א. גילוי נאות: אני הדל איני תלמיד של הרב טאו. אמנם הוא הרב שלי, אך איני בדרגה של תלמיד, כי הגדר של תלמיד הוא מי שירד לסוף דעת רבו, ויודע מראש מה הוא יענה על דבר שלא דיבר עליו. יתר על כן, בין תלמיד לרב, יש איזה יחס, כלומר התלמיד הוא מעט, והרב הוא הרבה. אך כאן, זה עולם אחר לחלוטין. לכן, המשך הדברים הינו כפי הבנתי הדלה, ואיני אומר קבלו דעתי.
ב. ר' צבי הוא תלמיד נאמן של מרן הרב קוק ושל רבנו הרב צבי יהודה. יש להם תלמידים רבים, בחסדי ד' עלינו, אך הוא הכי נאמן. וכיצד יודעים זאת? כלל ידוע בהלכה, רוב חכמה ורוב מניין. רוב חכמה – אני הדל, למדתי ועדיין לומד, מתלמידים רבים של רבנו, ואני רואה שזו מדרגה אחרת לחלוטין. רוב מניין – כלומר מניין תלמידים.
יש לר' צבי הרבה תלמידים, יותר מכל תלמיד אחר של רבנו, תלמידים שהם בעצמם חכמים, גאונים ובקיאים, שאי אפשר להטעות אותם. גם רבנו הרב צבי יהודה כך התייחס אליו, היה שולח אליו תלמידים לייעוץ, ואף ביקש ממנו להעביר את השיעור הכללי בישיבה, אך הוא לא רצה בענוותנותו.
ג. הינו בעל מידות תרומיות, מסור לכלל ישראל, ולכל אחד מישראל, ללא חשבון. עניו עצום ובורח מן הכבוד. פועל ללא שום אינטרסים כלל, אדרבה מוכן להפסיד הכל. מלא יראת שמים אדירה, מקפיד על קלה כחמורה, ואף מחמיר. מתפלל בכוונה עצומה.
ד. הוא גאון בלמדנות תלמודית, כפי שאפשר לראות ממאמריו המועטים בנידון. אמנם הוא מסתיר זאת. אני הדל, זכיתי לשמוע שיעורי גמרא ממנו, בסוגיא הסבוכה "תקפו כהן", ומעולם לא שמעתי שיעורים כל כך בהירים, וכל כך מעמיקים של בירור שיטות הראשונים והאחרונים.
ה. הוא אינו פוסק הלכה, אך בקיא עצום בהלכה, ולכן יודע לפסוק בנושאים חדשים.
ו. הוא עמקן גדול בענייני אמונה, ולא רק בדברי מרן הרב ורבנו, אלא של ראשונים ואחרונים. גם הנסתר פתוח לפניו.
ז. להבדיל, הוא גם בקיא בכל הזרמים הפילוסופיים הישנים והחדשים, כולל פילוסופיה פוליטית וחברתית.
ח. הוא רואה רחוק, הוא רואה את הנולד, מבחין בבעיות כבר מתחילתן. אחרי עשרות שנים, מודים לו שצדק. לפני שהוא מביע דעה בכל נושא, הוא בודק וחוקר הרבה, בבירור מעמיק, הן את המציאות, הן דברי מרן הרב ורבנו ושאר רבותינו.
הוא אינו שולף מילה אחת מן המותן. הכל שקול ומדוד. הוא עורך חשבון ארוך טווח, לכן לפעמים עמדותיו אינן מובנות, כי הן בנויות על העתיד ולא על ההווה. בגלל זה, הוא סופג עלבונות שאינו מציאותי, מאנשים הסובלים מקוצר ראיה רוחנית. כמובן, הוא מקבל את הייסורים באהבה. וב"ה יש לו השפעה רבה על דעת הקהל ועיצוב מהלכי הציבור.
נכון שלכל עמדה יש מחיר. אך כאמור, לפעמים לא ההווה יקבע אלא העתיד. בכלל, חכמתו מופלגת, על אף שגם זאת הוא מסתיר. אמר אחד מתלמידיו, בעצמו חכם וגאון: "זה האדם החכם ביותר ברגע זה על פני הגלובוס".
ט. הוא כעין משגיח על כלל ישראל. על כל סטיה וכל קלקול הוא מגיב בכל תוקף כדי לחסום את הרעה. על אף עדינותו הגדולה, הוא ניצב כצור מוצק, כאשר השעה דורשת זאת, ומשתקפת סכנה רוחנית או לאומית או חברתית.
רשימת מאבקיו ארוכה: חדירת הנצרות, גוש אמונים, ביקורת על המפד"ל, ביקורת על הבית היהודי, בליעת מדרשה על ידי האקדמיה, בנות לוחמות בצה"ל, ביטול משפחת אב ואם, סוטים, הר הבית, האשמת נשיא, שיימינג שהוא בגדר שפיכת דמים ועוד ועוד.
איש השלום המוחלט, הוא גם איש המאבק המוחלט. אינו מפחד מכלום. לא תגורו מפני איש. בלי חת ובלי מורא. לא כנוע לדעת הקהל. ולא בד"ת, בדר"ח ובד"פ ראשי תיבות, בית דין תקשורתי, בית דין רשתות חברתיות, בית דין פרטי. ובתוך הכלל, מאבק עיקש נגד הנחש הבריח הפוסטמודרני.
י. האידיאל שלו, התכלית שלו, הוא התורה, רק התורה, תורה ויראת שמים. הוא מתייצב כמגן מפני כל פגיעה בה. ודאי התורה מתגלה במעשים, כפי שמעידה הרשימה לעיל, וכן תלמידיו המרובים מפוזרים בכל מלא הארץ ובכל מלוא הצבא. אך המעשים צריכים תורה, נשמה, והיא התורה. אשרינו שזכינו.
מה דעתך בנושא?
149 תגובות
31 דיונים
קווניק לשעבר
צריך לשנות פה כמה סעיפים לאור השמועות האחרונות
10:50 10.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
אוסף של הבלים
09:27 19.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פניה עמיר
גגול הדור. צדיק ניפלא - אשרינו שזכינו בדור שלנו לאגם מורם מעם. זכינו
13:29 20.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קווניק לשעבר
צריך לשנות פה כמה סעיפים לאור השמועות האחרונות
10:50 10.11.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פניה עמיר
גגול הדור. צדיק ניפלא - אשרינו שזכינו בדור שלנו לאגם מורם מעם. זכינו
13:29 20.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
אוסף של הבלים
09:27 19.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גדי
קודם כל, לעניין הגדרה של 'גדול הדור' (מתייחס לתגובות קודמות ולא לגוף הכתבה) - ההגדרה אינה תלויה בכשרון, בחכמה או בידע, אלא במידת סמכותו על הציבור. לעניות דעתי לרב אליהו...
קודם כל, לעניין הגדרה של 'גדול הדור' (מתייחס לתגובות קודמות ולא לגוף הכתבה) - ההגדרה אינה תלויה בכשרון, בחכמה או בידע, אלא במידת סמכותו על הציבור. לעניות דעתי לרב אליהו יש משקל ציבורי לפחות כמו לרב טאו, מבלי לתת שום ציון לאף אחד מהם. ולכן, לא משנה מי חכם ממי, ואפילו מי הצודק, אין שום טעם להתחיל לריב אביו של מי גדול יותר. דבר שני, וזה לגוף התופעה שמתוארת הכתבה. הרב טאו הוא דמות מופת. דמות רווית כשרונות מיוחדים או מעלות יוצאות דופן. ובודאי הוא נשלח לעולם כדי שנלמד ממנו. עם זאת, הרושם שלי היא כי דרכו אינה דרך לרבים, אלא ליחידים הולכי בצילו. עם המאבקים שלו מזדהים מעטים. ישיבות הקו, שנקראות על שם הקו שהוא הוא משרטטו, הן מוצר שקרנו יורדת, ולא עולה. כל פרסום בשמו של הרב טאו מעורר יותר התנגדות ופחות הזדהות או השראה. הצורך במאמר זה של הרב אבינר, הוא דוגמה לכך. התגובות (הנוראיות בחלקן) הן דוגמה נוספת. נקודה אחרונה שרציתי לציין, המאבקים שהרב אבינר מציין כמאבקי הדגל של הרב טאו, שמביעים ראייה למרחוק, הם מאבקים שמעלים תמיהה רצינית בעיני. המאבק בנצרות, או בקרן החדשה, - אלו המאבקים החשובים?? באמת נשקפת משם סכנה אמיתית?? יכול להיות שכן, באיזה שהוא מובן מיסטי, אבל אם כך זה לא מאבק שיכול להצליח, כי מי יכול להזדהות עם מאבק לא מובן? התחושה שעולה אצלי (ואני מנסה להתנסח בזהירות) היא של סוג של פארנויה רוחנית. שצריך הרבה זעם קדוש בשביל לתחזק אותה ולהשתיק תמיהות. אם זו היתה רק דעתי, היא לא היתה חשובה בכלל, אבל נראה לי שרבים חשים כך, ובאיזה שהוא מובן ההסברים לא מתקבלים על דעת הציבור. וככה מפסידים מאבק...
המשך 00:37 19.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פייזר
הסיפור של קצב וולדר זה עלילה.חכם של הגלובוס חח
09:46 18.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני עדין מחכה
אני מחכה להתנצלות פומבית מהרב טאו, אם אתם אומרים שהוא צדיק, שהאליב את הרב אליהו.
21:49 17.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלמ
טוב שאין מטאטאים את זה וכולנו רואים את עומק העיוות שיש בדברי הרב טאו ושיש בדברי הרב אבינר כאן. אני שמח שאפשר לראות את מידת הקשר למציאות שם. אני שמח...
טוב שאין מטאטאים את זה וכולנו רואים את עומק העיוות שיש בדברי הרב טאו ושיש בדברי הרב אבינר כאן. אני שמח שאפשר לראות את מידת הקשר למציאות שם. אני שמח שמאפייני הכת גלויים לעין כל.
המשך 01:35 16.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יש עוד סיפור
הקשיבו להקלטה של אבינר עם הכותרת: 'מחלוקת הרבנים בדבר הסופר חיים ולדר' אחרי דקה 25:10 בהקלטה - יש קטע שלקראת סופו הרב אבינר טוען: מי שמכיר מקרוב את הפרשה יודע שזה הפוך! היא (המתלוננת) רצתה (את ולדר) והוא זרק אותה לעזאזל. האם מותר לרב אבינר לפרסם שהאשה העלילה, אחרי שיזמה קשר פסול ונזרקה? על סמך מה? מה המקור שלו???
07:05 16.01.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר