אושפיזין דיוסף: 2000 איש התפללו בשכם - סרוגים

אושפיזין דיוסף: 2000 איש התפללו בשכם

בין המבקרים הזמר החסידי מנדי גרופי. ומשפחת לבנת ששכלה את בנה יוסף לבנת בקבר יוסף. דגן: "להפסיק את הבזיון, להחזיר את השליטה הישראלית לקבר יוסף"

author-image
אושפיזין דיוסף: 2000 איש התפללו בשכם
  הזמר החסידי מנדי ג'רופי, אתמול בקבר יוסף (צילומים: מאיר ברכיה)

אמש התקיימה אחת הכניסות הגדולות בשנה לקבר יוסף, זאת לרגל יום האושפיזין של יוסף הצדיק. לכניסה הגיעו בין השאר מח"ט שומרון הנכנס: שי קלפר, קצין הגמ”ר אוגדת איו”ש סא”ל מקי סיבוני וכן ומפקד אוגדת איו"ש ת"ת תמיר ידעי.

כחלק ממסורת של מח"ט שומרון, קיים המח"ט אמש סוכה פתוחה אליה הזמין את ראשי ההנהגה האזרחית והצבאית בשומרון. ביניהם: ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, יו"ר וועד מתיישבי שומרון בני קצובר, מ"מ ראש מועצת שמרון יוסי דגן, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני ראשי מזכירויות ישובים ועוד.

מח"ט שומרון בני קלפר אמר באירוע: "חג סוכות מסמל את הפשטות הבסיסית שהיהדות מנחילה לנו, והמרכיב הזה חשוב שיהיה קיים גם בצה"ל. צריך לזכור שכל הישג משותף לכל הדרגים הצבאיים והאזרחיים". לאחר מכן עלו כל המבקרים על אוטובוס לכיוון קבר יוסף לכניסה מרוממת ומרגשת.

לכניסה הצטרף הזמר מנדי גרופי, שהנעים את הכניסה בשירה. למקום נכנסו משפחות שכולות ביניהן: משפחת לבנת מאלון מורה שאיבדה את בנה יוסף לבנת בפיגוע בקבר יוסף, דוד חטואל מגוש קטיף שאיבד את אשתו וארבע בנותיו בפיגוע ירי בגוש קטיף, שמעון ריין אביו של בניה ריין שנהרג בעת פעילות מבצעית ואחרים. הכניסה נעשתה באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף.

unnamed (7)

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון אמר לאחר הכניסה: "הנסיון המר שהיה לנו מול משרד החינוך בכל הנוגע לכניסת תלמידים לאחד המקומות החשובים לעם היהודי, מלמד כי מדינת ישראל טרם הפנימה את זכותה על הארץ, שלא לומר את זכותה על המקומות הקדושים. מקום כמו קבר יוסף שנקנה בכסף ע"י אבות אבותינו והיום אנחנו נאלצים להכנס אליו כגנבים בלילה הוא כתם על פניה של מדינת ישראל. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק את הבזיון הזה, ולהחזיר את השליטה הישראלית, כפי שנחתם בהסכמי אוסלו, לקבר יוסף".

המועצה האזורית שומרון הביאה עד כה מעל 250,000 בני אדם לבקר במקום במשך 5 שנים. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש. ולהחזרתו למרכז תשומת הלב הציבורית.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחיילי וקציני חטיבת שומרון, בראשות ת"ת תמיר ידעי על אבטחת כוחות הביטחון. ועל המאמצים להכניס כמה שיותר מתפללים לקבר יוסף, מאמצים אשר הביאו עד היום מאות אלפי בני אדם לקבר יוסף ולהגשים חלום של דורות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שמירת העיניים והברית היא הדרך היחידה להתחבר ליוסף הצדיק
צביקה | 14-10-2014 7:07
מי שמביט על נשים חשופות טפח בזרוע ויותר מכך בטלויזיה או בסרטים או אצל בנות ביתו אין לו שום חיבור למידותיו של יוסף הצדיק. תפילות המוניות ממש אינן עושות את זה בלעדי זאת