טבעונים דתיים נגד כנס 'מכון התורה והארץ' - סרוגים

טבעונים דתיים נגד כנס 'מכון התורה והארץ'

בפוסט שפרסמו בפייסבוק תוקפים טבעוניים דתיים את הכנס השנתי של 'מכון התורה והארץ' שיעסוק גם בסוגיית "בשר ומוסר" כשהם כותבים מראש "בכנס יוצעו פיתוחים חדשניים להשמדה"

טבעונים דתיים נגד כנס 'מכון התורה והארץ'
  (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי/פלאש90)

טבעונים דתיים יוצאים במתקפה כנגד הכנס השנתי "מכון התורה והארץ" שיתקיים בט"ו בשבט, וזאת על רקע אחד המושבים בכנס שיעסוק בנושא "על בשר ומוסר" – צער בעלי חיים במבט הלכתי ומקצועי ובו ישתתפו רבנים וחוקרים, כמו גם שר החקלאות אורי אריאל.

בפוסט שפרסמו בפייסבוק של ארגון 'אור האורות' העוסק בחקר כתבי הרב קוק, אך לאחרונה עוסק יותר בצמחונות, על הכנס: "למה כדאי להשמיד את האפרוחים כשהם קטנים, בגיל יום אחד? – כנס מיוחד של גדולי הרבנים, בו יוצעו פיתוחים חדשניים להשמדה".

בהמשך הפוסט מופנית ביקורת מזלזלת ברב יעקב אריאל נשיא מכון התורה והארץ ורב העיר רמת גן, ברב חגי לונדין והרב דוד איגנר ממכון התורה והארץ.

"הנואמים במושב זה ידברו על החשיבות בהשמדת בעלי חיים שונים, כגון: עגלים, אפרוחים, טליים וגדיים. השמדה רבתי זו (עשרות אלפים מדי יום – לא באמצעות שחיטה אלא לפח וחסל) צריכה צידוק הלכתי ומוסרי, ולשם כך הוזמנו בקפידה הנואמים הנכבדים", נכתב בפוסט.

Screenshot 2016-01-12 17.26.18

ככל הנראה מה שהעלה את חמת הטבעונים הוא עמדת מכון התורה והארץ לפיה  התורה מתירה להשתמש בבעלי החיים לצרכיו של האדם ולאכול אותם, וזאת ללא התעללות או התאכזרות אליהם.

נושא מרכזי בכנס הוא העיסוק בפתרון ל'השמדת האפרוחים' המתרחשת בתעשיית הביצים וזאת בעקבות קול קורא שהוציא משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל למחקר ופיתוח למציאת פתרונות לנושא.

ממכון התורה והארץ נמסר בתגובה: " הצטערנו לשמוע על זלזול ברבנים חשובים מצד אותה קבוצת "טבעונים דתיים". לגופו של עניין, מכון התורה והארץ עוסק שנים רבות בליבון הלכתי ובמחקר מדעי בסוגיות של גידול וצער בעלי חיים. לאחרונה הוציא המכון ספר בשם "בשר ומוסר", אשר עוסק בסוגיות הללו וקיבל את הסכמת הפוסקים הרב יעקב אריאל והרב דב ליאור שליט"א.

עמדתנו היא שיש לאזן בין השימוש בבעלי החיים לתועלת האדם מחד, והצורך למנוע פגיעה אכזרית או התעללות בבעלי החיים מאידך, ולכן בחרנו לעסוק בכנס השנה בין השאר דווקא בפיתוחים טכנולוגיים שמטרתם לצמצם את 'השמדת האפרוחים', מהלך עליו אנו ממליצים זמן רב, ואותו מקדם לשמחתנו שר החקלאות אורי אריאל, אשר ישתתף בעצמו בכנס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הטבעונים האלה באמת נמאסו. צאו לנו מהוריד!!!
חובב (קצת) בשר | 14-01-2016 19:01
2
חוסר חלבון
עמןס | 14-01-2016 21:54
הכתבה הזאת מאששת טענה לפיה יש טבעונים שמכיון שחסר להם חלבון מן החי,הם נאלצים להשלימו על ידי שאוכלים אחד את השני
3
משה נחמני - לפגוע ברב אריאל? !!!
דוד | 15-01-2016 0:03
הגזמת
4
עלאק טבעונים דתיים. מדובר בבחור תמהוני אחד בשם משה נחמנ
לא להתרגש | 16-01-2016 18:37
שמחפש צומי