פרשת תרומה: שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ, להעמיד להם מלך, להכרית זרעו של עמלק, ולבנות את בית הבחירה.

שתי מצוות מתוך השלישיה הזו קשורות לשבת שלנו, לבנות את בית הבחירה – פרשת תרומה ואחר כך יבואו תצוה ויקהל ופקודי, ולהכרית זרעו של עמלק זו כמובן שבת זכור ושבוע הבא פורים.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

WhatsApp Video 2021-02-18 at 08.23.05

מה עומד מאחורי שלוש המצוות הללו? יש אנשים שהם אנשי "לבנות בית הבחירה", אנשים של להרבות טוב, אנשים שרוצים רק להאיר את העולם, ובכוח העוצמה של האור, של הטוב ושל האהבה שהם מקרינים לכל עבר – הם רוצים לתקן את העולם. אבל הפסוק המפורסם אומר "סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו", צריך גם את ה"סור מרע" ולא רק את ה"עשה טוב", צריך גם להכרית זרעו של עמלק ולא רק לבנות את בית הבחירה.

יש כוחות של רע בעולם, יש עמלק בעולם, עם כל הדרשות השונות שמלבישים על עמלק ומחייתו, לא תמיד מספיק להאיר את העולם עם בית מקדש, עם "עשה טוב", ישנם מצבים שצריך "סור מרע", צריך לדעת להילחם ברע, וברמה הלאומית להכרית זרעו של עמלק.

יותר מזה, המצווה היא קודם להכרית זרעו של עמלק ורק אחר כך לבנות את בית הבחירה. מי שלא יודע להכרית את זרעו של עמלק, מי שלא יודע להילחם ברע לא יוכל לבנות את בית הבחירה, על גבי המלחמה ברע אפשר לבנות את קומת האור הגדולה.

אבל שתי המצוות הללו תלויות בלהעמיד להם מלך, ומה זה להעמיד להם מלך? "בקש שלום ורדפהו", המלך, השלטון, מעבר לכל הצרכים השונים שהמדינה והעם צריכים והשלטון מוביל, השלטון צריך להיות כזה של "בקש שלום ורדפהו", שלטון שיודע להוביל שלום לפחות בתוך העם עצמו, בין כל הכוחות השונים שיש בעם. כשיש שלטון, מלך, שיודע להוביל שלום בין חלקי העם, עם השלום הזה אפשר לגשת להכרית את הרע ואז לבנות את בית הבחירה. אם נזכה שיהיה לנו שלטון מהסוג הזה ומכוחו נדע להילחם ברע, בעמלק, ולבנות את בית הבחירה – ובא לציון גואל.