צפו: הרב אקשטיין מסביר לנוצרים איך צריך להפיץ את הבשורה - סרוגים

צפו: הרב אקשטיין מסביר לנוצרים איך צריך להפיץ את הבשורה

בשיחה עם נוצרים אוונגליסטים מסביר מנכ"ל הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין כי אין תפקידם להמיר את דתם של היהודים ותרומה לעם ישראל היא הדרך האפקטיבית לקיום מצוות דתם

author-image
צפו: הרב אקשטיין מסביר לנוצרים איך צריך להפיץ את הבשורה
  כסף יותר אפקטיבי ממיסיון. הרב אקשטיין (פלאש90)

בחודשים האחרונים מנהלים בציונות הדתית ומחוצה לה מאבק נגד 'הקרן לידידות' בראשות הרב יחיאל אקשטיין בשל החשד כי יחד עם הכסף נכנסים גם תכנים נוצריים. הרקע להעלאת הדיון מחדש לתקשורת, הוא הארכת שנת הלימודים שמוביל משרד החינוך במימון חלקי של הקרן.

בקרן לידידות הודפים את האשמות נגדם וטוענים כי אין להם שאיפות להכניס תכנים נוצריים לתכניות הלימוד או למקומות להם הם תורמים. סרטון שהגיע לידי סרוגים, מביא תוכן של שיחה בין הרב יחיאל אקשטיין ובין קבוצה של תורמים פוטנציאליים, נוצרים אוונגליסטים, בו הוא מסביר מדוע תרומת כספים לעם היהודי, היא הדרך האפקטיבית להפיץ את האהבה בעולם.

בדברים שנאמרו באנגלית ותורגמו על ידי סרוגים, אומר הרב אקשטיין: "אני מבין טוב מאוד אחרי כל השנים האלה את ה"מינוי הגדול" ("The Great Commission" – בדרך כלל הפצת הנצרות בעולם). זה לא משהו שאפשרי שתעשו, זה משהו שאתם חייבים לעשות! זה ה"מינוי הגדול"!

אבל תנו לי להגיד לכם כרב, ואני בדקתי את זה עם תיאולוגים נוצרים, התפקיד שלכם זה לא להביא יהודים, או כל אחד אחר, לישו. זו לא המשימה שלכם. התפקיד שלכם הוא להיות עדים לאהבה של אלוהים כפי שהיא שבאה לידי ביטוי בדברי ישו בחיים שלכם, ולהפוך אותם לנגישים לכל העולם. אתם לא אמורים להמיר דתו של אף אחד, זה תפקידם של אלוהים ורוח הקודש לשנות דתו של אדם. זה לא התפקיד שלכם, נכון? אמן? התפקיד שלכם זה לחיות חיים שאחרים יראו ויתרשמו. זוהי הפצת הבשורה על ידי אורח חיים ("lifestyle evangelism")."

וכאן עובר הרב אקשטיין לדוגמה על הדרך האפקטיבית להטפת בשורת האהבה: "האם אתם לא חושבים, שכשיהודי רץ למקלטים כשטילים נוחתים והוא רואה שלט שכתוב עליו "נתרם ע"י נוצרים עם אהבה לישראל ולעם היהודי", אתם לא חושבים שזה דרך הפצת הבשורה ("witness") הרבה יותר טובה מאשר לחלק פליירים באמצע כיכר טיים. אני מאמין שנוצרים יכולים למלא את ה"מינוי הגדול" שלהם ביחס לעם היהודי, לאחר מערכת יחסים נוראית באלפיים השנים האחרונות, ולהיות יותר יעילים על ידי ברכת העם היהודי."

גורם בקרן לידידות אומר בשיחה ל'סרוגים' כי  "הווידאו המוצג בכתבה הוא העדות הטובה ביותר להתנגדותו הנחרצת של הרב אקשטיין למיסיון. הווידאו גם מעיד על כך שהרב אקשטיין אומר את הדברים גם בחוגים נוצריים ובאופן הכי ישיר והכי גלוי", הגורם מוסיף כי "בחוגים נוצריים קיצוניים מתנהל מאבק נגד הקרן לידידות בדיוק בעקבות דברים מסוג זה, בהם הרב אקשטיין משכנע נוצרים לעזוב את הניסיון שלכם להמיר את דתם של היהודים ולעבור מהפצת הבשורה הנוצרית הדתית לבשורת האהבה כפי שהיא באה לידי ביטוי בנצרות, ובכלל זה אהבה לעם היהודי".

צפו בשיחה של הרב יחיאל אקשטיין עם נוצרים


Find more videos like this on Jewish Israel
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
לא רואים
לא רואים | 02-06-2014 20:08
2
יש לו את זה! יד לאחים צריכים לגייס אותו לשורותיהם
ניורקר | 02-06-2014 22:13
מה שהוא עושה זה אפקטיבי יותר מכל שוטרים וגנבים שהם משחקים עם מסיונרים.
3
הקרן לידידות
דוד | 02-06-2014 23:00
אתם צוחקים עלי!?? מה אתם לא רואים שמדובר כאן בקטע מבויים מתחילתו ועד סופו!! הסרטון הזה מוכיח בדיוק את ההפך!
4
בעברית מאוד פשוטה:
שמוליק | 02-06-2014 23:04
גם לנוצרים וגם לאקשטיין יש מטרה לשמד את היהודים ולהעביר אותם לנצרות. לדעת הנוצרים המיסיונרים, יש לחלק פליירים, לערוך כנסים ולהשפיע על היהודים להמיר את דתם חלילה. לדעת אקשטיין, צריך להראות ליהודים כמה הנוצרים 'טובים', על ידי תרומה למטרות צדקה, ולשחד את היהודים, וזה יגרום להם להמיר את דתם. כלומר, אקשטיין מיסיונר יותר 'רך'.
5
כותרת מגמתית. הוא אומר שם שהוא נגד מיסיון
יואלי | 03-06-2014 11:36
יש לציין שהוא עושה את זה בחכמה.
6
בחיי, אתם התחלקתם על השכל
חיים | 03-06-2014 12:58
פרנואידיות ילדותית נגד הרב אקשטיין. כל הכבוד לו שהוא מצליח לנתב את הרגשות הדתיים של הנוצרים לתרומה לעם ישראל. שינוי מרענן אחרי 2000 שנה. ומה אתם עשיתם?
שטויות
י | 16-09-2017 20:24
הוא רשע ונוצרי, תפתח את האתר שלהם כל הנצרות שיש במשרד החינוך כדוגמת 'האחר הוא אני' זה בה ממסיון, תקבלו את האחר תקבלו את השונה תקשיבו מה יש לשונה להגיד, והאחר פה זה הנוצרי, ומי שהכניס את זה זה 'הקרן לידידות'
7
הוא אומר בבירור: לתרום זה המיסיון הכי יעיל.
דניאל | 05-06-2014 9:19
הכסף בקרן זה כספי מיסיון. נקודה. לא הייתי מתפלא אם חלק מהמגיבים פה הם מטעם הקרן...
8
נוצרי שנותן כסף ליהודי
| 05-06-2014 9:35
לא עושה את זה מאהבת חינם! תמיד יש לו מניעים, והם תמיד כדי לשמד את היהודי!
9
יש לציין שהרבנים אוסרים לקחת כסף מאותה קרן
יוני | 05-06-2014 13:53
ומעניין לדעת למה.... הם טובים ביח"צ. מצאו להם "רב" שיטהר את השרץ. אבל אנחנו? מה איתנו?? האם נשב בצד ונשתוק?!
10
הוא לא רב
יהודי | 05-06-2014 20:52
הוא מסיונר רשע שצריך להוקיע אותו
11
סילוף מוחלט
דן | 06-06-2014 0:13
בדבריו הוא אומר בבירור - דרך התרומות שלכם, תצליחו לקרב יהודים לדתכם
12
חמור מאוד תחזרו לשיעורי אנגלית בכיתה ד'
משה לוי | 11-06-2014 17:11
מה קרה לעיתונות החותרת לאמת מה קנו אתכם בכסף? ברור שהמסר בדיוק הפוך. המטרה של המסיון ושלו היא אחת לנצר את כל עם ישראל כל השאר זריית חול בעיניים בטח לא תפרסמו את התגובה הזו אבל שיהיה לכם לבריאות
13
"הרב" יחיאל אקשטיין.
| 12-06-2014 18:34
הפריע לי מאוד' שיחיאל ( כן , לא מר יחיאל אדון סתם יחיאל!!!) אקשטיין זוכה לתואר הרב, כאשר רואים בברו את דעותיו הנוצריות, באותה מידה אפשר לומר "שאותו האיש" היה תלמיד חכם כי הוא למד אצל ר' יהשע בן פרחיה!!!!! בנוסףף נראה בברור שהוא לא מקפיד על איסור נגיעה, כשהוא למד "רבנות" מן התסם הוא נתקל בלשון מרן השו"ע צריך להתרחק מן הנשים "מאוד מאוד"!
14
מדוע 'רב' יהודי צריך להתרים נוצרים, כדי לעזור לישראלים?
מאיה | 12-06-2014 18:46
האם חסרים יהודים עשירים שיתרמו לעם היושב בציון? ואחרי הנוצרים אל מי הוא יפנה, אל האבוריג'נים? אל הבודהיסטים? אל המוסלמים?
15
כל מקבלי השוחד/כסף
נדביה | 15-06-2014 15:46
יוצאים עכשיו מהארון ,כנראה עקב ההתנגדות העזה קבלו איומים מהקרן שאם לא יצאו להגנתה לא רק שיפסיקו את התמיכה אלא גם יפרסמו את רשימת מקבלי התמיכות הן בדרך ישירה והן בדרך עקיפה .ממש בושה.מלבד שאין לקבל כסף מגויים כמאמר הגמרא שכל האוכל דבר אסור (רש"י-צדקה מגויים) פסול לעדות בנוסף יש גם מתן לגיטימיות לעבודה זרה הקשה ביותר לעם ישראל.
16
אבסורד בכותרת
| 17-06-2014 23:00
"רב מסביר לנוצרים איך להפיץ את הבשורה".איך אפשר באותה שורה לקרוא בתואר רב למי שאותו האיש אלוהיו?