האם נסגרת מחלקת העלייה בסוכנות היהודית? - סרוגים

האם נסגרת מחלקת העלייה בסוכנות היהודית?

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הודיע היום בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת על תוכנית אסטרטגית חדשה לארגונו, שיתמקד מעתה בחיזוק הזהות היהודית בגולה ובפעילות חינוכית כדי להגביר את העלייה. "מדובר בשינוי מבני, נשקיע בחינוך שמעודד עליה." עוד בתוכנית, קיצוץ של עשרים מיליון דולר.

author-image
האם נסגרת מחלקת העלייה בסוכנות היהודית?
  יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי (פלאש90)

האם שליחי העלייה של הסוכנות יהפכו למורים לעברית ויהדות?

בשנה בה נרשמת עליה במספר היהודים העולים לארץ, מודיעה הסוכנות היהודית על הגדלת המשאבים לחינוך יהודי במטרה לעודד עליה. יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הודיע היום (רביעי) בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת על תוכנית אסטרטגית חדשה לארגונו, שיתמקד מעתה בחיזוק הזהות היהודית בגולה ובפעילות חינוכית כדי להגביר את העלייה.
 
שרנסקי חשף כי בשנת 2010, המסתיימת בשבוע הבא, יעלו לארץ למעלה מ-19,000 יהודים, ומדובר בעליה של 16% במספר העולים. לאחר שבשנה הקודמת עלו 16,400 איש ובשנת 2008 פחות מ 15,000. לדברי שרנסקי הגדלת מאגר עולים תלוי בחיזוק הזהות היהודית. "אם לא יהיו יהודים והם לא יהיו בעלי גאווה וזהות יהודית – לא יהיו עולים". מנכ"ל הסוכנות אלן הופמן אמר כי "בעבר עסקנו בקטיף התפוחים, אבל השקענו פחות בעץ. נמשיך בקטיף העולים לארץ אך נשקיע יותר בעץ של הקהילה".
 
הופמן הדגיש כי תוכניות כמו עתיד, תגלית, מסע וחפציב"ה, הם הבטחת עתידו של העם היהודי במקביל לחוויות בישראל וביקור בארץ. לדברי הופמן מטרת הסוכנות היא להגדיל את מספר הצעירים היהודים שישתתפו בתוכניות אלו, והגדלת מספר העולים מתוכם. הופמן הדגיש כי תקציב הסוכנות היהודית צנח בעשרים אחוז לעומת תקציבה לפני עשר שנים. לדבריו, הסוכנות תקצץ בתקציבה למעלה מעשרים מיליון דולר עד סוף החודש הנוכחי, כדי להתאימה למיעוט התרומות והמשבר הכלכלי העולמי.
 
נציגי הרשויות המקומיות והעיריות הביעו דאגה מסגירת תוכניות לעידוד עליה, החזרת שליחים והתמקדות בתוכניות חינוך בגולה. יו"ר הוועדה דני דנון שאל מפורשות מה הנכונות בשמועות שמחלקת העלייה בסוכנות עומדת להיסגר ושרנסקי השיב כי במבנה החדש ניתנו שמות חדשים. ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיב כי "יש לי אלרגיה לתוכניות אסטרטגיות".

גם נציגי משרד הקליטה מתחו ביקורת על חוסר שיתופם בתוכנית החדשה. מנכ"ל המשרד דימיטרי אפרצ'ב אמר כי "אנו מודאגים מהתהליך הארגוני ומשינוי הדגשים, כאשר מטרות ואמצעים מחליפים את סדר היום. לא התייעצו איתנו למרות שזה משפיע גם עלינו, ולדעתנו אסור לסוכנות היהודית להוריד הילוך בהעלאת עולים".
 
ראש עיריית ערד טלי פלוסקוב הזהירה כי "בלי עידוד עליה אין עתיד למדינת ישראל והסוכנות חייבת להיות שותפה לכך".
 
שרנסקי תקף את השמועות על החלשת העלייה מטעם ארגונו והדגיש כי מטרת התוכנית היא הגדלת העלייה ע"י חינוך יהודי ולא במקום עלייה. "תוכניות חינוכיות, מחנות קיץ וביקורים בארץ של צעירים יהודיים – הוכיחו את עצמם כמעודדי עלייה הטובים ביותר. שום תוכנית עלייה לא תיסגר. היום אנו משקיעים יותר ויותר תקציבים בתוכניות לעידוד עלייה בתוכניות שמתאימות לצפון אמריקה, ולארצות הרווחה". הוא ציין כי במקום 30 שליחים יעסקו עפ"י התוכנית החדשה כ-600 עובדי הסוכנות בעלייה"
 
היו"ר דנון קרא לממשלה להגדיל את הסיוע לסוכנות, וביקש ממשרד הקליטה ומהסוכנות להכין תוכנית לאומית משותפת לקליטת עלייה תוך 45 יום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו