרח לקרוא את הסכם הנישואין של ארגון רבני צהר שהושק לפני מספר חודשים, ותופס תאוצה בקרב הזוגות המתחתנים. לו היה טורח לעשות זאת היה מגלה כי דבריו אינם נכונים, וכי אין בהסכם קדם הנישואין  של צהר מחילה על הכתובה!"

"טענתו של הרב שלזינגר כי רבני הארגון מחתנים עם עדים שאינם שומרים תורה ומצוות היא שקר וכזב! ולגבי טענתו בנושא הענקת טבעת של הכלה לחתן הרי שעל פי הנחייתו של הרב יעקב אריאל שליט"א נתינת הטבעת מתקיימת לאחר מעמד הנישואין, אין בכך בעיה הלכתית, והדבר אינו מטעה כלל את העדים. לצערנו הרב שלזינגר לא טרח לבדוק את הדברים, ובחר לפרסם השמצה שקרית על למעלה מאלף רבנים ומתנדבים המקדשים שם שמיים ברבים!"