השריפה במסגד - לא תג מחיר - סרוגים

השריפה במסגד – לא תג מחיר

בניגוד לדיווחים לפיהם המסגד שהוצת לפני כחודש בסמוך לרמאללה הוצת על ידי יהודים צוות הבדיקה מגלה היום כי אין שום הוכחה לכך וכח מדובר בדליקה שפרצה מקצר חשמלי.

השריפה במסגד - לא תג מחיר
  צילום מסך ערוץ היוטיוב Daily News‬‏

מיד עם הפרסומים לפני כחודש לפיהם הוצת מסגד בסמוך לרמאללה, היה מי שמיהר להאשים מתיישבים יהודים המתגוררים בסמוך למקום השריפה, אלא שהערב (חמישי) מעריכים במשטרה כי שריפת המסגד בכפר אל מורייר, לא התבצעה על רקע לאומני אלא מדליקה שנגרמה כתוצאה מקצר חשמלי.

כאמור לפני כחודש סוכנות הידיעות הערבית 'מען' דיווחה על מסגד שהוצת בכפר אל-מורייר, שמצפון-מזרח לרמאללה. על פי הדיווח, עדי ראייה סיפרו כי כשהיו בדרכם לתפילה הופתעו לראות את האש בקומת הקרקע של המסגד. הם החלו בכיבוי הדליקה אך נזק נגרם למקום.

אלא שבניגוד לדיווחים ולהאשמות היום הגיש צוות החקירה, שמונה לטפל בגילוי מקורות ההצתה, את המסקנות וגילה כי כלל לא מדובר על הצתה מכוונת אלא על דליקה שפרצה מתנור.

המסקנות התקבלו לאחר שלא נמצאו במקום נוזלים דליקים או ממצאים שנשללו ע"י המז"פ. בנוסף, לא נמצאו כתובות נאצה האופייניות לרקע לאומני, שיבוש זירת האירוע ע"י הזזת תנור הספירלה ממקומו, תבנית הבעירה על פי תמונות מהזירה שנמצאו מאחורי התנור ספירלה אינן תואמות ונראה כי הוא הוזז ממקומו.

ראוי לציין גם כי המשטרה מסתמכת על סימנים כמו העובדה שהתקרית אירעה בלב הכפר, בניגוד לאירועים דומים הנערכים בסמוך לגדר.

"לאור הממצאים שבידינו", נכתב בדו"ח, "סבירות גבוהה כי קיים היה כשל חשמלי בסביבת התנור ולא מדובר בהצתה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו