לתושבי השומרון נמאס מרמת השירותים שמספקת להם חברת התחבורה "אפיקים". בעצומה אינטרנטית שהם מפיצים, הם מעלים טענות על ליקויים קשים וזלזול בנוסעים מצד החברה.

חברת "אפיקים", זכתה במכרז על הפעלת הקווים באזור השומרון ובקעת הירדן, והחליפה את חברת "דן". אלא שמאז החילוף התושבים חווים ירידה משמעותית באיכות הנסיעות.

"הפסקתי לנסוע באוטובוסים כי הם בכלל לא באים" אומר מנחם, תושב קרני שומרון בשיחה ל"סרוגים". "זמני ההגעה של האוטובוס הם רק המלצה" הוא מוסיף.

טענות מסוג זה נשמעות מתושבים רבים של בקרני שומרון, מעלה שומרון, קדומים עמנואל ושאר יישובי השומרון. בשל האיחור בהגעת האוטובוסים, מצטבר עומס על אוטובוס בודד, ואז הנהג מסרב להעלות נוסעים נוספים, שנאלצים להמתין לאוטובוס הבא.

"גם כשהאוטובוס כבר מגיע, רוב הסיכויים שהוא יתקע באמצע, בגלל התחממות המנוע, או שהמזגן יכבה" מוסיף מנחם, "לכן הפסקתי לסמוך עליהם ואני מעדיף להשתמש ברכב פרטי או להצטרף לטרמפ עם מישהו אחר."

הנסיעה ברחבי השומרון מצריכה אוטובוסים ממוגני ירי, אותם רכשה חברת אפיקים מחברת "דן", אלא שצי האוטובוסים ישן וחלק מכלי הרכב מתחמם תוך כדי הנסיעה.

חלונות האוטובוסים אינם שקופים ומונעים מהנוסעים לצפות החוצה כמו שהגדיר את המצב מנחם "אתה נוסע כמו בתוך נגמ"ש, בלי לראות כלום ממה שנעשה בחוץ."

תושבים שפנו לחברת "אפיקים" נענו כי האוטובוסים סופקו על ידי חברת "דן", ואת הטענות יש להפנות למשרד התחבורה שיספק לחברה אוטובוסים חדשים.

דרישת התושבים היא שיפור מיידי בשירותי חברת "אפיקים" או לחילופין פתיחת מכרז חדש לחברת תחבורה ציבורית אשר תספק שירות אמין ונעים.

עד לשעה זו לא התקבלה תגובתה של חברת "אפיקים" לידיעה.

לחתימה על העצומה לחץ כאן