עימות בין סמוטריץ' לחגית גיבור: "גרמת נזק" - סרוגים

עימות בין סמוטריץ' לחגית גיבור: "גרמת נזק"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ביקר את חגית גיבור, פעילת המפלגה האוספת עדויות על הטרדה מינית של אחד הח"כים "הפרסום שלך טירפד את הטיפול שהחל בפרשה"

author-image
עימות בין סמוטריץ' לחגית גיבור: "גרמת נזק"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מאשים את חברת מפלגת 'הבית היהודי', חגית גיבור, האוספת עדויות להטרדה מינית, לכאורה, נגד חבר כנסת מהמפלגה, כי היא "פופוליסטית וחסרת אחריות". סמוטריץ' אף האשים את גיבור כי היא עושה זאת כדי לקבל ראיונות ברדיו ולהצטייר כלוחמת למען הנשים.

על פי הדיווח של חיים לוינסון באתר 'הארץ', בקבוצת וואטסאפ של פעילי המפלגה סמוטריץ' כתב לגיבור כי "מבירור שעשיתי עולה שבימים האחרונים החלה להתקיים בדיקה מקצועית ודיסקרטית של גורמים חשובים ומקצועיים בפרשה והפרסום שלך טרפד אותם. קיבלת את החומר שלא על מנת לפרסם, ואת – בחוסר אחריות, בלי להתייעץ ולתאם עם אף אחד מהמעורבים שכאמור טיפלו בעניין ברגישות ובאחריות – פרסמת את הדברים ובכך גרמת נזק אדיר".

לטענת סמוטריץ', הפוסט של גיבור מנע את האפשרות כי הדברים יטופלו ובכך גרמה נזק לחמשת חברי הכנסת של הבית היהודי המסתובבים בימים האחרונה עם עננה מעל ראשם. בהודעה נוספת שחשף לוינסון, כתב סמוטריץ': "מרגע שהדברים פורסמו כל המעורבים מתקשים הרבה יותר לשתף פעולה עם הבדיקה. גרמת נזק אדיר לעוד חמישה חברי כנסת, חבריהם ובני משפחותיהם, שהסתובבו כל היום כאשר עננה על ראשם כי אולי זה הם. ויש עוד כמה נזקים שאני לא רוצה לפרט".

לאחר מכן עבר סמוטריץ' לתקוף את הפעילה באופן אישי, כשכתב כי "לא ברור לי אם עשית את זה לשם שמים או כדי לקבל כמה ראיונות אוהדים ברדיו ולהצטייר כלוחמת נשים, מה שבטוח הוא שגרמת נזק לאינטרס שאותו רצית כביכול לקדם כך שממש לא מגיעות לך מחיאות כפיים. כמובן להדגיש שעצם הטיפול בעניין הוא חשוב וקריטי אבל לא בדרך הפופוליסטית וחסרת האחריות שבה בחרת לעשות את זה תוך גרימת נזק".

אי אפשר להמשיך להתנהל בצדקנות

על פי הדיווח, לאחר מכן מוריה-גיבור השיבה לו ופירטה מעט מאחורי הקלעים על הנעשה בבית היהודי. "חזור בך. על סמך מה אתה מאשים אותי?. אני זו שקיבלתי את העדויות כבר לפני שנתיים. פניתי לשני חברי כנסת וידיהם היו כבולות. לאחרונה הגיעו סיפורים נוספים. פנה אליי שבוע שעבר עיתונאי מגזרי שרצה להשתמש בעדויות ולפרסם אותן. אמרתי שלדעתי הן לא תסכמנה לדבר, ויחד החלטנו שאפרסם פוסט המבקש מעוד מתלוננות להגיע אליי. במקביל פנה העיתונאי לרב אליהו וזה החליט לדבר עם הח"כ ועם עוד רבנים ולדרוש את התפטרותו. אבל הם ירדו מזה".

לדברי מוריה-גיבור, הפוסט שכתבה נועד להגיע למתלוננות שיסכימו לדבר מול פורום תקנה מכיוון שעד כה הן חששו לעשות זאת: "בעקבות הפוסט, פנו המון עיתונאים ואת רובם סיננתי. התראיינתי כדי להגיע לעוד מתלוננות תוך שמירה על כבודו של הבית היהודי. אני מרגישה נבגדת ופגועה מתגובתך ותגובת אחרים פה. איך אפשר להמשיך להתנהל בצדקנות כשבמשך שנים כולם שומעים שמועות על מקרים וטומנים את הראש בחול? אני רוצה את הבית שלי נקי! והבית היהודי הוא הבית שלי ואני תוהה שוב אם שלך".

לאחר חילופי הדברים הסוערים, התנצלה גיבור בפני חברי הכנסת שהזכירה כי פנתה אליהם וכתבה: "מצטערת ששירבבתי את שמם. לא היה בידיהם מספיק מידע לעשות דבר ושלא ישתמע מכך שידעו ושתקו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ צודק לגמרי - הגב' גיבור היא לא אחראית בלשון
ציונית דתית | 02-12-2016 12:58
המעטה. פמיניסטית הזויה לגמרי שרק הכותרות מעניינות אותה ולא חושבת על שאר הגברים בבית היהודי. מספיק היה לנו מאנשי תקנה בנושא של מוטי אלון - לא סומכים עליהם יותר, אז אין מה לרוץ לשם . בושה וחרפה שאחת כזו היא חברה בבית היהודי. ובאופן אישי - אני בזה לך גב' גיבור גם עם את חובשת כיסוי ראש ומחפשת כותרות.
קקוטייל מילים בלי שום קשר
ציונית | 04-12-2016 7:24
מה הקשר לרב אלון? לפורום תקנה שעושה עבודה מצויינת בסודיות מוחלטת ובלי כותרות? כדאי לחשוב קצת לפני שמפעילים את האצבעות בהקלדה חסרת אחריות
2
כל הכבוד לסמוטריץ'
| 02-12-2016 13:03
3
ארבעה חברי כנסת סובלים רק בגלל שאחד מעדיף לא להיחשף
ת | 02-12-2016 13:04
אז שיבואו אליו בטענות, לא לאף אחד אחר.
4
וזה שזאב אלקין חי עם העוזרת שלו, עניין מישהו?
| 02-12-2016 13:33
5
סמוטריץ - חרדליסט אופייני מגן על בעלי השררה
ניסים | 02-12-2016 14:59
כמה לא מפתיע
6
מזל שיש נשים אמיצות כמו חגית וכמו פורום תקנה אחרת
"לציונית הדתית" | 03-12-2016 21:00
כל הגברים שלא שולטים ביצריהם היו חוגגים כיום יש להם ממי לפחד וטוב שכך
7
הפנטזיה של סמוטריץ
שלום | 04-12-2016 17:41
עולם מוסתר שבו הכל מותר ולא לגלות כי זה פוגע בטיפול איזה טיפול מר פנטזיה של מצעד החמורים או חיי חמור?
8
מה ציפיתן מפנמינסטית בלי בושה
אתי | 04-12-2016 18:13
הרי אצלן יש דת אחרת ולא הדת היהודית
9
אין שום קוקטייל בתגובתי - היו מספיק בזיונות עם פורום
ציונית דתית | 05-12-2016 17:33
תקנה בענין הרב מוטי אלון. ולכן הגבתי כפי שהגבתי שאיני סומכת עליהם, זאת היתה הכוונה אם את לא מסוגלת להבין .