נפתלי בנט בדרך לעוד אקזיט, הפעם פוליטי - סרוגים

נפתלי בנט בדרך לעוד אקזיט, הפעם פוליטי

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט רואה שראשי מפלגות הקואליציה מחפשים סולמות לטפס עליהם כי הם מריחים בחירות, בזמן שהוא מטפח את הברית עם החרדים בדרך לאקזיט נוסף

author-image
נפתלי בנט בדרך לעוד אקזיט, הפעם פוליטי
  נפתלי בנט ( צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)

"יש לנו ממשלה לאומית יציבה וטובה", כך אמר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בישיבת סיעתו ביום שני. לבנט היה חשוב להדגיש את העשייה של חברי המפלגה במשרדי הממשלה השונים ובכנסת, והוא קרא לעמיתיו, ראשי המפלגות בקואליציה, "לנהוג באחריות ולא לטפס על סולמות מיותרים שאחר כך קשה לרדת מהם".

כולם מריחים בחירות אך לא רוצים בהן

בנט רואה שראשי המפלגות הללו מחפשים סולמות לטפס עליהם כי הם מריחים בחירות. החל מליצמן ודרעי שהסתערו על סוגיית השבת, המשך בליברמן, מאבקו בכפייה דתית וההתבטאויות נגד ערביי ישראל, וכמובן כחלון עם 'נטו קמפיין בחירות'.

הבעיה: בזמן שכמעט כולם מביאים עם ההצהרות גם מעט תוצאות, נפתלי בנט צריך להתמודד עם שביתות בבתי הספר ולהתנחם באיילת שקד, שנוסעת בקצב איטי, אבל לפחות נוסעת.

בנט מוכן לבחירות כבר שנתיים

כמו שאר ראשי המפלגות, בנט לא מעוניין בבחירות מוקדמות, אבל אם זה יקרה הוא לא ייתפס בלתי מוכן. כחלון והחרדים מאיימים פעם אחר פעם במרד קואליציוני, מרד מהסוג שאם היה נשמע מפי בנט או שקד היה זוכה למפולת של תגובות מצד 'גורמים בליכוד'. כך, למרות שגם בבית היהודי היו רוצים להשתתף בחגיגה ולאיים מפעם לפעם בפרישה מהממשלה, הם לא יעשו זאת ולו בכדי למנוע מנתניהו את האפשרות להאשים אותם בהפלת ממשלת הימין, כי נתניהו רק מחכה לרגע הזה.

אבל בלי הצהרות וצלצולים, בנט נערך לבחירות כבר שנתיים, ובפעם הראשונה ניתן לראות שיו"ר הבית היהודי כמעט מוכן למסע בחירות, לכשיגיע, להבדיל משתי המערכות הקודמות איתן הוא התמודד בקושי רב.

עמל על השריונים בכובד ראש

כבר בבחירות האחרונות (2015) ידע בנט שהוא צריך לשריין לפחות שני מועמדים לא דתיים (ינון מגל ואלי אוחנה. הראשון חוסל בסיפורי 'הטרדות' והשני בעקבות סערת גזענות), השבוע הודיע בנט שוב בישיבת הסיעה כי פני המפלגה לכלל הציבור בישראל.

"אנחנו רוצים 25 מנדטים, אנחנו לא יכולים להיות מפלגה מגזרית", הפציר בחברי מפלגתו מול כלי התקשורת. נדמה שהפעם יהיה לו יותר קל גם להצליח, בשנה האחרונה נפגש בנט עם דמויות מוכרות בציבור הישראלי, אנשי צבא, תקשורת וכאלה שמשלבים גם וגם.

מטפח את הברית עם החרדים

בנט הציע להם ולעוד דמויות מעניינות להתמודד בפריימריז הקרובים לרשימה לכנסת, לשלושה בכירים מאוד הוא אף הציע שיריון. במקביל, מפעיל שר החינוך באמצעות אנשי לשכתו וידידים קרובים מערכת מתחקרת, כאשר שתי דמויות מפתח נמצאות על הכוונת של הצוות המיוחד שתפקידו לבדוק את העבר של אותן דמויות, מקשרים עם נשים (מספיק ינון מגל אחד) ועד לקשר בסיסי עם מסורת ישראל, בנט מקווה שהדמויות הללו יעברו את התחקיר השקט ויוסיפו צבע למפלגה.

במקביל, בנט שם דגש גם על חיזוק הברית שלו עם החרדים.

לפני מספר חודשים הגיע בנט לפגישה בביתו של הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הרוחני החדש של הזרם הליטאי, אחרי פטירתו של הרב שטיינמן השבוע, בליווי של יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

לאחר התייעצות, בקשת ברכה והנצחה מצולמת של המעמד בו הוא מקבל את דבר המנהיג הרוחני, המשיך בנט החוצה לשיחת סמול טוק עם גפני.

בנט לא ערך אף ביקור בחצרות הרבנים החרדים בחייו הפוליטיים בקדנציה הראשונה, הקשר עם לפיד היה יציב וחזק והחרדים החרימו את יו"ר הבית היהודי, אבל אז הגיע הגט המפתיע של נתניהו ללפיד והשאר היסטוריה.

מתחיל להבין את יחסי הכוחות בעולם החרדי

לצד ההבנה שמשהו משתנה בעולם החרדי, נראה שבנט הבין את יחסי הכוחות והחצרות הפנימיים במגזר, וזו הסיבה להיענות החיובית שלו להצעה של גפני להגיע לביתו של הרב, שמסומן כבעל הבית החדש של המגזר.

גם את הנוכחות המתוקשרת של בנט השבוע בבני ברק, בזמן ההלוויה של הרב שטיינמן – לא ניתן היה לפספס.

מציוצים בטוויטר על כמות המשתתפים ועד לסיבוב על אופנוע של אחד מארגוני החירום החרדים הוא לא פסח על דבר.

ככה מרגיש מישהו שמנסה את האקזיט שלו עם התקרבות למנהיג הרוחני החדש וככה נראה מי שהצליח במקום שעד לפני שנתיים הוא היה שרוף לגמרי. הלוואי ויגיע היום שבו יו"ר מפלגת הציונות הדתית יכיר גם את הכתובות של רבני המגזר הדתי – לפחות כמו הידע שהוא מגלה לאחרונה בבתי הרבנים החרדים.

=======

יוסי בן עטר הוא מגיש רצועות הערב ברדיו 'גלי ישראל' והכתב הפוליטי של התחנה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רבני בהמגזר הדתי הולכים לקבל הכשר מרבני המגזר החרדי,
יעקב דינור | 15-12-2017 11:07
אז מה הפלא שבנט הולך למקור
2
יוסי קצת מפנטז
רמי | 15-12-2017 16:06
בנט לא קרוב לקבל 25 מנדטים גם אם חצי מהמפלגה תהיה חילונית, כי אז היא כבר תהיה ליכוד ב' (והיא כבר כמעט גם עכשיו) ולמה שיצביעו לה ולא למקור. שנית, בנט לא עושה יותר משאר ראשי הקואליציות. במשברים הכי קריטיים למגזר שבחר בו הוא לא עשה כלום. החרדים בונים בריתות לא פחות מכל מפלגה אחרת. בנט לא המשיח החדש של המגזר החרדי.
למה להצביע למקור שהוא מושחת ועסוק באי קיום הבטחות
ליוסי | 22-01-2018 23:16
מה אם ההבטחה לבנות למגורשים ב- מגרון, עמונה, בית אל, דרך האבות . זה המק שיוסי אתה רוצה להצב יע לו - שאין לו לב למגורשים שחיים בתת תנאים בגלל הגירוש- מפלגת ימין מגרשת יהודים מביתם ???????????????????????
3
הבית היהודי
אלי יוסף | 17-12-2017 8:38
אכן הגיע זמן למהפכה של לב - מדי שבוע אלפים מפגינים להחלפת השלטון. מה זה ייתן.? הכל יישאר אותו דבר. יושב ראש יש עתיד היה שר האוצר שהכניס כספים טמאים לקופת המדינה ,כספים שאסורים בשימוש, כספים שמקורם רבי מרצחים (מדרום סודן,מיאנמר ,בורונדי ועוד (,חלק מהעסקות בוצעו על ידי מדינה מטווחת כמו אוגנדה ) ) ,שרכשו נשק ואמצעי לחימה וטבחו בעשרות אלפי נשים וילדים.כ ספים שהפכו את כולנו לשותפים לרצח המוני. יושב ראש המחנה הציוני ,לפני שנתיים וחצי השתתף בחגיגות יום העצמאות של דרום סודן במעונו של שגריר דרום סודן בתל אביב. באותו שבוע דווח איך כוחות של דרום סודן , נכנסו לכפרים ,רצחו את הבעלים , אנסו את הנשים ושרפו אותן חיים. ויושב ראש המחנה הציוני שבאותו זמן היה שר בממשלת ישראל שתה לחיים ובירך על שיתוף הפעולה בין ישראל ודרום סודן (שכלל עסקות נשק ) כן צריך מהפכה ,אבל מהפכה של לב. מהי מהפכה של לב ? פשוט הלב מתרחב , הוא לא מוגבל. באומץ הוא מביט ישר ועמוק בסבל של השני. ילד בדרום סודן ילד במיאנמר וילד בישראל. והמבט מתמלא חמלה קדושה והוא מחבק את הכאב. והחיבוק הקדוש הופך את הכאב לעוצמה של חמלה. ואז ,אנו שבים להיות אנחנו ,עם ישראל ,עם אוהב עם חומל. ונבחר 120 מלאכים ,שליבם בוער באהבת אדם ,כל אדם שנברא בצלם. ונביט בילדים והנכדים ,ונביט באושר שלהם , לא אושר זמני כי אושר נשמתי ונצחי. הענקנו להם המפתח לאושר אמיתי , אהבה ללא תנאי . לא ציניות , ולא אינטרסים כי אם ערכים ,ערכי יסוד , אושר של עוצמת התום ,עוצמת החמלה עוצמת האהבה . ואהבת לרעך כמוך אנכי ה ' ,וכך לימדו אותנו המלאכים ראול ולנברג ויטהולד פילצקי - שאתם אוהבים בכל הלב ה מעניק לך מכוחו ואתה אוטנטי , אתה עצמך ואתה עוצמתי ואתה מאושר .כל השאר כולל הבית היהודי -אשלייה .
4
בנט - תלקק לחרדים ולא תעבור את אחוז החסימה
ניסן - מצביע בית יהודי בבחרות האחרונות | 18-12-2017 9:03
אני לא אצביע לך יותר . לך תלקק ליצמן ואח"כ תבוא ותבקש ממני להיות שותף לשחיתות של החרדים י
5
בנט
איש | 07-03-2018 14:28
אה יכול לפרוש מהפוליטיקה אתה לא עובר ולא תעבור עשר מנדטים פשוט לא מתאים
6
לדאבון הלב התנהלותו של בנט בהתקפות
אברי לינקוברסקי | 25-05-2018 11:18
שלו על ביבי יביאו את הבית היהודי לאיזור אחוז החסימה. אל תתרגשו מהסקרים. להזכירכם, הם כבר הגיעו לפני הבחירות האחרונות ל 16-17 מנדטים ומה קרה בסוף? אחינו היקרים רצו לביבי ולליכוד להציל אותו. הפעם זה יחמיר עם ההצלחה הברורה של ביבי כרוהמ.