אחרי הכשלון: מזכ"ל הבית היהודי מכיר בסניף ירושלים - סרוגים

אחרי הכשלון: מזכ"ל הבית היהודי מכיר בסניף ירושלים

אחרי שהתעלם מהם, הנחית עליהם רשימה ואף איים בסילוקם מהמפלגה, הגיע אתמול מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך לסניף ירושלים במטרה לאחד כוחות "אסור להשקיע אנרגיות במאבקים פנימיים"

אחרי הכשלון: מזכ"ל הבית היהודי מכיר בסניף ירושלים

פרסום ראשון

מזכ"ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך, הגיע הערב לאסיפת סניף ירושלים של הבית היהודי, האסיפה הראשונה מאז הבחירות לעירייה.

הסכסוך בין אורבך לסניף, החל עוד בקיץ הקודם, כשבסניף ביקשו לבחור את הרשימה מטעמם לעירייה, וביקשו להציב במקום הראשון את הח"כ לשעבר זבולון אורלב. בנט, אורבך ואורי אריאל שלא רצו לראות את אורלב חוזר לזירה, החליטו לצפצף על החלטות הסניף ולבטל את ההצבעות שקיימו ולמנות מטעמם את דב קלמנוביץ' כראש רשימת הבית היהודי למועצת העיר.

לאחר שבית הדין של המפלגה משך את העתירות בעניין עד אין קץ, עתרו חברי הסניף לבית הדין המחוזי בדרישה שיורה להכיר בבחירות שקיים הסניף. בית המשפט פסק כי בית הדין של התנועה הוא המוסמך לדון בעניין וביטל את העתירה. בתגובה פרשו חברי הסניף ורצו ברשימת 'ירושלים מאוחדת' (ק') של פעיל הימין אריה קינג, כשבראשה העמידו את שמואל שקדי, חבר הבית היהודי.

השמצות הדדיות

לאורך כל ההתדיינות ביניהם בבתי הדין ובתי המשפט, נטו בבית היהודי לזלזל בחברי הסניף. ״בדיוק נמסר כי אובמה עקב בדריכות אחרי הצבעה שקיים איציק משה על תקיפה בסוריה. אך בכל מה שקשור לבית היהודי הוא כבר לא מוסמך לקיים הצבעות על פי החלטת בית המשפט״ הגיבו בבית היהודי על כל החלטה שקיים יו"ר הסניף בנושא הבחירות לעיריה.

בירושלים מאוחדת לא נשארו חייבים והחלו לתקוף את בנט בצורה אישית, כשהם מנהלים נגדו קמפיין אישי תחת הססמה "בנט יחלק את ירושלים". אורבך לא נשאר חייב ושיגר מכתב לחברי הסניף שרצו ברשימה המתחרה הזמנה לשימוע לפני סילוק מחברות במפלגה. בבחירות עצמן, הובסה רשימת הבית היהודי בראשות קלמנוביץ' כשהיא זוכה במנדט אחד בלבד, לעומת שני מנדטים שזכתה רשימת 'ירושלים מאוחדת'.

הערב, כאמור התכנס הסניף לראשונה, ובבמת הכבוד ישבו יו"ר הסניף "המודח" איציק משה, כשלצדו יושב שקדי חבר עירייה מטעם הרשימה המתחרה. ביניהם ישב מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך שהביא איתו את חברי הכנסת של המפלגה: מוטי יוגב (שתמך בסניף וברשימה של שקדי), יוני שטבון, שולי מועלם, סגן השר אבי וורצמן וניסן סלומינסקי.

IMG-20140304-WA0055

ניר אורבך הדגיש את חשיבות האחדות. "המפלגה שלנו, הבית היהודי, נמצאת כל הזמן בהתקדמות", אמר. "אנו עסוקים בבניית הקומה הבאה לקראת ההגעה לקדמת הבמה הציבורית ולהנהגת המדינה. לשם כך כולנו צריכים להפשיל שרוולים, לשתף פעולה ולצאת ביחד למסע משותף זה".

לדבריו, "סניף ירושלים והציבור הדתי לאומי בירושלים הוא אולי הציבור החשוב והמשמעותי ביותר שלנו. אסור לנו לאבד את הציבור הזה. אסור לנו להמשיך ולהשקיע אנרגיות במאבקים פנימיים ובוויכוחים בתוך המשפחה.אני מצפה שמכאן תצא הבשורה של אחדות".

IMG-20140304-WA0056

קומץ של בוגדנים

יש לציין כי מתוך כ-200 חברי סניף הגיעו בסך הכל כ-60 איש בלבד לכינוס, כשנתון מעניין יותר הוא העדרותם של אנשי הרשימה שרצה מטעם ניר אורבך והבית היהודי בירושלים. דב קלמנוביץ' הוא איש תקומה ואינו חבר הסניף, לכן את העדרותו עוד ניתן לקבל, אך שני הבאים בתור ברשימה, הרצל יחזקאל ורז קיל, הודיעו מראש כי לא יגיעו וטוענים כי תדרכו את הפעילים שלא להגיע לאסיפה.

"זה כינוס של מפלגת ק' ולא של הבית היהודי", מסר יחזקאל לסרוגים, "מכיון שאיציק משה, ושמואל שקדי מתביישים ברשימה שלהם, הם מבקשים לחזור ולשבת תחת השלטים של הבית היהודי. מדובר בקומץ של בוגדנים שפעלו נגד המפלגה, בראשם שקדי שלא מתבייש לשבת תחת הלוגו של המפלגה שרק אתמול השמיץ. המספר המצומצם של האנשים שהגיעו מראה מה חושבים בסניף על האסיפה הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
יופי הרצל ורז קיל...כך תגיעו רחוק...
חבר הסניף הירושלמי | 05-03-2014 0:21
הרצל תפנים ותמשיך הלאה... רז קיל ! תזכיר לנו רגע השבוע זה ברוגז עם בנט או שבוע הבא? הרי אתה עובד שבוע- שבוע.. די, לכו ותשחררו אותנו לעבודה אמיתית מול הציבור הירושלמי שכבר 2 קדנציות סובל ממשחקי הכבוד שלכם ושל כמותכם... הרי כל החכי"ם של הבית היהודי ובראשם המזכ"ל היו בערב ונתנו ברכתם, אז דווקא אתם לא מגיעים???
2
היו שם למעלה מ 130 איש !
צדוק | 05-03-2014 0:44
מי שצילם את התמונות של הקהל צילם אותם בתחילת הערב, שניר אורבך וורצמן היו ודיברו האולם היה מלא.
3
שקדי,שליחצבור נאמן ושמח לראותו חוזר לפעילות
אלדד | 05-03-2014 1:17
4
אתמול הוכח שהנסיף הולך עם הרצל וקיל
גורי | 05-03-2014 10:49
הגיעו פחות מ 60 חברי סניף, מתוך 220 חברי סניף וזאת למרות שבישיבה השתתפו חברי כנסת ומזכ"ל הפלגה. מיעוט האנשים בפגישה מוכיח שלמרות שמה שנטען בסרוגים בשנה האחרונה, הסניף הולך עם הרצל וקיל ולא עם ק שנכשלו אתמול בגדול והוכיחו שהסניף לא איתם.
5
אנשי בנט חוזרים עם הזנב בין הרגליים...
שירה | 05-03-2014 20:04
אחרי כל הרפש ובעיקר השקרים שהם הפיצו נגד שקדי וקינג במהלך מערכת הבחירות ("לא עוברים את אחוז החסימה")