לאחר 10 שנות עגינות: הבעל נלכד בהלוויה והסכים לתת גט

לאחר 10 שנות עגינות: הבעל נלכד בהלוויה והסכים לתת גט

פרשה סבוכה של בני זוג מארה"ב בה הבעל התעלל באישה פיזית ומנטלית הגיעה לסיומה לאחר 10 שנים, כשאגף העגונות בבתי הדין הרבניים איתר את הבעל בארץ ושכנע אותו לתת גט לאשתו

הבעל נלכד בהלוויה ונתן את הגט אחרי 10 שנים
  אילוסטרציה שאטרסטוק

אחרי 10 שנות עגינות שוחררה מסורבת גט מידיו של הבעל, אחרי מבצע ממושך של בתי הדין הרבניים.

בני זוג נישאו בירושלים לפני 18 שנה, האישה אזרחית ישראל ואילו הבעל אמריקאי. לאחר שנישאו טסו להתגורר בארה"ב. במהלך השנים נולדו להם שני ילדים – בן ובת. לאורך כל שנות נישואיהם סרב הבעל לחתום על בקשה עבור אשתו, לתת לה מעמד שהייה חוקי בארה"ב. האישה שהייתה רחוקה מבני משפחתה חיה בתחושה של 'בת ערובה' לא יכלה להחזיק בחשבון בנק וגם לא לעבוד באופן חוקי.

הבעל לא נשא בשום צורה בגידול ילדיו, וסרב לעשות כל מאמץ כדי שיקבלו חינוך יהודי. האישה נאלצה להסיע לבדה את הילדים בכל יום שעתיים הלוך ושעתיים חזור כדי שיכולו ללמוד במסגרת חינוכית יהודית. הבעל נהג בה באופן שתלטני ומזלזל והחגים היו בעיניו ללעג. כאשר דברים נעשו שלא על פי רצונו, הוא הכה פיזית את האישה.

האישה ניסתה להתגרש ממנו מספר פעמים באמצעות רבנים שפנתה אליהם, אך בכל פעם שדיברה עמו על גירושים הוא התנה את הסכמתו בכך שיקבל משמורת מלאה על הילדים, והאישה לא יכלה להסכים לכך. לאחר שמכר הסכים להתנדב להציג את עצמו כ"ספונסר הכלכלי" שלה, היא קיבלה לבסוף את הגרין קארד, ורק כשהיא איימה על בעלה בפנייה לערכאות הוא חתם על הסכמתו שתקבל רישיון שהייה חוקי.

בשל ההשפלות והביזיונות שספגה מבעלה לאורך השנים, קמה האישה וברחה מביתה בחוסר כל. היא נאלצה להסתדר בעזרת חברים כדי להאכיל את ילדיה בפת לחם והפכה למפרנסת היחידה שלהם. כל השנים הללו נמנעה האישה מלפנות ולתבוע את הבעל לגט אזרחי מחשש שבנקמנותו יסרב לתת לה גט דתי ובכך תישאר לעולם עגונה. היא נאלצה לחיות ללא מזונות עבורה ועבור הילדים.

הצדדים חיו בנפרד מזה 10 שנים ולאישה לא היה כל דרך להביאו לבית הדין ולאלצו לתת לה גט. לאחרונה נודע לה כי הוא עומד להגיע ארצה להשתתף בלוויה של בן משפחה. התיק הועבר מיד לאגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, תחת ידו של מנהל האגף, הרב אליהו מימון.

הרב מימון שכר חוקר פרטי שעקב אחרי הבעל כשהגיע לישראל, החוקר ארב לבעל והצליח לתופסו. לאחר שיחה ארוכה עם הבעל, הסכים לתת גט ולשחרר את האישה לאחר 10 שנות עגינות.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, אליהו מימון: " אגף עגונות מקבל פניות מכל העולם לטפל בבעלים מעגנים המסרבים להשיב את החירות לנשותיהם וזאת בשל הסמכויות והכלים הייחודיים העומדים לרשותו. למרות שהדבר אינו מצוי בתחום אחריותנו אנו עושים ככל אשר ביכולתנו על מנת  לסייע לכל אשה עגונה בעולם. אני תקווה שתופעות מסוג זה שטיפלנו בו לאחרונה יהפכו להיות נדירות יותר ויותר ממחוזותינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו