להפעיל "כח סביר" שיחזיר את צה"ל למסלול - סרוגים

להפעיל "כח סביר" שיחזיר את צה"ל למסלול

סמוטריץ': יש רגעים שהאהבה הגדולה שלנו לצה"ל והאחריות האדירה שיש לנו כלפיו וכלפי ראשית צמיחת גאולתנו מחייבים אותנו לדפוק על השולחן ולבלום תהליכים הרסניים

להפעיל "כח סביר" שיחזיר את צה"ל למסלול
  (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לא מתרגש מהמתקפה לה הוא נתון החל מהבוקר, ומבהיר כי אין בכוונתו לחזור בו משום מילה שכתב במאמר בעיתון 'בשבע', שהביא רבים מחבריו למפלגה לתקוף אותו.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לפני זמן קצר (חמישי), כתב סמוטריץ':

מבקרי המאמר שכתבתי בעיתון 'בשבע' על הצורך לבלום את התהליך ההרסני שעובר על צה"ל נחלקים לשניים: אלה שמבחינתם פקודת השירות המשותף והשתלטות הפוסט-מודרניזם הרדיקלי על צה"ל הם דבר טוב. איתם באמת שאין לי מה להתווכח. סתיו שפיר, אבי דיכטר, אראל-קיבינימט-מרגלית וחבריהם חושבים כנראה ששירותים משותפים זה הדבר הטוב ביותר שקרה לצה"ל בעשורים האחרונים. הם מובילים את צה"ל למקומות מסוכנים מאוד שמהם אני מבקש להציל.

השניים, חבריי הטובים, שאוהבים מאוד את צה"ל ומסכימים כמוני שמה שעובר עליו הוא רע מאוד. הם מבקרים את ההצעה שלי לייצר מנופי לחץ על מפקדי הצבא ולהכריח אותם לחזור לשפיות מאחר והם מתנגדים 'לחינוך הצבא בכח' וחוששים מהשלכות מהלך שכזה. אני יכול להבין אותם אבל ממש לא מסכים.

יש רגעים שהאהבה הגדולה שלנו לצה"ל והאחריות האדירה שיש לנו כלפיו וכלפי ראשית צמיחת גאולתנו מחייבים אותנו לדפוק על השולחן ולבלום תהליכים הרסניים.

גמרנו להיות ילד הכאפות

כשהכרזנו בבית היהודי שגמרנו להיות ילד הכאפות, הפסקנו להתנצל ועברנו מגבאי בתי כנסת להנהגה, לא התכוונו לאגו אישי. התכוונו ללקיחת אחריות על עם ישראל ומדינת ישראל לא רק ממקום של גלגל חמישי אלא ממקום נפשי ומנטאלי של מי שלא רק מבקש ומתחנן אלא יודע גם לדפוק על השולחן ולהוביל שינויים דרמטיים.

תכונת המנהיגות הזו לא יכולה לדלג על צה"ל. לא יכול להיות שבצה"ל נמשיך להיות סמרטוט שרומסים את ערכיו ונותנים לו לראות בעיניים כלות איך מובילים את צה"ל לעברי פי פחת והוא רק מבקש ומתחנן לשינוי. מותר וחובה עלינו להציב קו אדום ולהשתמש במנופי לחץ שיש לנו כדי לאזן לחצים שמופעלים מהצד השני ולהחזיר את הצבא לדרך המלך.

אבל יותר מזה: אני מניח שמה שגורם לאחדים מחבריי להרגיש לא נוח עם הקריאה שלי הוא הכוחניות הלכאורית שעולה ממנה. לא נוח להם שנחנך את צה"ל בכח ונכפה עליו את עמדתנו. זו הצגה ממש הפוכה של המציאות. מי שמפעיל כוח אלו אותם שוליים רדיקלאיים שכופים את אג'נדת המיעוט שלהם על החברה הישראלית דרך מנגנונים לא דמוקרטיים כמו הצבא. זה שהם עושים את זה באלגנטיות לא מפחית בכי הוא זה בכוחניות ובדרך הכפיה האלימה שלהם.

מעט הלחץ שאני מציע לנקוט הוא כאין וכאפס לעומת הכוחניות שבאמצעותה הם כופים את דעתם על מאות אלפי חיילים ולוחמים בריאים שנאלצים לציית לפקודת השירות המשותף ולהתיישר עם עולם הערכים המעוות שהיא משקפת.

מול אלימות גדולה והרסנית כל כך שמציבה סכנה של ממש לצה"ל ולמדינת ישראל מותר ואפילו חובה להפעיל "כח סביר" שימנע את הסיכון ויחזיר את צה"ל למסלול.

הגדרתי את זה היטב במאמר – "ביטולה הוא קיומה", "סותר על מנת לבנות".

אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי וכדרכי המתקפות עלי, משני הצדדים, לא ירתיעו אותי ולא יזיזו אותי מעמדתי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
שקרנים יכולים לומר על הכי הטוב שהוא רע, ובכלל ממה הוא צריך לחזור בו. הרי אויבים ששבענשנים מסיתים לרצח, אין יותר רעים מהם, רוצחים שעוטפים את התנהגותם בכל מיני מילים שכולנו יודעים טוב, את המציאות של הקורבן שנרדף ששנים רבות בהסתה ממושכת מכל העולם, בדיוק כמו שנרדפו מפרעה במצרים, ים עלילות שקר שמצדיקים את הרדיפה האכזרית והמתועבת,עוד יש חוצפה וממשיכים לדבר עליו ולהפיץ את שקריהם, מפני שהם יודעים בדיוק באיזה שפל הם נמצאים, בתוכנית ביטולים הם עובשים רק על עצמם.
| 23-03-2017 20:16
והאמת הוא שדבריהם שקרים. היא והוריה בגיבוי רוצחים היו מתעללים באכזריות בשני ילדים עד היום שנים, וזרש הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם ונעשו שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרעב תמיד מלמד אותה ואת משפחתה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב לאחר שנאסרה והוציאו ממנו גט ולא רוצה אותו נמשכת ההתעללות האיומה.ויודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור ולבטל אותו, ולא נותנים לו אפילו לישון. אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ואונסת ומונעת ממנו יחסים, ושאמא שלה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בניהם ומדריכה את ביתה לעשות לו כויות בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שהודתה, היא מפיצה שקרים, כדי לחפות עליה. וממציאה שהוא אמר ולא אמר.
למה?
יהושע | 26-03-2017 23:28
למה אינכם מפרסמים תגובות של אנשים נורמטיביים, ואילו אתם כן מפרסמים תגובה דבילית כזאת שלא קשורה, וחולה הנפש שכותב אותה חוזר על עצמו בכל הזדמנות?
2
אני די מחבב אותך סמוטריץ
יהודי פשוט | 23-03-2017 20:22
חבל לי מאוד שאתה נופל בדיוק למלכודת שטמנו לך הכוחניים שמנסים להשתלט על הצבא. לא נעים לי לומר, אבל נשמע לי שהחמאס מאוד שמחים לקרוא את דבריך. לא נעבור על ההלכה חלילה בשום מחיר, גם אם נשב בכלא צבאי, אבל מראש לא נתגייס? אז מי ישמור על המדינה? אתה באמת לא מבין שיש לנו אחריות?
3
חזק ואמץ!
| 23-03-2017 21:12
4
בנין צעירים סתירה
יוסף | 23-03-2017 21:43
ממש כך . חזל מלמדים אותנו לפני אלפי שנים את מה שאנו רואים בעינינו יום יום ובצלאל היא ההוכחה החיה לזה
העניין הוא שכל חכמי הדור מסכימים עם בצלאל, ואתך מסכימים
ר | 23-03-2017 23:15
הרפורמים וחבריהם.
5
מוסיף חטא על פשע
עידו | 23-03-2017 21:47
בצלאל במאמר הזה מוסיף חטא על פשע . היוהרה שלו עוברת כל גבול , היגיע הזמן שבצלאל יידע ויבין שיש נוסעים שהם גדולים עליו בכמה מידות. זה נושא שראוי שידונו עליהם אבל רבנים מחנכים גדולי הוראה ולא פוליטיקאי כזה או אחר .
איזה רב מתיר גיוס בנות?
אורי | 27-03-2017 15:09
ועוד בצורה כזו?
כל גדולי ההוראה כבראמרו שאסור להתגייס במצב הנוכחי.
ר | 23-03-2017 23:16
אז על מה אתה מקשקש בדיוק?
6
בצלאל קצת צניעות לא תזיק לך
זיו | 23-03-2017 21:59
קצת צניעות בצלאל , על דברים כאלו על הרבנים הגדולים להחליט . אלא אם הפכת ליהיות מזרוחניק בדיוק כמו אלה שבגללם קמב תקומה שבזכותה אתה ח"כ .
7
ב"ה שיש לפחות צדיק אחד בחלם...
אמת | 23-03-2017 22:15
בצלאל היקר, כמה קשה לומר אמת פשוטה בריאה ונורמלית, כאשר כולם מסביב עוד סובלים מקללת הגלות "ולא תאמין בחייך"... אשריך ואשרי חלקיך!!! רק חזק ואמץ מאוד, כי אתה...
8
חזק וברוך.חבריך יכולים ללמוד מהי מנהיגות.
מיכאל | 23-03-2017 23:08
כולם פוחדים מהפרה הקדושה שנקראת צה"ל .אבל לכל דבר יש גבול.
9
עלה והצלח. עם ישראל זקוק למנהיגים כמוך.
| 24-03-2017 7:32
10
אמת מארץ תצמח
| 24-03-2017 13:46
חזק וברוך בצלאל, עליך נאמר "ואמלא אותו רוח אלקים..."
11
הבחירה של סמוטריץ'
המקף | 24-03-2017 21:47
בסדר גמור. סמוטריץ' החליט להסיר את הציונות מעל הדתית שלו, ואת הדמוקרטית מעל היהודית. בחירה אישית. קצת תמוהה, אבל בחירתו. מוזמן לחזור לחבריו המשתמטים ושונאי הממלכה בגבעות. דינא דלמלכותה תסתדר בלעדיו.
אה הבנתי,
דוד | 26-03-2017 23:30
סתיו שפיר, אל מרגלית, ציפי לבני ועיתונאים שמקדמים באגרסיביות אג'נדות שמאל רדיקלי הם ציונים, אבל סמוטריץ' שמבקש לעשות אתנחתא ולהבהיר בנחרצות את עמדת התורה הוא לא ציוני. אתה מבין איזה שטויות אתה אומר?