ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את בקשת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לתקן את צו התעבורה ולהוסיף לצו עבירת קנס לפי חוק העזר העירוני של עיריית ירושלים, שנועד לצמצם את זיהום האוויר מתחבורה בעיר. הצו יכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומו ברשומות.
ח"כ אלון שוסטר, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי צמצום זיהום אוויר מצליח חיים ואמר כי לא צריך להקשות על ערים נוספות שרוצות לאכוף איסור דומה. במהלך הדיון שוסטר ביקש לדעת כיצד הדבר יפעל בשטח – ונציגת משרד התחבורה, עו"ד עינת קורמן, הסבירה כי עיריית ירושלים תוכל להטיל קנסות של 500 שקלים לרכב מזהם שבבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב מזהם שבבעלות תאגיד.
נציג עיריית ירושלים, עו"ד שמואל שפט, הסביר כי כיום מדובר בעבירה שהאכיפה שלה לא יעילה ונעשית באמצעות הזמנה לדין. הוא ביקש להזכיר כי העירייה הגדירה את כל שטח העיר כאזור מופחת פליטות, שבו אסור לנהוג או להחנות רכב מזהם, כבר בשנת 2019 ועוד קודם לכן ביקשה לתקן את הצו כדי לבצע אכיפה יותר יעילה, באמצעות קנסות, אך הדבר לא התאפשר. הוא בירך על כך ש"לקראת יום ירושלים הרוויחו תושבי העיר אכיפה יעילה".
ערים נוספות מכינות תכניות דומות
בנוסף לכך ביקש שוסטר לדעת האם יש ערים נוספות שיחילו איסור דומה. נציגת המשרד להגנת הסביבה, שירה מסיכה שלי, השיבה כי בימים אלה יש מספר ערים שמכינות תכניות ליישום אזור אוויר נקי ורוצות להתקדם וממתינות לראות אם צו הקנסות יאושר.
ח"כ אברהם בצלאל ביקש לדעת איפה יוכלו להסתובב אותם רכבים שנחשבים למזהמים, עו"ד קורמן השיבה כי הם יוכלו לנסוע בכל כבישי ישראל למעט ירושלים וחיפה. עו"ד שפט ציין כי מדובר בכ-40 אלף כלי רכב מזהמים, מתוך כ-3 מיליון כלי רכב הנעים בכבישי ישראל, שצפויים לקנס אם יכנסו לירושלים, אך הוסיף כי יש אפשרות להתקין מסנן ולא צריך להחליף את הרכב. עוד אמר עו"ד שפט כי עיריית ירושלים כבר שלחה הודעות לבעלי הרכבים הללו.
בתום הדיון הצביעו ח"כ שוסטר וח"כ בצלאל פה אחד בעד אישור הצו. שוסטר בירך על האישור, הודעה לעוסקים במלאכה ואמר כי הוא מקווה שערים נוספות ילכו גם הן בדרך הזאת.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים