כל בעל עסק מבין את החשיבות של שיווק דיגיטלי. מי שלא נמצא במרחב המקוון בעצם לא קיים, אבל הרבה בעלי עסקים מנסים ומשקיעים ובכל זאת לא הולך להם. כדי שזה לא יקרה לכם, הכנו עבורכם רשימה של טעויות נפוצות בתחום שכדאי להיזהר מהן.
הטעות הראשונה – אין תוכנית
כמו כל דבר משמעותי שאנו עושים, גם שיווק דיגיטלי הוא דבר שדורש תכנון מראש. אי אפשר סתם לזרוק כסף ולקוות לטוב. צריך לשבת עם איש מקצוע מנוסה שמבין בתחום, ויחד לבנות תוכנית עבודה מפורטת. חשוב להגדיר בתוכנית יעד סופי ויעדי משנה שאליהם יש להגיע, חשוב לתת מסגרת זמנים, וכמובן להחליט כמה כסף אתם מוכנים להשקיע.
הטעות השנייה – אין קהל יעד
טעות נפוצה שמתרחשת בהרבה קמפיינים של שיווק דיגיטלי הוא ניסיון 'לירות לכל הכיוונים', מה שגורם לכך שלא פוגעים באף מטרה. לכל עסק או שירות יש קהל יעד, והוא צריך להיות המטרה שלכם. עדיף להגיע ל-100 אנשים שיכולים להיות לקוחות שלכם, מאשר להגיע ל-1,000 אנשים שרק 10 מהם לקוחות פוטנציאליים. תגדירו בדיוק מי פרופיל הלקוחות שלכם בכמה פרמטרים (גיל, מגדר, ועוד), ותכוונו את השיווק שלכם באופן מדויק. אם אתם משווקים צעצועי ילדים למשל, כנראה שבני נוער הם לא קהל היעד שלכם.
הטעות השלישית – תוכן לא מספיק טוב
חשוב לזכור, שיווק דיגיטלי הוא לא קסם. בסופו של דבר אנו מנסים להגיע ללקוחות, ואנשים אוהבים להיחשף לתוכן איכותי. אחרי שכתבתם תוכנית והגדרתם את קהל היעד, אתם צריכים להכין תוכן איכותי ברמה גבוהה. אסור להתפשר על זה, מכיוון שאנשים שיקבלו תוכן ברמה נמוכה פשוט לא יגיעו אליכם. חפשו אנשי מקצוע ותיקים עם הבנה וניסיון, בקשו להתרשם מעבודות קודמות, ותדאגו שהתוכן שלכם יהיה נגיש, מעניין, איכותי, ובסופו של דבר יביא אליכם לקוחות.
הטעות הרביעית – חוסר שימור לקוחות
טעות גדולה מאוד שמתרחשת גם בעסקים מוצלחים היא ניסיון לשפר כל הזמן, בלי לחשוב על שימור. לפני שאתם רצים להשיג עוד לקוחות, תדאגו לשימור מעגל הלקוחות הקיים שלכם. תדאגו להשקיע משאבים ואנרגיות בלקוחות שלכם ולשמור אותם מרוצים. כך לא תאבדו לקוחות קיימים, והם גם ימליצו עליכם לחברים או לבני משפחה שלהם. גם לקוחות חדשים שיגיעו, לא יישארו אם השירות שהם יקבלו לא יהיה טוב.
הטעות החמישית – חוסר סבלנות
אחד המאפיינים הכי משמעותיים שלנו הישראלים הוא חוסר סבלנות, אנחנו רוצים הכל, כאן, ועכשיו. אבל חשוב לזכור שקמפיין כזה הוא לא ספרינט של 100 מטרים אלא ריצת מרתון. צריך להיאזר בסבלנות, לנשום עמוק, ולהבין שלא תשלשו את מספר הלקוחות שלכם תוך יומיים. אבל אל דאגה, אם עבדתם כמו שצריך, הקמפיין יוכיח את עצמו.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים