ביום שישי האחרון ערב פרשת לך-לך יצאה קבוצה מתלמידי ישיבת ההסדר בקרית שמונה, להשתתף במעמד חידוש ברית בין הבתרים.
המעמד נערך ב"משהד אל טייר" (בערבית – מעוף הציפור), הנקרא גם "מקאם אברהים אל חליל" (בערבית – מקום אברהם ידיד האל), שנמצא בגזרת הר דב. על פי המסורות המוסלמיות, ועל פי חלק מהמסורות היהודיות שם נכרתה ברית בין הבתרים בין אברהם לקב"ה.
על פי מסורות מהמאה השש עשרה, נהגו חכמי צפת לשהות במקום במהלך שבת פרשת לך-לך. כשבבוקר השבת היו קוראים במקום את פרשת לך-לך בה מוזכר 'ברית בין הבתרים' בין אברהם לקב"ה, ובכך מעוררים רחמים על עם ישראל.
מכיון שהרב דב, נמצא באיזור רגיש מבחינה צבאית, לא הורשו לעלות למקום יותר משני אוטובוסים, וזאת רק לאחר אישור מיוחד שנתן אלוף פיקוד צפון, האלוף גדי אייזנקוט. התלמידים לוו ואובטחו על ידי חיילי גדוד 13 של חטיבת גולני, שתופסת כוננות בגזרה.
תלמידי הישיבה שמעו הסברים היסטוריים וגיאוגרפיים על המקום מירוחם קנטמן, תושב מושב קשת שברמת הגולן, שחידש את העליה להר לפני כ-15 שנה.
לאחר מכן נערך מעמד מיוחד של קריאה בתורה של פרשיית ברית בין הבתרים. המעמד נחתם בתפילה ובריקודים.
אחד המשתתפים במעמד מסר בשיחה לסרוגים: "אני מתרגש לעמוד כאן. זה מאד סימלי שאנחנו קוראים את ההבטחה: 'לְזַרְעֲךָ, נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת' דווקא פה. אני חושב שזה שצה"ל מאפשר להגיע למקום ולערוך את המעמד – מבסס את אמונתנו בקשר שלנו לארץ ישראל. יש פה אמירה חזקה על זכותנו בארץ, שמשמעותית במיוחד בימים האלה, כשאחמדינג'אד מבקר בדיוק מעבר לגבול ומאיים להשמיד את עם ישראל. זה המקום להודות לצה"ל, החל מאלוף הפיקוד ועד אחרון החיילים שליוו אותנו במעמד."
תמונות ממעמד חידוש ברית בין הבתרים (מתן צור)
מקום המעמד בהר הבתרים
קוראים בתורה את 'ברית בין הבתרים', בחולצה סגולה ירוחם קנטמן.
החיילים שאיבטחו את המעמד
שמחה וריקודים בסיום המעמד
http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2010/10/BRIT5.jpg




מה דעתך בנושא?
5 תגובות
0 דיונים
אלי
כך כתוב בגניזה
22:35 20.12.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
1. זה ברור שזה רק לפי חלק מהמסורות.... 2. מדרש הוא מדרש, ולעולם ניתן למצוא סתירות בין מדרשים. אל תביא הוכחה ממדרש. 3. "אין היגיון" זאת לא טענה. עיין בשיטת הרמב"ן בבראשית שכל...
1. זה ברור שזה רק לפי חלק מהמסורות.... 2. מדרש הוא מדרש, ולעולם ניתן למצוא סתירות בין מדרשים. אל תביא הוכחה ממדרש. 3. "אין היגיון" זאת לא טענה. עיין בשיטת הרמב"ן בבראשית שכל אחד ממעשי האבות הוא סימן לבנים והם נעשו ברוח הקודש. בנוסף, מצאו במקום דרך ביזנטית וכן קברים מהתקופה הביזנטית. וראה - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A8_%D7%94%D7%91%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D אז להגיד שזה מוחלט, אני מסכים שלא, אבל זה רחוק מלהגיד "זה מופרך לחלוטין".
המשך 23:00 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד שמבין קצת
1. לדעת הרמב"ן האבן עזרא והרד"ק, המעמד היה בכלל בחרן. לדעת רש"י הוא היה בחברון או בבאר שבע. 2. המדרש אומר שאברהם נכנס לארץ דרך סולמה של צור, לא דרך הר דוב.. 3....
1. לדעת הרמב"ן האבן עזרא והרד"ק, המעמד היה בכלל בחרן. לדעת רש"י הוא היה בחברון או בבאר שבע. 2. המדרש אומר שאברהם נכנס לארץ דרך סולמה של צור, לא דרך הר דוב.. 3. אין שום דרך קדומה באיזור, ואין שום הגיון שאברהם יעלה לחרמון וירד לעמק החולה, גם אם הוא הלך שם, מן הסתם עשה את דרכו ברמת הגולן ולא דרך הר דוב
המשך 20:46 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
למה הזויים? לפי מה שכתוב מדובר במסורת של מאות שנים.... אתה מרגיש שאתה יותר טוב מחכמי צפת?
17:18 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני
פשוט בושה לראות אותם אנשים הזויים
14:25 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
כך כתוב בגניזה
22:35 20.12.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
1. זה ברור שזה רק לפי חלק מהמסורות.... 2. מדרש הוא מדרש, ולעולם ניתן למצוא סתירות בין מדרשים. אל תביא הוכחה ממדרש. 3. "אין היגיון" זאת לא טענה. עיין בשיטת הרמב"ן בבראשית שכל...
1. זה ברור שזה רק לפי חלק מהמסורות.... 2. מדרש הוא מדרש, ולעולם ניתן למצוא סתירות בין מדרשים. אל תביא הוכחה ממדרש. 3. "אין היגיון" זאת לא טענה. עיין בשיטת הרמב"ן בבראשית שכל אחד ממעשי האבות הוא סימן לבנים והם נעשו ברוח הקודש. בנוסף, מצאו במקום דרך ביזנטית וכן קברים מהתקופה הביזנטית. וראה - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A8_%D7%94%D7%91%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D אז להגיד שזה מוחלט, אני מסכים שלא, אבל זה רחוק מלהגיד "זה מופרך לחלוטין".
המשך 23:00 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד שמבין קצת
1. לדעת הרמב"ן האבן עזרא והרד"ק, המעמד היה בכלל בחרן. לדעת רש"י הוא היה בחברון או בבאר שבע. 2. המדרש אומר שאברהם נכנס לארץ דרך סולמה של צור, לא דרך הר דוב.. 3....
1. לדעת הרמב"ן האבן עזרא והרד"ק, המעמד היה בכלל בחרן. לדעת רש"י הוא היה בחברון או בבאר שבע. 2. המדרש אומר שאברהם נכנס לארץ דרך סולמה של צור, לא דרך הר דוב.. 3. אין שום דרך קדומה באיזור, ואין שום הגיון שאברהם יעלה לחרמון וירד לעמק החולה, גם אם הוא הלך שם, מן הסתם עשה את דרכו ברמת הגולן ולא דרך הר דוב
המשך 20:46 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
למה הזויים? לפי מה שכתוב מדובר במסורת של מאות שנים.... אתה מרגיש שאתה יותר טוב מחכמי צפת?
17:18 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני
פשוט בושה לראות אותם אנשים הזויים
14:25 19.10.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר