הרב יעקב אריאל: "תעודת כשרות של ארגון פרטי- חשש טריפה"

הרב יעקב אריאל: "תעודת כשרות של ארגון פרטי- חשש טריפה"

רבה הראשי לשעבר של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, יוצא בחריפות נגד ארגון 'השגחה פרטית', ואומר כי האוכל שנמצא במקום שיש בו תעודת כשרות של ארגון פרטי הוא "חשש טריפה". השגחה פרטית: "טענות מופרכות"

author-image
ביקורת קשה: "כשרות של ארגון פרטי- חשש טריפה"

רבה הראשי לשעבר של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, יוצא בחריפות נגד ארגון 'השגחה פרטית',.

בשאלה שהופנתה אליו באתר 'ישיבה' על תעודות של הארגון, נכתב: "לאחרונה התפרסם שבג"ץ התירו לעסקים לפרט ללקוחות מה הכשרות של כל מוצר, ורק לא להצהיר על עצמם ככשרים. בעקבות כך ארגון בשם 'השגחה פרטית' התחיל להנפיק תעודות שבהן מפורטים הסעיפים שבעל העסק מתחייב עליהם, הכוללים ניפוי הקמח, בדיקה מחרקים וכו' וכו'. האם ניתן להסתמך על תעודה כזאת? כשרות טובה באמת חייבת להיות רק דרך הרבנות?

בתשובה לשאלה זו השיב הרב אריאל לשואל: "אפשר להסתמך רק על תעודה מרבנות מוסמכת מטעם הרבנות הראשית. על תעודות אחרות אין להסתמך. המזון שם הוא בחשש טרפה. מי שהביא מזון כזה לביתו ובישלו צריך להכשיר את הכלים".

מארגון 'השגחה פרטית' נמסר ל'סרוגים': "מעניין לראות שכל הדמויות שיוצאות לאחרונה נגד ׳השגחה פרטית׳ הן דמויות מתוך הרבנות הראשית ומטעמה, דמויות להן יש אינטרסים מובהקים בשימור הכוח והמונופול בידיהן. אלו דמויות שמתוקף תפקידן חתומות על תעודות כשרות של מאות בתי עסק וכעת מעידות על עיסתן. מנגד, ברגע שגורם חיצוני ואובייקטיבי כמו מבקר המדינה בוחן מה קורה בשטח בחסות התעודות שהנפיקה הרבנות, אנחנו מגלים איפה באמת קיים חשש טרפה: משגיחים שמדווחים על 27 שעות עבודה ביממה ב-18 עסקים שונים, מפקחי כשרות שמפקחים על עצמם, נפוטיזם שורשי, אי-אכיפת סטנדרטים הלכתיים אחידים ועוד ועוד".

"חשוב להבהיר שמי שאומר כי ניתן להסתמך רק על תעודות כשרות מטעם הרבנות הראשית, בעצם טוען שכל מי שאוכל בחו״ל – אוכל חשש טרפה. זאת טענה מופרכת. הכשרות הייתה לפני הרבנות הראשית, ותישאר גם הרבה אחרי פירוק המונופול שלה. ארגוני הכשרות האיכותיים והמקצועיים ביותר בנמצא – פועלים בחו״ל ללא כל מעורבות של מערך הכשרות הכושל והמכשיל של הרבנות הראשית. ארגון ׳השגחה פרטית׳ מביא את הבשורה הזו גם לישראל. לצערנו, המציאות מוכיחה שמי שמורה לתלמידיו לסמוך בעיניים עצומות על התעודה של הרבנות – מכשיל את הרבים ומפחית כשרות בישראל. לעומת זאת, הציבור הדתי שמה שחשוב לו זה שהאוכל יהיה כשר באמת וללא חשש טרפה – מוזמן להמשיך ולהגיע למסעדות שבפיקוחם של המשגיחים שלנו ושל הרב אורן דובדבני ראש מערך הכשרות ב׳השגחה פרטית׳.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תראו לאיזה שפל הם מגיעים להטיל
עמיאל טיפוביצקי | 16-10-2017 19:19
דופי בגדולי תלמידי החכמים כמו הרב אריאל שליט"א. עכשיו אין סיכוי שאני אסמוך עליהם.
2
מחאה
אריאל | 17-10-2017 19:59
בושה וחרפה איך ארגון קיקיוני מעיז להחציף כנגד גדולי ישראל!
3
מה לעשות
קשה לקבל | 18-10-2017 23:34
הייתי שמח לקבל את טענה הרב אריאל או הרב אליהו וכו', אבל הטענות מהצד השני נכונות מאוד. הרב הראשי, הרב לאו, מדבר ללא לאות על הרפורמה הגדולה שהוא עושה במערך הכשרות, ועל כך שמזל שהוא עושה את השינויים האלו כיון שהמצב במציאות היה גרוע מאוד והוא בא ומשפר אותו מהקיצון אל הקיצון. אז מה נאמר? לא יודע אם אכן הוא הצליח כבר לשפר את כל מה שצריך, אך מה זה אומר למפרע על מערך הכשרות של הרבנות בשנים האחרונות ? מה נענה כשמבקר המדינה טוען לאחוז מטורף של מינוי מקורבים, כשרשומים משגיחי כשרות ל15+ מקומות השגחה במקביל וכל שאר הטענות. אני ממששש רוצה לקבל את האמירות של הרבנים, אך זה נראה שהם במאבק פוליטי שאין לו קשר למציאות בשטח.