מי התחזה לכצל'ה ושלח בשמו הודעות כוזבות לעיתונות? - סרוגים

מי התחזה לכצל'ה ושלח בשמו הודעות כוזבות לעיתונות?

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), הגיש תלונה במשטרה נגד אלמוני שפתח חשבון פייסבוק בשם ח"כ יעקב כץ - העמוד הרשמי, ופרסם בשמו הודעות לעיתונות. אותו אלמוני הביע תמיכה במשפחת קצב וקרא לדפוק כדור בראש למסתננים. מעשה קונדס או ניסיון הכפשה מתוחכם?

מי התחזה לכצל'ה ושלח בשמו הודעות כוזבות לעיתונות?
  אמיתי או מזויף? כץ (פלאש90)

 יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד גולש בפייסבוק ששלח בשמו הודעות לעיתונות.

במוצאי שבת שעברה, פורסמה בכלי התקשורת תגובה לכאורה של כצל'ה על כך שהוא מנחם את משפחת קצב, על הרשעתו של משה קצב בבית המשפט.

בהודעה נכתב בשמו של ח"כ כץ:

"עם צאת השבת, ברצוני להביע את תנחומיי לזוג הנפלא משה וגילה קצב, שנפלו קורבן להסתה פרועה של התשקורת בישראל ועימם בתי המשפט, הנשלטים ע"י השמאל הקיצוני והגזען. מי יתן שלא תדעו עוד צער וחפותכם תצא לאור, שבוע טוב ומבורך ובשורות טובות, שלכם יעקב כץ".

הודעה זו הצטרפה לתגובות אחרות שפורסמו בכלי התקשורת בשמו כדוגמת "לירות כדור בראש לכל מסתנן שיתקרב עד לקילומטר מגבול ישראל."

שתי ההודעות שנשלחו כביכול בשמו של ח"כ יעקב כץ (צילום מסך):

במערכת הפוליטית כמו בארגונים התומכים במסתננים כבר קראו להעמיד את כצל'ה לדין על הסתה לרצח המסתננים. וארגוני הנשים הביעו תרעומת על תמיכתו במורשע קצב.

אלא שהמקור לתגובות לא הגיע מדובריו של כצל'ה, אלא מדף פייסבוק בשם "יעקב כץ (כצל'ה) – העמוד הרשמי". מעניין לציין, שהכתבים שפרסמו את  דבריו של כצל'ה, לא טרחו לברר האם הדף הזה הוא אותנטי או לא, והעתיקו את הנאמר כתגובה רשמית של חבר הכנסת.

בהודעה שהוציא כצל'ה, בדף הפייסבוק שלו "ח"כ יעקב כץ, כצלה" הוא מודיע כי נפתח בפייסבוק חשבון מזויף על שמו: "מישהו זייף עמוד בשמי. העמוד שמתהדר בשם "העמוד הרשמי" הוא זיוף ולא קשור אלי כלל, אז אל תתבלבלו."

בנוסף הגיש כצל'ה תלונה במשטרה נגד המתלונן, בגין התחזות.

ברחבי הפייסבוק קיימים הרבה חשבונות משתמשים (פרופילים) מזוייפים של אנשים המתחזים למפורסמים. בארץ מתחזים אנשים בעיקר לחברי כנסת, זמרים, שחקני כדורגל ומפורסמים מעולם הטלויזיה.

בסביבתו של כצל'ה, טוענים כי לא ידוע להם מי עומד מאחורי העמוד המזויף ומהי מגמתו. לדבריהם, ייתכן כי מדובר באדם שרצה להכפיש את יו"ר האיחוד הלאומי בכך, שיפרסם הודעות קיצוניות בשמו, אך עם זאת אינם פוסלים כי מדובר בנער צעיר, שביצע מעשה קונדס כדי לפרסם את דעותיו על גבי פרסומו של כצל'ה.

כך או כך, העיתונאים יודעים כי מעכשיו הפייסבוק הוא לא תחליף להודעות רשמיות של דוברים וכצל'ה יודע מגוף ראשון מהם סכנותיו של האינטרנט.

עמוד הפייסבוק המזוייף של ח"כ יעקב כץ.

עמוד הפייסבוק האמיתי של ח"כ יעקב כץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
וואי וואי איזה בלגן. מעניין
סער | 03-01-2011 11:12