נאמני תורה ועבודה: לא צריך רב ראשי לירושלים - סרוגים

נאמני תורה ועבודה: לא צריך רב ראשי לירושלים

על רקע הדיווחים על התנעת הליך הבחירה לרב ראשי בבירה, שלחה התנועה מכתב לשר הדתות ולסגנו בו היא קוראת להם לוותר על התפקיד ואת התקציב לפזר בין רבני השכונות

author-image
נאמני תורה ועבודה: לא צריך רב ראשי לירושלים

על רקע התנעת הליך הבחירה לרבנות הראשית בבירה, תפקיד שאינו מאויש מזה למעלה מעשר שנים, קוראים בתנועת נאמני תורה ועבודה לבטל את הבחירות.

במכתב שנשלח לשר הדתות, נפתלי בנט, סגנו הרב אלי בן דהן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וראש המועצה הדתית בעיר יהושע ישי, כותבים מנכ"ל התנועה שמואל שטח והיו"ר חנן מנדל בין השאר: "בימים אלו עולה שוב השאלה מי הוא הרב הראוי לעיר ירושלים. השאלה מעלה מאבקים רבים וטמונים בה מצבים לא נוחים ולא נעימים."

"זה יותר מעשור שאין רב לעיר ולמעשה כמעט 20 שנה שאין רב פעיל לעיר. אף על פי כן, העיר לא חדלה מלספק שירותי דת ולתפקד, וזאת גם בזכות הקהילות הרבות  הפעילות והתוססות בתוכה. לכן, אנו מציעים לוותר על תקן רבני העיר ובמקומם לממן העסקה של רבני קהילות בכל רחבי העיר."

לדברי השניים, רבני קהילות שיבחרו ע"י  הקהילות עצמן, יהוו גורם אשר יצליח לחבר ולהתחבר על כלל האוכלוסייה בעיר, על גווניה השונים. "שינוי שכזה יהווה ברכה לכולם, והעיר תוכל ע"י כך לספק את שירותי הדת וההנהגה הדתית בצורה נכונה וראויה יותר."

בתנועה מבהירים כי אינם פועלים נגד המתמודד הבולט של הציונות הדתית לתפקיד הרב אריה שטרן, "אנו סוברים שהמועמד שהועלה לתפקיד רב העיר, הרב אריה שטרן, הינו רב ואדם ראוי לתפקיד. עם זאת, לדעתנו אין צורך בתפקיד זה."

יצוין כי כפי שפורסם לראשונה בסרוגים לפני שלושה חודשים, הוציא בג"צ צו על תנאי נגד המשרד לשירותי דת כדי שזה ינמק בתוך 90 יום מדוע אינו מקיים את הבחירות או לחילופין שיתחיל את ההליך. בעבר טענה המדינה בפני בג"צ כי העיכובים חלים בגלל רצונו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לשנות את כל ההליך של בחירת רבני הערים בכל הארץ.

היום צפויה פגישה בין ראשי בתי הכנסת הציונים דתיים בעיר עם ראש העיר ברקת כדי לקדם את ההליך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי הם בכלל???? מי סופר אותם? לא רוצים שלא ישאלו אותו
דוד | 28-01-2014 16:01
2
סופרים גם סופרים וכדאי ללמוד עברית נכונה
חסיד | 29-01-2014 21:05
למגיב הראשון- איזו שפה זו? "מי סופר אותם"? זו לשון רחוב ואינה מתאימה ללשון חכמים הנעלה. לגופו של ענין , תנועה זו ,שפועלת בנאמנות לערכי התורה , מביעה באומץ ובקול מה שרבים חושבים ואומרים בשקט. לכן לא לזלזל ולא להשמיץ.