אל"מ דוד זייני מונה למ"מ מח"ט גולני - סרוגים
מבצע צוק איתן

אל"מ דוד זייני מונה למ"מ מח"ט גולני

אלוף משנה דוד זייני מונה לפנות בוקר לממלא מקום מפקד חטיבת גולני, בעקבות פציעתו של אל"מ רסאן עליאן, שמחכה להחלים מפצעיו ולחזור לרצועה

אל"מ דוד זייני מונה למ"מ מח"ט גולני
  חיילים בכינוס בעוטף עזה (פלאש90)

אלוף משנה דוד זייני מונה לפנות בוקר (א') לממלא מקום מפקד חטיבת גולני, בעקבות פציעתו של אל"מ רסאן עליאן.

הלילה במהלך התקלות עם מחבלים ברצועת עזה, נפצע המח"ט, ובמקומו מונה זייני, שישב באותו זמן בחדר הפיקוד הקדמי של החטיבה. זייני ששימש כמפקד חטיבת המילואים אלכסנדרוני הפסיד בהתמודדות על הפיקוד על חטיבת גולני ומונה לק. אג"ם פיקוד מרכז. כעת עם פציעתו של המפקד הטרי, החליט מפקד אוגדה 36 למנותו למחליף.

דוד זייני הוא בנו של רב שכונה ד' באשדוד הרב יוסף זייני, הוא בוגר הישיבה התיכונית חיספין וישיבת 'שבי חברון', ושימש בעבר כמפקד יחיד אגוז, מפקד גדוד 51 של גולני – כשתחת פיקודו זכה הגדוד בצל"ש מטעם אלוף פיקוד הדרום. הוא נחשב לקצין קשוח, שלא מתפשר על השלמת המשימה שהוטלה על חייליו.

בינתיים מצבו של המח"ט עליאן ממשיך להשתפר. כאמור הוא פונה לבית החולים סורוקה בבבאר שבע כשמצבו הוגדר בינוני, בינתיים השתפר מצבו לקל-עד בינוני. הוא סובל מפגיעות של רסיסים, גם בעינו, אך ראייתו לא נפגעה.

רופאיו של עליאן הבהירו לו כי הוא חייב להישאר בבית החולים ולעבור בדיקות נוספות, אך הוא התעקש לחזור לפקד על חייליו "יש לי שם המון חיילים ואני חייב לחזור אליהם", אמר לצוות הרופאים.

בשלב זה שלושה ממפקדי החטיבות הפועלות בעזה הם סרוגים. אל"מ דוד זייני בגולני, אל"מ אליעזר טולדנו בצנחנים ואל"מ עופר וינטר בגבעתי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תגידו, אתם נורמלים??
גולנצ'יק כואב | 20-07-2014 15:59
מה זה המשפט האומלל הזה "כבוד למגזר"??? מה הקשר עכשיו?
2
ואחר כך תדברו על -אחדות ישראל
יהודי | 21-07-2014 19:40