בית הלל: "לאפשר לנשים לרקוד עם ספרי תורה" - סרוגים

בית הלל: "לאפשר לנשים לרקוד עם ספרי תורה"

ארגון הרבנים ”בית הלל“ קורא לקהילות ברחבי הארץ, לשתף נשים בחגיגות שמחת תורה באופן אקטיבי ולאפשר לנשים המעוניינות בכך, לרקוד עם ספרי תורה

author-image
בית הלל: "לאפשר לנשים לרקוד עם ספרי תורה"
  נשים עם ספרי תורה. למצולמות אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

ארגון הרבנים ”בית הלל“ קורא לקהילות ברחבי הארץ, לשתף נשים בחגיגות שמחת תורה באופן אקטיבי ולאפשר לנשים המעוניינות בכך, לרקוד עם ספרי תורה.

אשתקד פרסם ארגון רבני בית הלל פסק הלכה נרחב, שבמרכזו קריאה לשילובן של נשים בחגיגות שמחת תורה. בעקבותיו מעל מאה קהילות ברחבי הארץ אפשרו לנשים להשתתף בחגיגות ובהקפות בבתי הכנסת.

בפסק ההלכה שמפורסם באתר האינטרנט של ”בית הלל“ נכתב, כי יש לשתף נשים בחגיגות שמחת תורה, כולל ריקוד עם ספר תורה לנשים המעוניינות בכך. ”בדורנו, נשים רבות הן שותפות פעילות בתפילות ובשיעורים בקהילה, כמו בחלקים אחרים של חייהן ושל חיי הציבור. אם השתתפות נשים אלה בשמחת תורה מסתכמת בצפייה דחוקה מבעד לעזרת הנשים או בסידור השולחנות לקידוש – זוהי עובדה מצערת… כיון שכך, במקום שזה חשוב לדעת הנשים שהן תהיינה שותפות בשמחת התורה, על הקהילה לבחון את האפשרויות לשיתוף הנשים בחג בדרכים מגוונות".

רבני בית הלל מציינים כי יש חשיבות בכך הנשים תהיינה שותפות מלאות בחגיגות שמחת התורה בקהילה. "לכן נשים הרואות בכך חשיבות מותר להן לרקוד עם ספר תורה או סביב ספר תורה המונח על שולחן במרכז הריקודים“, נכתב בפסק ההלכה.

עוד מציעים בארגון, דרכים ופתרונות לשיתוף הנשים בחגיגות התורה כגון: קביעת "כלות תורה" כנהוג עם "חתני תורה" בקרב הגברים, הכשרת עזרת הנשים או שטח אחר מכובד עבור ריקודים, ריקודים עם או סביב ספר תורה, אופציות לימוד ועוד.

בנוסף בארגון קוראים להקדיש מחשבה על הדרך לשלב גם לבעלי מוגבלויות להשתתף בחגיגות שמחת תורה.

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל בית הלל: "שמחת תורה, אשר מהווה אחת מנקודות השיא של כל קהילה, הפך להיות יום שמחה לגברים ויום סיוט לנשים רבות, הצופות במשך שעות מעזרת הנשים על הגברים הרוקדים בהתלהבות, ללא אפשרות ליטול חלק. על הקהילות לאפשר ולעודד נשים ליטול חלק פעיל בשמחת התורה. הדבר צריך לצמוח מהשטח ולא יכול להיעשות בכפייה מלמעלה, לכל אחד מהכיוונים. תפקיד הנהגת הקהילה לאפשר את שותפות הנשים, במידה ואכן הנשים מעוניינות בכך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
רבני בית הלל שייכים לבית שמאי
אסיי ורבא | 12-10-2014 10:16
2
רבני "בית הלל"
דוד אשל | 12-10-2014 11:39
הגיע הזמן שנפנים שיש גם שני חתנים, מאז ומתמיד זה להיט שיש חתן תורה וחתן בראשית, גם שתי כלות זו לא שאלה ככתוב : "בואי כלה, בואי כלה" אבל שואלים רבנים: בשביל מה נוצרו שני מינים ???
3
ל-1
אמיר | 12-10-2014 11:42
בית שמאי ובית הלל הם לא הפכים ביחס של טוב ורע, שניהם תלמידי חכמים עצומים ויראי שמים, והלוואי וכולנו היינו יכולים לומר שאנו שייכים לבית שמאי
4
נפלא. רק יורו לנו מה מקור הדברים בהלכה
| 12-10-2014 11:52
יש לנו פוסקים עצומים שדבריהם מועברים במסורת עד משה רבינו ע"ה. מה המקור לפסק מדהים זה?
5
מה יהיה??
רפי | 12-10-2014 12:34
נשען על ההבטחה: לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך! וכל הסיגים וכל הצללים ינוסו! ומסורת תורה שבעל פה תנצח את כל המבוכות שמבלבלים את הדור.
6
???
לא מבין | 12-10-2014 13:19
?????? אין תגובה הולמת יותר מסימני השאלה האלו
7
נשים -כבודן בצניעותן!!1
בת מלך | 12-10-2014 13:28
מטומטמות. מתי יבינו ש"כל כבודה בת מלך - פנימה" זה הכבוד של הנשים?!
8
מותר לנשים לרקוד עם ספר תורה.....
יניב | 12-10-2014 16:34
בתנאי שהן מופרדות לחלוטין מגברים ולבושות בצניעות!
9
ושייכנסו לשירותי גברים (המצאה מגדרית שובניסטית)
אביתר | 12-10-2014 21:51
כמה טימטום !!! עלק פסק .טיפה רצינות ! מראה מקורות משהו שאולי נעריך טיפה את בית מרזח של הלל
10
מותר לנשים עם לרקוד עם ספרי תורה רק אחרי טבילה במקווה ו
אלה | 13-10-2014 8:08
ולא בימים שהיא בעונה
11
מפורש בשו"ע שאשה עולה לתורה גם במנין גברים -
משה | 13-10-2014 13:14
לא כתוב שם שצריכה לטבול וכו'. בסוכה נא' מפורש שבמקדש היו מתפללים מעורב ומפרידים רק בשמחת בית השואבה בגלל הדוחק. הגמ' שואלת: איך אפשר להפריד והרי מבנה המקדש בנבואה, מכאן ש-ה' רוצה שיהי מעורב? מתרצת הגמ' שבגלל הדוחק זו הוראת שעה... הסיבה: המקדש ואח"כ התפילה באים לעקור מעם ישראל את הע"ז שיסודה קישור הפוחן בשחיתות מוסרית. לכן במקדש מחנכים אותנו דוקא בפולחן לשמור על שלמות מוסרית. זה יכול להיות דוקא בשויון מוחלט לנשים!
12
למשה כשמך לא כן אתה!
יניב | 14-10-2014 8:27
גם בבית המקדש הייתה הפרדה ובכל מקום צריך להיות הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, ואם אתה טוען אחרת אז אתה לא למדת כמו שצריך.
13
פמיניזם אמיתי
שלומית | 14-10-2014 13:22
ת ש ת ח ר רו ! כפמיניסטית דתית אמיתית לא רוצה לרקוד עם התורה הגברים כבר העבירו אלינו את כל החובות שלהם... השתחררנו מתסביך אדיפוס ואתם באים להלביש עליו תסביכים .. יפזזו להם הנערים ואנחנו הנשים נהיה בשאנטי ! אנחנו נושאות את עוללינו בקרבנו יישאו הם את התורה , לפחות !!!
14
שאישה תעשה גם את הקידוש ותהיה חזנית
דורשות צומי | 15-10-2014 12:15
מצד הדין: מותר גם לנגן ע"י גוי ביו"ט עם כלי נגינה וגם לאישה מותר לקרוא בתורה וגם מותר לאישה תפילין וטלית וגם מותר לעשות בר מווה לכלב וגם וגם וגם וגם אבל ראו מה נשאר מכל יהדות הרפורמים בארה"ב
15
מסורת ישראל סבא שנשים משתעממות בשמחת תורה ואין לשנות !
יוניו | 20-10-2014 12:00
מסורת ישראל סבא היא שעבודתן הרוחנית של נשים בשמחת תורה זה או לשבת ולדבר על מטפחות או סתם לדבר לשון הרע. המצטיינות מראות את כוחן בחיתוך קיגל או בשמירה על הילדים. ואסור לשנות ! חדש אסור מן התורה ! אם יש נשים שחפץ ליבן לרקוד עם ספר תורה, או לנסות לחוש רגש דתי (מעבר לרגש הדתי העצום בלשון הרע או בשיחת מטפחות) אז עלינו לעמוד כחומה בצורה מול השחתת כרם ישראל ולהסביר להן שלמרות שהן רוצות לרקוד עם ספר תורה, ולמרות שהן רוצות שהחג יהיה מאורע דתי עבורן, ולמרות שהן טוענות שגם הן קיבלו את התורה מסיני - לא כך הוא ! מי הן הנשים שיתפנו לתורה או לקב״ה או ישירו מעומק ליבן על התורה ? כגברים מבינים נסביר שאנו יודעים יותר טוב מהן מה הן רוצות, ואפילו אם הן אומרות אחרת, ואפילו אם אין שום איסור או סיבה לאסור, נסביר להן שמוחן דל מכדי להבין את תפקידן בעולם ואנו כגברים יודעים יותר טוב מהן מה חושבות ומה הן רוצות. בברכת ״נשים בורות, עולמכן הדתי צריך להתרכז ״נשים בורות צריכות להקשיב לגברים מבינים״, יוניו, רשכב״ה סניף פתח תקווה.
16
מוזר שהן רוצות רק את המצוות ששייכות לגברים
יעל | 22-10-2014 9:46
מה עם המצוות שייכות לנשים?
17
למשה היקר
אר | 27-10-2016 22:53
למשה עיין ברמב''ם בהלכות יום טוב בו הוא כותב שיש לשים שוטרים ברחובות העיר להזהיר לבל יאספו קבוצות של אנשים ונשים אז ק''ו בדיני תורה ותפילה