מיכאל בן ארי תוקף את המשנה לפרקליט המדינה: "להפסיק את עינוי הדין והאיומים"

מיכאל בן ארי תוקף את המשנה לפרקליט המדינה: "להפסיק את עינוי הדין והאיומים"

ד"ר מיכאל בן ארי שלח למשנה לפרקליט המדינה שאישרה את החקירות נגדו מכתב חריף, בו הוא דורש להגיש נגדו כתב אישום ולהפסיק את עינוי הדין והאיומים נגדו

בן ארי תוקף: "להפסיק את עינוי הדין והאיומים"
  גילי יערי/פלאש 90

יו"ר רשימת עוצמה יהודית לשעבר, ד"ר מיכאל בן ארי שנפסל בעבר על ידי בית המשפט מלרוץ לכנסת, שלח היום (שלישי) מכתב חריף במיוחד למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן, שאישרה לבצע את שתי החקירות שעבר בעת האחרונה בחשד להסתה לאלימות.

בפתח מכתבו, בן ארי כינה את החקירות שעבר כ"חקירות הטרדה" וביקש כי הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום. כזכור, בן ארי נחקר לפני כחצי שנה בחשד להסתה לאלימות, והשבוע נחקר על אותו החשד פעם נוספת למרות שלטענתו של בן ארי לא התחדש דבר, והחקירה התקיימה על שישה ציוצים בטוויטר – בהם אחד בו העביר ביקורת על פסיקת בית המשפט העליון נגדו.

עוד באותו נושא

מפתיע: מיכאל בן ארי מצטרף לעתירה נגדו לבג"ץ


33

בן ארי ציין את השתלשלות החקירות נגדו: מהמלצת היועמ"ש מנדלבליט לפסול אותו מלרוץ לכנסת והודעת הפרקליטות שהוצאה באותו זמן כי תפתח נגדו בחקירה, דרך החלטת בית המשפט העליון לפסול אותו מריצה לכנסת, ועד עתירת התנועה הרפורמית להעמיד אותו לדין בעבירות של הסתה לאלימות ולגזענות.

"אם יש נגדי מסה קריטית של ראיות, לשם מה צריך חקירה?"

במסגרת עתירת התנועה הרפורמית, בן ארי מציין כי הוא תמך בעמדה שיש להגיש נגדו כתב אישום – כאשר מטרתו הייתה להפריך את הטענות נגדו.  עם זאת, היועמ"ש עיכב את תגובתו לעתירה ומספר ימים קודם מועד התגובה הוא זומן לחקירתו הראשונה בה הוקראו לו כעשרים ציוצים אותם כתב, ותגובות לציוציו. בעקבות החקירה, היועמ"ש הודיע בתגובתו לעתירה כי החקירה עדיין נמשכת.

בן ארי כתב לליטמן: "האם יש צורך להביא עדים מאוזבקיסטאן? האם הושמדו ראיות שיש לשחזר? הרי טענתם בבית משפט (במהלך הדיון בו היועמ"ש תמך בפסילתו של בן ארי, א"ב) שיש בידכם מסה קריטית של ראיות. אם יש בידכם כזו מסה, לשם מה אתם צריכים עוד חקירה. הרי נאמר לי מפורשות בחקירה ערב ראש השנה: חקירתך הסתיימה".

"חקירה בעקבות ביקורת על בית המשפט העליון נעשתה באישור הפרקליטות?"

בהתייחס לתוכן החקירה שלו, כתב בן ארי: "בחקירה הוצגו בפני ששה ציוצים. לא היה בהם שום דבר חדש. אחד הציוצים עליהם נחקרתי היה בקורת על הפרקליטות ועל בית המשפט העליון. היה נדמה לי, שבמדינה דמוקרטית מותר לאזרחים להעביר ביקורת על שופטים ועל המורמים מעם היושבים בפרקליטות. מסתבר שטעיתי. האם גם החקירה הזאת נעשתה על דעת הפרקליטות? אנא הבהירי".

עוד ציין בן ארי במכתב, כי ביום הגשת הרשימות לכנסת ה-24 התקשר אליו שוטר וזימן אותו לחקירה נוספת, שהתרחשה רק כשבועיים לאחר מכן. מוקדם יותר השבוע, בן ארי טען בשיחה עם סרוגים כי אותה שיחה מנעה ממנו להגיש את מועמדותו לבחירות הקרובות.

"אני שב ומפנה אצבע מאשימה", הוסיף בן ארי. "אין צל של ספק שהזימון לחקירה המפוברקת והאווילית הזאת, נועד לפגוע שוב בהליך הדמוקרטי של הזכות לבחור ולהיבחר. דבר שיוכל להתברר אך ורק בדיון בבית משפט, כשתואילו להגיש  כתב אישום. הרי כבר עשיתם זאת כדי לפגוע בחוק יסוד של הזכות לבחור ולהיבחר. מה הבעיה לבוא עם חומר הראיות לבית משפט?"

עו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (צילום: אתר פרלקיטות המדינה)

"קבעת לא לחקור אמירה על הכחדת היהודים, מה אמרתי שהיה חמור יותר?"

במכתבו, ציין בו ארי החלטה של ליטמן שלא להעמיד לדין את הדרשן עלי אחמד עודה בעקבות תלונה כי אמר "הו אללה. הכחד את טראמפ… הכחד את היהודים כולם". ליטמן כתבה למתלונן: "לשיטתך, הדברים מקיימים עבירת הסתה ומשכך ביקשת להורות על חקירה פלילית נגד הדובר. בחנתי את הדברים, ואני סבורה כי אינם מקיימים עבירה פלילית, ומכאן אין מקום להורות על פתיחה בחקירה".

בן ארי כתב בהתייחס להחלטת ליטמן: "חוות דעתך החד משמעית הייתה, כי אין כאן כל עילה פלילית לפתיחת חקירה. האם תוכלי להבהיר איזו מההתבטאויות שלי הייתה כה חמורה עד שהוציאה אותך משלוותך, ושילחת בי שני חוקרים שיהתלו בי ויאיימו עלי במסכת של איומים וניסיונות השתקה".

בן ארי: "שמי הטוב נפגע ממניעים של רדיפה פוליטית"

עוד כתב בן ארי למשנה לפרקליט המדינה: "אני שב ומפציר להפסיק את הפרקטיקה של עינוי הדין, את ההתעמרות בחקירות שווא. להפסיק את האיומים, את ההדלפות השקריות לתקשורת, ולהתנהל כמו במדינה מתוקנת, בה מי שנחשד ויש נגדו ראיות, מגישים נגדו כתב אישום ונותנים לו את הזכות להגן על שמו הטוב".

"אינני עבריין. אין לי עבר פלילי. אני אזרח שומר חוק. איש המסור לציבור משחר נעורי, מתוך אמונה ומסירות, לא ממש בהשקפת העולם שלך ושל חברייך בפרקליטות. כל ימי עומדת בפני השבועה: לשתף עצמי בבניין עם ישראל וארץ ישראל. אני אבא לתשעה ילדים, בהם שניים לוחמים בצה"ל. אני עצמי שרתתי ונלחמתי במלחמות ישראל ואף נפצעתי. אני איש מחקר ואיש חינוך. אינני גזען! מעולם לא דרשתי להפלות איש על רגע הגזע אליו הוא משתייך, לא עלבתי באיש על רקע גזעו".

בן ארי האשים: "ממניעים של רדיפה פוליטית, פגעתם בשמי הטוב, ובו בזמן הכשרתם את שונאי ישראל שמטיפים לרצח ילדינו החיילים, נתתם אור ירוק לאלו שפועלים להשמדת המדינה היהודית ואף לא מסתירים זאת. בגובה ליבכם, אינכם מוכנים לתת לי אפשרות, להגן על שמי, לפרוך את מסכת הראיות שלכם, להוכיח את השקרים ואת הסילופים בהם עשיתם שימוש בפסילה שלי ובפגיעה בשמי הטוב?!".

בג"ץ בדיון לפסילת מיכאל בן ארי (יונתן זינדל/פלאש90)

"כתב אישום – הדרך היחידה להוכיח את חפותי"

עוד הוסיף: "אינכם יכולים להסתתר מאחורי הטיעון המופרך שאדם לא יכול לדרוש להגיש נגדו כתב אישום. זו הדרך היחידה שלי להוכיח את חפותי ואת זדון ליבכם, לאחר הפסילה שנעשתה בדיון משפטי שנראה כמו לינץ' הלקוח מימי הביניים, ולא בדיני ראיות כמתבקש. שופטים צעקו, צרחו, סתמו את הפה לעורך דין שלי וגם לי. אחד מהם אף הטיח בי: "נשף המסכות של בן ארי הוסר" – אשמה והכפשה חמורה כאילו אני מעמיד פנים".

"מעולם לא העמדתי פנים, בשביל שום דבר שבעולם. אני עומד מאחורי מה שאני עושה ואומר, בפנים גלויות ובראש זקוף. לא מיותר לציין את סבר הפנים היפות לה זכתה היבה יזבק, המעריצה של סמיר קונטר מרוצץ הראשים לילדי משפחת הרן. ממנה בקשתם הבהרות, וזה היה ממש בנימוס".

בן ארי סיים את מכתבו: "אחרי למעלה משנתיים, הגיע הזמן שתפסיקו להסתתר מאחורי שכרון הכח, הגיע הזמן שתספקו תשובות, ובמהרה".

הפרקליטות: "טענות מופרכות"

לאחר סיום חקירתו של בן ארי, פרסמנו במערכת סרוגים את טענתו כי חקירתו השנייה נועדה בכדי למנוע ממנו לרוץ לכנסת וכי היא נובעת ממניעים פוליטיים בהם מעורב היועמ"ש מנדלבליט באופן ישיר. בפרקליטות מסרו בתגובה: "מדובר בטענות מופרכות. היועמ"ש כלל לא היה מודע לחקירה ולא עודכן בהחלטה לזמנו לחקירה, שאושרה כמקובל על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים".

"החקירה נגעה לפרסומים מהעת האחרונה, שהעלו חשד להסתה. עיתוי החקירה נקבע על ידי המשטרה. בנוסף, אין שום קשר בין החלטת המשטרה באישור המשנה לפרקליט המדינה לבין הבחירות, במסגרתן כידוע מר בן ארי כלל אינו מועמד לכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
מילים כדורבנות ...
ארי החייל | 24-02-2021 22:09
מילים כדורבנות
ימח שמה וזכרה של נורית ליטמן.תקבל קורונה קשה
חופש הדיבור | 24-02-2021 23:12
שתהא מורדמת ומונשמת משך זמן רב. ולבסוף הסרטן ידבק בה
2
הערב רב מתוכנו...
הכריש הצפוני | 24-02-2021 22:14
הערב רב מתוכנו תמיד, משחר ההיסטוריה, שיתף פעולה עם הגרועים שבאויבים. תמיד נגד היהודים, תמיד הערב רב שונאים קדושה, שונאים תורה, אתה מייצג את ההיפך הגמור מהם. הם לא יכולים לשאת אדם כמוך, אין להם כלים לכך. לכן לצערי ברגעים האחרונים של הגלות הם עדיין למעלה, אבל בוא תבוא משמייא מפלתם לבלי קום.
המקובלים יערכו יום תפילה בכותל לפגירת ליטמן
ליטמן לשאול תחתית | 24-02-2021 23:13
ראה לעיל
3
מיכאל איש אמת תמיד חד איש ישר שמייצג את דרך ה
אני | 24-02-2021 22:14
דרך האמת רק כך!!
4
במקום שתרדפו את...
אודל | 24-02-2021 22:16
במקום שתרדפו את הרוצחים של עם ישראל , אתם יורדים לחייו של אדם צדיק שכל כולו אהבת ישראל ?? פחדנים עלובים
5
אין דרך להילחם בפרקליטות אם עלו עליך אתה גמור
הפרקליטות מעל כולם | 24-02-2021 22:18
אין דרך להילחם בפרקליטות אם עלו עליך אתה גמור עד 120.
6
בן ארי הוא...
שלמה | 24-02-2021 22:18
בן ארי הוא מנהיג אמיתי, ממשיך דרכו של הרב כהנא. אין שום בדיל סיבה לפוסלו!!! הכל בלוף, הכל שקר וכזב. הם פשוט יודעים שמיכאל הוא המנהיג היחידי של האמת ולכן הם נלחמים בו במגרש הבית שלהם. רשעים ארורים!!! אלו עוד יתנו את הדין במלא חומחרתו. אל אמת ואין עוול.
7
צודק דר בן...
עופרה | 24-02-2021 22:19
צודק דר בן ארי בזמן שהכשירו תומכי טרור ועוכרי ישראל לכנסת ישראל . לדר בן ארי עושים עינוי דין.לא יתכן שיועץ אחד יהיה גם התובע גם הסנגור וגם השופט שהכל נגד יהודים . נצביע ט בן גביר בכנסת ישראל ונפסיק את הביזיון הזה .
8
בן ארי ובן...
מרדכי | 24-02-2021 22:24
בן ארי ובן גביר מנהיגי אמת. רק ט'
9
יש כאן חופש ביטוי רק לשמאלנים ולאויבים
מיכאל בוטביניק | 24-02-2021 22:25
צריך לבטל את כל החוקים נגד הסתה לגזענות, הם לא מאפשרים להגיד את האמת, סותמים פה לכל ציוני, לכל מי שרואה איך המדינה הופכת לפחות ופחות יהודית, הם מאיימים על קיומה של המדינה.
10
אם חוקרים את...
עופר | 24-02-2021 22:53
אם חוקרים את מיכאל בן ארי צריך לחקור גם את נציגי הערבים שמתבטאים בצורה יותר חמורה ממה שהוא התבטא, אין איפה ואיפה
11
הפרקליטות מושחתת בכך...
ציון | 24-02-2021 23:00
הפרקליטות מושחתת בכך אין כל ספק.
12
צודק בכל מילה,...
שגיא | 24-02-2021 23:01
צודק בכל מילה, אם יש נגדו ראיות שיתמודדו איתו בבית משפט.
13
חקירות הטרדה, אין...
אין להם בושה | 24-02-2021 23:01
חקירות הטרדה, אין הגדרה אחרת
14
דר בן ארי...
שרה | 24-02-2021 23:02
דר בן ארי איש יקר, חכם, אוהב ישראל ועם ישראל אני עדיין כל כך מאוכזבת ששללו אותו
15
קודם לחקור את...
יעקב | 24-02-2021 23:07
קודם לחקור את הפרקליטות על תפירת תיקים ורק אחכ לחקור אנשים ישרי דרך כמו מיכאל בן ארי
16
לא תומך בבן ארי
בני גולדיס | 24-02-2021 23:10
אני רחוק מבן ארי מאוד ומאוד מתפלא על דר מנדלבליט שלא מגיש נגדו כתב אישום. הגיע הזמן שהדברים יתבררו בבית משפט. הרי כבר היו למנלדבליט הוכחות, אז לשם מה עוד ועוד חקירות? אם אין למנדלבליט הוכחות, אז מפחיד לחשוב שיש כאן רדיפה פוליטית, על רקע כוחני של הפרקליטות. בן ארי דורש כתב אישום, תנו לו את האפשרות להתגונן זאת הדמוקרטיה.
17
בן ארי צדיק וצודק רודפים אותו לחינם
אדם שפוי | 24-02-2021 23:43
רדיפה בשל דעות פוליטיות
18
גאון הדור. היחיד...
אלימלך אילן | 25-02-2021 0:16
גאון הדור. היחיד שיכול וחייב להחליף את נתניהו !!!!!!
19
שה' יתן לבן ארי כוחות לעמוד מול הרשעות הזאת
שוקי26 | 25-02-2021 0:23
.
20
לאלתר - סיום חקירה תוך רבעון מיום פתיחתה
מנהל תקין | 25-02-2021 0:57
וברור שהיא על נושא מוגדר היטב, לא פישינג רחב של נסיון לדוג משהו. אין עבירה בעולם שאי אפשר להפוך לתביעה תוך רבעון אם יש דברים בגו. עלה חשד לעבירה חדשה ושונה ? תתחיל חקירה חדשה באישור של גורם חיצוני.
21
שיהיה ברור למתביישים ביהודותם...
בן-ציון | 25-02-2021 5:24
...שההתרפססות וההתבוללות בתוך החברה החילונית כאן, לא יביא להם נחת והצלחה ומימוש חלום הציונות, כי המערכת רקובה בשנאת הדת והזהות שלהם. מי שנדבק במפעל המרושע הזה ייכשל ויבוזה ביום פוקדה של המערכת המושחתת הזאת.
22
להפסיק את עינוי...
אליקים | 25-02-2021 6:59
להפסיק את עינוי הדין. תכניסו את החלאה הגזענחת ישר לכלא !!@
קדימה לכלא
אני דמוקרט | 25-02-2021 10:29
להכניס את בן ארי לכלא בלי משפט, ולתת פרס ישראל היא פלשסטין והדלקת משואה לאחמד טיבי והיבא יזבק.
23
באיזה עולם ליברמן...
טוסטר | 25-02-2021 7:24
באיזה עולם ליברמן לא גזען ובו ארי כן
24
בן ארי הוא...
טוב מאד | 25-02-2021 7:35
בן ארי הוא גזען קטן ובזוי.
הוא לא...
פם | 25-02-2021 16:01
הוא לא אמר שום דבר שמוכיח את זה. הגזען פה זה אתה וכל הדומים לך עם דעות קדומות. העיקר שתומכי הטרור המחבלים נכנסו לכנסת, אפשר לנשום לרווחה ולקשקש שטויות על דמוקרטיה ושיוויון וכל זה.
25
מיכאל, אנו אוהבים...
בנימין | 25-02-2021 7:36
מיכאל, אנו אוהבים אותך
26
הלב עם מיכאל...
מתן | 25-02-2021 10:04
הלב עם מיכאל בן ארי. העוול שנעשה לו זועק לשמיים!
27
מנדלשמיט לכלא!!! עוף...
פם | 25-02-2021 15:59
מנדלשמיט לכלא!!! עוף מחיינו יא עבריין מאפיונר! אתה כל כולך שקר וצביעות, לא חושב שיש בך טיפת אמת.
28
עיוות הדין למיכאל בן ארי
דליה אפרגן | 25-02-2021 18:30
בן ארי היקר ארץ ישראל כבר לא שלנו היא נמכרה לותיקן ע''י אלו שתובעים אותך וחבורתם, ולא בגלל האמת האמיתית שלך הגלויה לעיני הכלל. אלה בגלל שהאגנדה שלך כולה לטובת היהודים ונוגדת את אג'נדת כת השטן, שפניה לחורבן בית שלישי שילכו כפרות עליך ועל כלל עם ישראל. אמן אל תדאג הם תיכף ילכו לעזאזל ויפלו לבור שחפרו לך וליהודים זה רק עיניין של זמן קצר...