רבני צהר חותמים על עצומה נגד מיזם הכשרות של הארגון

רבני צהר חותמים על עצומה נגד מיזם הכשרות של הארגון

רבנים ותיקים בארגון צהר מחתימים בשעות אלה על עצומה בה הם מותחים ביקורת קשה על מיזם הכשרות של הארגון. "המיזם יפגע פגיעה אנושה בכשרות במדינת ישראל"

author-image
רבני צהר בעצומה נגד מיזם הכשרות של הארגון
  השקת מיזם הכשרות של צהר (צילום: פלאש90)

פרסום ראשון: רבנים ותיקים בארגון צהר מחתימים בשעות אלה על עצומה בה הם מותחים ביקורת קשה על מיזם הכשרות של הארגון.

בשבוע שעבר הושק מיזם הכשרות 'פיקוח מזון' שיהווה אלטרנטיבה למערך הכשרות של הרבנות. יומיים לאחר מכן מוזג מערך 'השגחה פרטית' אל תוך המיזם, בצעד שעורר תמיכה מצד גורמים חילונים וליברלים והתנגדות מהצד השמרני בציונות הדתית.

בעצומת רבנים, אותה מארגנים רב הישוב מיתר – הרב משה ביגל ורב המושב נוב ברמת הגולן – הרב אורי סדן הם מחתימים רבנים העורכים חופות במסגרת מיזם החתונות של צהר, על התנגדות למיזם הכשרות החדש.

במכתב תחת הכותרת: "תמיכה במטרות הארגון", רמז למקום השונה אליו הגיע צהר, הם כותבים: "אנחנו, רבני צוהר החתומים מטה, שותפים במשך שנים לדרכה של צוהר, המאירה פנים ומקרבת את עם ישראל למורשתו ולאלוקיו, מתנדבים במיזם החתונות ובמיזמים נוספים, ויוצאים בשמחה מבתינו על מנת להאיר מאורה של מסורת ישראל.", נכתב במכתב שנשלח בתפוצה רחבה לרבני צהר.

את הקמת מיזם הכשרות של צהר הם מתארים במילים: "לאחרונה התוודענו ליוזמה חדשה של הארגון להקמת גוף כשרות פרטי, אשר מטרתה לתקן ליקויים בכשרות שנמצאו במספר רבנויות מקומיות. בניגוד למיזם החתונות, גוף זה יפעל שלא במסגרת הרבנות הראשית לישראל, בחסות פרשנות בג"ץ לחוק הונאה בכשרות אשר מאפשרת לגופים פרטיים להעניק תעודות השגחה ובלבד שלא ישתמשו במילה "כשר"."

פגיעה אנושה בכשרות בישראל

הרב ביגל, הנחשב לאחד ממומחי הכשרות בציונות הדתית, הוא ממייסדי 'מכון התורה והארץ' וחבר בועדת הכשרות של הארגון. הוא היה שותף למספר מיזמים של צהר בנושא הכשרות, בהם פיילוט להכשרת משגיחים של צהר במסגרת הרבנות הראשית, ובדיקת אפשרות להשגחה באמצעות מצלמות.

"מלבד עצם הפגיעה ברבנות הראשית לישראל, אנחנו חוששים מאד כי צעד זה יפתח פתח לגופים שאינם מחויבים להלכה ללכת בדרך דומה, ובכך יפגע פגיעה אנושה בכשרות במדינת ישראל.

אנחנו מבקשים להביע את התנגדותנו להקמת גוף כשרות פרטי על ידי הארגון בו אנו חברים, וזאת מבלי לגרוע כהוא זה מתמיכתנו במטרותיו המקוריות של הארגון לשינוי תחושת הזהות היהודית של תושבי מדינת ישראל באמצעות שיפור המפגש בין עולם הרבנות ובין הציבור החילוני והמסורתי. אנו קוראים להנהלת "צהר" שתחזור בה ממיזם הכשרות ותחזור לעסוק בנושאים המקרבים ליהדות המרבים יהדות, אהבה ואחווה בקרב ישראל."

בשלב זה מחתימים הרבנים על העצומה עשרות רבנים המשתתפים במיזם החתונות של צהר.

==

תגובת צהר טרם התקבלה והיא תפורסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שני הצדדים מגזימים: לא "פגיעה אנושה" וגם לא "אלטרטיבה" לרבנות
נפתלי רוטנברג | 06-03-2018 16:21
שני הצדדים מגזימים: לא פגיעה אנושה וגם לא אלטרטיבה לרבנות. ייקח עוד הרבה זמן עד שמיזם הכשרות של צהר יגיע למעמד של בדצ קטן, שיוכל להתקיים בין עשרות הבדצים הקיימים. ומאחר והרבנות היא הרגולטור של חוק הונאה בכשרות, גם מיזם כשרות של מליארדים, כבדצ העדה החרדית לא היווה פגיעה אנושה. אפשר ורצוי להרגע. מדוע ההסברה המלווה את המיזם מציגה אתו כאלטרנטיבה לרבנות? פשוט כי זה נשמע טוב לקרנות היהודיות-אמריקאיות המממנות את המיזם שכאמור, יעבור עוד זמן עד שיקיים עצמו, ככל בדצ, עי העסקים עצמם. ועוד הערה: כדאי לזכור ש80% ממערך הכשרויות אינה המערכת הקמעונאית אלא ייצור המזון ומרכיבי המזון בארץ ובחול. אינני רואה כאן לא את האלטרנטיבה ולא את הפגיעה האנושה.
הרב מלמד תומך במיזם. זה מספיק לכל יר"ש לאמץ בשמחה את הכשרות של צהר.
גוש לגושים. | 06-03-2018 19:14
אם הרב מלמד תומך. לא מטריד אותי שיש כמה שמתנגדים. גם כשהרב קוק הקים את הרבנות היו מי שנבחו...................................
2
וינטלטורים
מוישה | 06-03-2018 16:30
שני רבנים? זה הכל? מי הם?
צוהר כבר על גבול הרפורמיות
אלי | 06-03-2018 17:52
צוהר הנוכחי בהנהגתו האדמיניסטרטיבית רחוק שנות אור מצוהר המקורי בהנהגת הרב אריאל
לא, אתה...
א | 06-03-2018 17:25
...
3
הרי כולנו יודעים שאי אפשר לסמוך על כשרות הרבנות. אז מה רע שיקום עוד ארגון כשרות?
עמוס | 06-03-2018 17:54
אל תפחדו רבנים. יהיה פרנסה לכולם
4
כשרות
קורבן השיטה והרבנות | 06-03-2018 18:25
שאלה לרבנים מישהו מכם עמד לשגיונות הרבנות,לשרירות הלב שלה? לדרישות מושחתות של רבנים מקומיים? לפני שתפסלו תעמדו במקום אלה הנזקקים לשירות שהפך ל''ביצה'' של שחיתות ושרירות....
5
אופנה חדשה
מקליק | 06-03-2018 20:20
כבר פעם שניה בנושא הזה שאתם מודיעים על עצומה עוד לפני שמישהו חתם עליה. קצת סבלנות אחרי שיהיו חתימות תספרו לנו כמה חתמו ומי חתם.
6
כשרות במסגרת צהר
אריוש רוט | 06-03-2018 21:22
כל הכבוד לרבנים המחתימים והחותמים. חייבים סינכרון, אם כל אחד ואחת יעשו מה שעולה על רוחם, גם בשר חזיר יהיה כשר בסוף, הרי החזיר מראה את טלפיו ואומר טהור אני. יש בעיות צריך לתקן מבפנים!!!
7
כשרות בנוסף
משיב | 06-03-2018 23:23
כל הכשרויות הנוספות נותנות כשרויות מהדרין רק כשיש כשרות של הרבנות. כשרות במקום הרבנות תביא גם לכשרות הרפורמים נגד ההלכה.לכן רבני צוהר המתנגדים צודקים.
8
מתן היתר לנתינת תעודת כשרות ע״י רבני צהר
יהודית שגיב | 13-03-2018 7:58
אבקש לתת היתר חוקי לרבני צוהר למתן תעודות כשרות לכל בתי העסק שזקוקים לכך