הפור נפל: ארגון צהר מקים מערך כשרות חדש - סרוגים

הפור נפל: ארגון צהר מקים מערך כשרות חדש

אחרי שנים של איומים, מודיע הבוקר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו על הקמת מערך כשרות חדש בשם 'צהר פיקוח מזון' אותו ינהל הרב אורן דובדבני שעוזב את 'השגחה פרטית'

הפור נפל: ארגון צהר מקים מערך כשרות חדש
  לוגו מערך הכשרות של צהר

אחרי שנים של איומים, מודיע הבוקר (ב') ארגון רבני צהר על הקמת מערך כשרות חדש בשם 'צהר פיקוח מזון'.

השקת מערך הכשרות החדש התקיימה הבוקר (ב') במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב.

בראש המיזם יעמוד הרב אורן דובדבני, שהצטרף רק לפני שנה למערך הכשרות 'השגחה פרטית' לאחר שהיה ראש מערך כשרות בחוץ לארץ במשך כעשרים שנה. את המיזם ינהל חזי דרקסלר, לשעבר דובר צהר ובשנים האחרונות דוברו של ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד.

הרב רפי פוירשטיין יושב ראש (עמית) ארגון רבני צהר אמר כי: ״בהתרגשות מהולה בתפילה בשנת השבעים למדינת ישראל אני שמח להכריז על ההחלטה להקים מיזם כשרות חדש ורענן למדינת ישראל. אנחנו לא באים להחליף את הרבנות הראשית ולא חפצים להחליפה. הרבנות צריכה להיות הרגולטור של מערכי כשרות שונים שיתחרו ביניהם״.

הרב אורן דובדבני אמר במסיבת העיתונאים כי ״כשרות זו זהות. זה זהות כפרט וכחברה יהודית וישראלית. אנו נשארים נאמנים להלכה שנשמרת במשך דורי דורות. אנחנו פה בשביל הציבור שיכול לסמוך על מה שהוא מכניס לפה. אנחנו פה בשביל בעלי העסקים בכדי שיזכו לשירות מקצועי ואמין״.

(צילום: יוסי זליגר)

מחירון כשרות שקוף

במהלך מסיבת העיתונאים הציג הארגון את מחירון התשלום עבור הכשרות שבעל המסעדה יצטרך לשלם, זו למעשה הפעם הראשונה בה מוצג מחירון שקוף שכן עד היום מעולם לא פורסם מחירון כזה וזהו אחד מן הליקויים שנמצאו על ידי מבקר המדינה. כך למשל, בעל מסעדה חלבית קטנה ישלם 900 שקלים לכשרות רגילה.

בנוסף לאלו, ארגון צהר פיקוח מזון ייעזר גם בעזרים טכנולוגים, על מנת למקסם את אמינות עבודת ההשגחה יעזרו בארגון באפליקציית eyedo  – אפליקציה ייעודית אשר תאפשר בקרה ופיקוח על המשגיחים בשטח, תעזור לארגון לשמור על סטנדרט מקצועי והלכתי ותרכז מידע אשר יעזור לארגון לשפר את שירותיו בעתיד.

לא ישתמשו במילה כשר

השם 'פיקוח מזון' שלא מרמז על כשרות, נעשה בעקבות ייעוץ משפטי, וזאת לאור פסיקת בג"צ הקובעת כי רק לרבנות מותר להשתמש במילים "כשר" או "בהשגחת", מה שהצריך את גופי הכשרות האחרים (בד"צים חרדיים וגופי כשרות ליברליים) להתחכם ולחפש מילים נרדפות כמו "הסכם אמון" או כמו שצהר נקטו "פיקוח מזון".

לסרוגים נודע כי ראשי מיזם הכשרות של צהר הוזמנו לישיבת סיעת הבית היהודי כדי להציג את מערך הכשרות החדש שלהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
פחחחח
יהודי | 26-02-2018 11:04
מצאו להם מתי להתעסק עם היהודים. בחודש אדר??? אנחנו כבר יודעים איך זה ייגמר.
2
אם זה נכון שהבית היהודי הזמין אותם אני גמרתי
בנימין חילובסקי | 26-02-2018 11:06
עם הבית היהודי. נמאס כבר עם רבנים בעלי גאוה פורצי גדר. להוקיע אותם.
3
איזה מזל שאני ספרדי!!!
אני | 26-02-2018 11:36
אצלנו אין את כל הרפורמות שחלק מהאשכנזים עושים... אצלנו סומכים על הרב האזורי מטעם הרבנות הראשית ולא קמים חדשות לבקרים עם איזה אפליקציה כביכול שמשדרגת לנו את החיים...עוד מעט מי יודע אם הוא יכריז על עצמו כרב ראשי מטעם ארגון צוהר...אני חייט תפרן אם אתה רוצה גלימה תביא חומר...
4
הלך הזרזיר…
רחל | 26-02-2018 15:23
צוהר ואלעזר שטרן מש עתיד נשמע שידוך מאד טוב… הם ידאגו שהאוכל יהיה כשר??? בושה
5
פועלים נגד החזון של האומה יהודית במקום לחזק את הרבנות שמכילה את כולם עוקפים אותה עיין ערך פתח תקוה ירושלים ועוד
דוד | 03-04-2018 22:20
צוהר=רפורמים