הרב יעקב שפירא יוצא להגנת אביו: "לא אשתוק" - סרוגים

הרב יעקב שפירא יוצא להגנת אביו: "לא אשתוק"

ראש ישיבת מרכז הרב, תוקף את הנסיון להצדיק פגישות עם רפורמים בכך שאביו נפגש איתם כשהיה רב ראשי: "אבי נפגש איתם כדי להעמיד אותם על מקומם, ולא עם הרביי'ס שלהם"

הרב יעקב שפירא יוצא להגנת אביו: "לא אשתוק"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת 'מרכז הרב' ובנו של הרב אברהם שפירא זצ"ל, מתייחס לנסיון להצדיק את פגישתו של הרב אליעזר מלמד עם הרפורמים, על ידי הזכרת הפגישה של אביו עם נציגים של הרפורמים בעת כהונתו כרב הראשי של ישראל.

בשיעור שמסר בישיבה, מתח הרב ביקורת על השיח עם רפורמים ועל 'הפיכתו לאידיאולוגיה', כלשונו. "חז"ל אומרים: אין אדם חוטא אא"כ נכנסה בו רוח שטות", אבל כשעוברת רוח השטות, הוא מתחיל קצת להתחרט. אבל, יש אנשים שאת החולשות שלהם הם הופכים לאידיאולוגיה, קשה להם להתחרט. הם כותבים כתבות בכל מיני עיתונים, 'מה שעשיתי זו הדרך, זה מאה אחוז'".

הרב שפירא ציין כי יש דברים שבהם צריכים לנהוג על פי מנהג גדולי הדורות, ולא על פי דעה אישית: "כתוב בפסוק: "כי ישרים דרכי ה'", אח"כ כתוב "צדיקים ילכו בם"- דרכי ה' הם ישרים, אבל איך תדע אם מה שאתה עושה זה באמת ישר? אם אתה רואה שזו דרך שצדיקים הולכים בה, זו דרך הישר. אבל אם אתה רואה שכל גדולי הדורות לא עשו את זה – יש פה סימן שאלה גדול, זה לא ישרים דרכי ה'!".

הרב שפירא הוסיף ואמר כי יותר משיש בעיה לטעות בהנהגה כלשהי, יש בעיה של הפיכת הטעות לאידיאולוגיה. "אומרת התורה על עשו, לא מספיק שהוא מכר את הבכורה, גם אחרי שהוא אכל ושתה ויקם וילך, וכבר עבר זמן, "ויבז עשו את הבכורה", אני צדקתי, אל תגידו לי מה לעשות, זו הדרך! לא רק שנכנסה בו רוח שטות והוא מכר, הוא הפך את המכירה לאידאולוגיה, החולשה הפכה לדרך".

עוד באותו נושא

הרב זלמן מלמד מתייחס לפגישת בנו עם הרפורמים


87

הרב הסביר כי "על הפסוק "כולך יפה רעייתי ומום אין בך"- כותב הרב ב'אורות ישראל': זה שאנחנו אוהבים את כולם, זה לא מסמא את עינינו מלבקר את המומים שקיימים – אבל אחרי כל זה, 'כולך יפה רעייתי'. זה בדברים שבסתם, אבל בדברים שנוגעים להנהגות של כלל ישראל, עולה על הדעת שזה מסור לכל אחד? צריך לשבת על זה שבעה נקיים. אם האדם עושה משהו וח"ו הוא יכול להיכשל ב"ויבז עשו את הבכורה", להפוך טעות במזיד או בשוגג או באונס לדרך לכתחילה, "ויבז עשו את הבכורה" אחרי האכילה הוא הרבה יותר גרוע מלפניה, מפני שהוא הופך את זה לדרך. הוא מסלף ואומר שזו הדרך".

בהמשך הגיב הרב לטענות שעלו על כך שגם אביו, הרב הראשי לישראל וראש ישיבת 'מרכז הרב' לפניו, נפגש גם הוא עם נציגי הרפורמים: "במה שנוגע לכבוד תלמיד חכם, ולכבוד אבי מורי – לא שייך שאשתוק. מצטטים את הרב שפירא זצ"ל שהוא הסכים לפגישה עם רפורמים. אנשים לוקחים דברים ומסלפים, ומסיקים מזה מסקנות", אמר והוסיף: "רש"י בברכות אומר שאין נבל גדול יותר ממסלף דברי אלוקים חיים".

"הרב ההוא נפגש והרב ההוא נפגש", פתח הרב, ובדבריו הגיב גם לפרסומים על פגישתו של הרב עובדיה יוסף עם נציגי הקהילה: "אבל אם יש מנהיגים גדולים, מנהיגי הדור, אם זה אבי מורי זצ"ל או הרב עובדיה זצ"ל שראו צורך להיפגש כדי להעמיד אותם על מקומם! ולא עם הרביי'ס שלהם".

עוד באותו נושא

"אני מזועזע": מיכאל בן ארי התעמת עם הרב שפירא


105

בהמשך הבהיר הרב שפירא את ההבדל בין הפגישות, וחידד יותר מכך: "מי שעושה טעות ומחפש אח"כ תירוצים שלא קשורים לעניין, 'הנה ההוא נפגש אז מותר גם לי'- אז מה אם הוא נפגש?! הרב הרצוג זצ"ל כתב עליהם שהם 'נוצרים בלי צלב'. אני בכוונה אומר את זה. אסור לזלזל בזה, זה לא עניין של מה בכך, אנחנו לא חשודים על שנאת ישראל. וכי הרב הרצוג היה חשוד על פילוג קהילות? על חוסר אהבת ישראל? אבל מה הקשר בין מה שרב ראשי נפגש ע"מ להתריע ולהזהיר או להשפיע, לכל מה שמתפרש כדיאלוג?"

הרב הכניס בין הדברים את דעתו על התופעה בה כל אחד חולק על גדולים ממנו: "לצערנו זה כבר היה לעולמים. היו אנשים שהרשו לעצם לחלוק על מי שגדול מהם, אז למה שאחרים לא יעשו את זה? אבל שימוש בשמות של רבנים ראשיים לישראל שהיו גדולי עולם? 'הנה ההוא נפגש איתם- אז מותר'?"

עוד באותו נושא

הרב מלמד משיב למתקפות: אסור להחרים את הרפורמים


31

הרב הבהיר כי אין בכוונתו לתקוף ולהעביר מסרים דרך התקשורת: "אל תכניסו לי לפה מילים שלא אמרתי. אני לא אמרתי שום שם. אם יש מישהו שיש ביקורת עליו – צריך ללכת אליו ולהגיד לו את הביקורת. לא כמו המנהג היום שמדברים אחד עם השני דרך התקשורת". עוד הוא ציין כי הוא נאלץ לדבר משום שלא נותרה לו ברירה ומשום שבדבר הנוגע לכבוד אביו אסור לו לשתוק: "מה שאני אומר עכשיו זה בגלל שהם משתמשים באנשים שהיו בבית המדרש שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
135 תגובות - 90 דיונים מיין לפי
1
משפחת מלמד צריכה...
גדי אריה | 21-11-2020 23:44
משפחת מלמד צריכה להתבייש. עסוקים מבוקר עד ערב בהמדצות דרך הערוץ הפרטי שלנםצומגנים בצירוף נפש על הבן הבורר שנפגש עם הרפורמים בניגוד מוחלט לכל גדולי הדור. הגיע הזמן להחרים את ערוץ ההשמצות של משפחת מלמד ...
מאבי ז''ל: מרן הרב שפירא זצ'ל רץ למקווה אח''כ
מרן מול הס'מ הרפורמי | 22-11-2020 13:11
מרן הרב שפירא זצ''ל, נפגש אתם כדי לברר מה הסטרא אחרא הרפורמית הלזו זוממת. לאחר שהוא ניפגש אתם, רץ מרן הרב למקווה לטבול. שהוא סבר, כי הם הרפורמים מטמאים כזבים.
הרב שפירא מנהיג דורינו
יצחק דנינו | 22-11-2020 2:38
הרב שפירא מנהיג דורינו, יישר כח לרב!
אין על הרב שפירא שליט"א
בני צירון | 22-11-2020 2:21
.
שיחה חשובה ונחוצה בימינו
עוזי ברוך | 22-11-2020 1:38
סוף סוף רב שלא חושש להשמיע את קולו. חבל מאוד שלא מונה לרב ראשי.
הרב שפירא בכלל לא דיבר על הרב מלמד
ישעיהו קרונפלור | 22-11-2020 1:30
קראתי את מה שהרב שפירא כתב והוא בכלל לא תקף את הרב מלמד, אלא הוא רק אמר את דעת אביו הגדול מרן הרב אברהם שפירא זצוקל, תפסיקו לעשות מחלוקות בין הרבנים!!!
ברוך ה' ששומעים את דעת הרב שפירא
אברהם שטרן | 22-11-2020 1:26
סוף סוף כלל ישראל מקבל את דעת הרב הראשי לישראל ומנהיג דורינו, יהיה רצון שהרב יוסיף להגיד את דעת תורתו ואת דעת אביו הגדול, יישר כח לרב!
2
תגובת הרב זלמן מלמד שיצא להגנת בנו פשוט מבישה
יצא המרצע מן השק | 21-11-2020 23:44
גדול, ענק.
בבקשה הימנעו מלשון הרע על יהודים-מרחיק גאולה
דוד | 24-11-2020 9:00
חנוכה הקרוב זה זמן מסוגל לביאת משיח, אם עם ישראל יעשו תשובה. כך כתוב בקודים בתורה. הרבה יתומים ואלמנות שנוספו לאחרונה, ממתינים לגאולה ולתחיית המתים. אנא הפיצו והרבו בתחינות לפני בורא עולם ועשו תשובה. בקשו גאולה!! בבקשה הימנעו מלשון הרע ורכילות על יהודים גם בתקופת בחירות, זה מרחיק את הגאולה.
3
יש את הרבנים הראשיים, ומעליהם את משפחת מלמד.
שולמית | 21-11-2020 23:49
..
4
בושה וחרפה למשפחת...
עוזי ברוך השמן | 21-11-2020 23:49
בושה וחרפה למשפחת מלמד והערוץ המשפחתי שלהם
זה ידוע...
חנוך,יואל, יורם, חיים | 22-11-2020 15:57
זה ידוע שבארגוני פשע ממנים אנשים דבילים לתפקידים בכירים כדי שיהיה אפשר לערבב אותם לא סתם כל הצמרת הניהולית של העסקים המשפחתיים שלהם דבילים אחד אחד
מה קשור 'שמן'?
לא מכובד בכלל | 22-11-2020 0:38
תתנצל
5
הרב שפירא זצ"ל נלחם בגאון נגד הרפורמים
חיים | 21-11-2020 23:50
הרב שפירא זצל וכל גדולי ישראל לדורותיהם ,נלחמו בגאון נגד הרפורמים ,שלא מאמינים בתורה מהשמים, ובודים דת מלבם .מי שסובר ההיפך ,שיביע דעתו, ולא יתמוך עמדתו, באילנות גדולים, שלא קיימים. פעם כל הרבנים שחיפשו דעת תורה אמיתית ,נלחמו ברפורמים.
יישר כח עצום למרן הגר"י שפירא שליט"א
נריה פוטולסקי | 22-11-2020 1:34
ממש דברים אמיתיים, יישר כח עצום לגאון הענק מרן הרב יעקב שפירא שליטא על הדברים האמיתיים והמבוססים!
6
זלמן מלמד מוכן...
לא יכול לשתוק כבר | 21-11-2020 23:51
זלמן מלמד מוכן להרוס את התורה ולפגוע בגדולי תורה ואפילו בגדולי הרבנים כמו מרן הרב עובדיה ומרן הרב שפירא שנאלצו להיפגש עם הרפורמים מכוח תפקידם כרבנים ראשים, והכל כדי לטהר את השם של הבן שלו שהוא בסך הכל רב ישוב קטן שהלך להיפגש עם רפרומים כדי למצוא חן בעיניהם כדי לקדם את עצמו לבחירת רב ראשי . משפחת מלמד תרגיעו עשיתם מספי נזקים לתורת ישראל .
קשקשן, הרב זלמן מסכים עם הבן שלו
גם שולמית | 22-11-2020 2:18
..
הרב זלמן קודש קושים, והוא לא מסכים עם בנו
מיכאל ישראלי | 22-11-2020 1:37
מי אתה בכלל שתכתוב כך על הרב זלמן, הרב זלמן בכלל לא מסכים עם הבן שלו בסוגייא הזאת, מוחים על כבודה של תורה!
7
משפחת הפשע מלמד...
לוי | 21-11-2020 23:52
משפחת הפשע מלמד תחסל את הרב המכובד דרך הערוץ המשפחתי שלהם. הוא הולך לקבל פצצה לפנים מעוזי ברוך השמנדריק
הרב זלמן מסכים עם הבן שלו, ואין לו שום השפעה
גם שולמית | 22-11-2020 2:16
.
תפסיקו לדבר על הרב מלמד, הוא לא מסכים עם הבן
יוני קמפינסקי | 22-11-2020 1:39
הרב זלמן מלמד לא מסכים בכלל עם הבן שלו, הוא אמר את זה במפורש, מה שהרב שפירא אמר זה קודש קודשים!!!
8
על זה לא תקראו בערוץ-7
יישר כח לסרוגים | 21-11-2020 23:57
ולא בבשבע
9
טוב,אז כבוד הרב...
בבר מבבר שבע | 21-11-2020 23:58
טוב,אז כבוד הרב מלמד שליטא מתחיל לרוץ לרה''ר לישראל. זו הסיבה שנשמע ממנו דעות מתונות מאוד ופשרניות יותר גם בנושאי אר''י ושאר עניינים מדיניים לאומיים. ולא שזה לגמרי גאוע. בהתחשב במצב הרבנות היום..
10
כנופיית ערוץ 7...
חכו לתגובה דרך כנופיית ערוץ 7 | 21-11-2020 23:58
כנופיית ערוץ 7 תטפל בך. השבוע עוזי ברוך ידאג לתקוף את הרב המכובד דרך הערוץ המשפחתי ..
11
עכשיו משפחת מלמד...
עדיאל הררי | 22-11-2020 0:05
עכשיו משפחת מלמד תתחיל למרר לו את החיים כמו שעשו לרב אבינר זו כנופייה שלא תבייש שום ארגון פשע הם לא מוכנים להשלים שלא חושבים כמותם ממש דיקטטורה במיטבה . הרב יעקב שפירא אל תרא ואל תחת עמוד כגיבור נגדם וזכות אביך תעמוד לך לעולם
12
כל הכבוד לסרוגים...
יונתן | 22-11-2020 0:06
כל הכבוד לסרוגים על הדברים!! ערוץ 7 מזמן איבדו את זה. ראוי להחרים אותם
13
כל גדולי הדור...
משפחת מלמד הרסה את הציונות הדתית | 22-11-2020 0:08
כל גדולי הדור יוצאים נגד משפחת הפשע מלמד. היחיד שתומך בהם זה הגאון הרפורמי בנטדיקטוס.
אתה רשע!
אחד שאיכפת לו | 22-11-2020 15:32
איך אתה מעז לדבר ככה על הרב זלמן מלמד!, למה מי אתה שתדבר ככה?! לא למדת חמישית מהתורה שיש להם! תיתבייש!
/ ...
אורי טלר | 22-11-2020 0:43
/ מעניין מאד. קולך קול יעקב וידייך ידי עשו. מי זה שבוחר להשתמש בביטוי משפחת פשע ובקירבת משמעות קורא לבנט על שם האפיפיור בנדיקטוס???? הבנו את האינטרס השקוף.
14
אצל משפחת מלמד...
עוזי ברוך שמנדריק | 22-11-2020 0:15
אצל משפחת מלמד יש שיטה ידועה: הם קודם כל עושים מה שבא להם ואחרי זה הם מחפשים איך זה מסתדר עם התורה. כך נהגו שרדפו רב שקינאו בו, כך נהגו שהורו לפנות שכונה ללא מחאה והתנגדות כדי לסדר לעצמם ישיבה חדשה ובתים לעמותות הרבות שהם מנהלים וכך נוהגים גם עכשיו קודם נפגשו ואחרי זה מסדרים את זה עם התורה. שכל אחד יחשוב לעצמו מה היה קורה עם הרב שלמה אבינר שליטא היה נפגש עם רפורמים….. איך היו יוצאים נגדו איך היו מכפישים אותו ואיך היו מכנסים כנס רבנים נגדו .
15
מחר על הבוקר...
צבי רוזנברג | 22-11-2020 0:23
מחר על הבוקר שולמית מכנסת ישיבת חרום עם כל הפקידים של המשפחה מכל ענפי העסקים שהם מנהלים נדלן תקשורת וחינוך לטכס עצה איך להגיב זה לא יעבור בשקט הרב יעקב שפירא נתן להם פצצה לפנים והם כבר מתכננים את הנקמה
אתה צודק...
משה רבינוביץ | 22-11-2020 0:32
אתה צודק בהחלט.
16
שלא מחל על כבודם של הרבנים הראשיים לישראל
תודה לרב שפירא | 22-11-2020 0:25
.
17
עוזי ברוך ומשפחת...
זבובנציק | 22-11-2020 0:39
עוזי ברוך ומשפחת מלמד הולכים לכסח לרב את הצורה דרך הערוץ המשפחתי שלהם. מחר בבוקר כבר נראה ברקים רעמים יוצאים דרך ערוץ התעמולהצשלהם
הרב שפירא קודש קודשים!!!
משה מנתיבות | 22-11-2020 1:57
.
18
יישר כח לרב...
יעקב בן שושן | 22-11-2020 0:43
יישר כח לרב יעקב שפירא ניכר שדבריך יוצאים מן הלב לכבודה של תורה ולכבודם של גדולי התורה מקווה שהרבנים מלמד יבינו את טעותם ויעשו תשובה בקרוב
19
מסכים עם הרב...
יהודה | 22-11-2020 0:51
מסכים עם הרב שפירא.
20
ניכרים דברי אמת. משפחת...
יאיר אהרן | 22-11-2020 0:51
ניכרים דברי אמת. משפחת מלמד סטטה מן הדרך.
21
מי שלא קרא את מה שמרן הגר" שפירא כתב שלא ידבר
יהודה | 22-11-2020 1:10
הרב שפירא בכלל לא דיבר על
22
הרב שפירא לא דיבר נגד הרב אליעזר מלמד
שמואל נסימי | 22-11-2020 1:13
אני קראתי את מה שהרב יעקב שפירא כתב, והוא בכלל לא כתב נגד הרב אליעזר מלמד, אלא הוא הסביר את דעת אביו מרן הרב אברהם שפירא זצוקל, אבל הוא לא תקף בכלל לא את הרב אליעזר מלמד ולא את משפחת מלמד, תפסיקו עם הנייעס והפוליטיקה המסריחה!!!
ברור שהוא לא דיבר על אליעזר
אלא על מי שמשך בגזר. | 22-11-2020 2:28
..
23
אין על ר' יעקב שפירא המלך!!
יעקובסון | 22-11-2020 1:15
די להוציא דברים מהקשרם, זה נאמר בשיחה בישיבה, ולא התכוון לרב מלמד אבל סרוגים רוצים לסכסך.
לא דיבר על אליעזר
אלא על מי שמשך בגזר. | 22-11-2020 2:28
..
24
הרב שפירא קודש קודשים
יצחק לוינגר | 22-11-2020 1:17
הרב שפירא ממשיך את מסורת כל הרבנים, אבל הוא בכלל לא תקף את הרב מלמד אלא הוא רק הסביר את דעת אביו הרב אברהם שפירא...
בכלל לא תקף את הרב אליעזר
אלא את מי שמשך בגזר. | 22-11-2020 2:35
..
צודק בכל מילה
איש אמיתי | 22-11-2020 2:11
.
25
הרב שפירא צודק לגמרי
מיה | 22-11-2020 1:18
הרפורמים הם בושה וחרפה צריך להוקיע את הרבניות המצחיקות שלהם מעם ישראל.
26
ר' יעקב אוהבים אותך!!!
נדב אייל | 22-11-2020 1:21
כל מילה בסלע, הרפורמים הורסים את היהדות, בפרט במה שעשו בארהב , אסור לתת להם אפילו טיפת לגיטימציה
27
סוף סוף רב מדבר לעניין!!!
ישראל כליפה | 22-11-2020 1:22
כל הזמן כל רב אומר את דעתו, וסוף סוף הרב שפירא ה' ישמרהו ויברכהו אומר במפורש את דעתו ואת דעת אביו הגדול מרן רבם של כל ישראל הרב אברהם שפירא זצוקל, וסוף סוף אין מחלוקת כי הרבנים של פעם כבר אמרו את דעתם, אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם, שבוע טוב לכל עם ישראל, ויהי רצון שיבוא כבר משיח צידקנו - אמן!!!
28
אין על ר' יעקב
הר המורניק | 22-11-2020 1:24
שמחים לשמוע את דעת התורה הקדושה מהרב שפירא. חובה גמורה לא לתת הכרה לרפורמים כלל.
29
ר' יעקב לא התכוון לר' אליעזר מלמד
משה ליאון | 22-11-2020 1:26
ברור שצריך להוקיע את הרפורמים אבל סרוגים הוציאו את דבריו מהקשרם, ר' יעקב דיבר בישיבה ולא התכוון לרב אליעזר.
למי שמשך בגזר.......
לא לאליעזר | 22-11-2020 2:20
חחחחחח
30
ר' יעקב צודק בכל מילה
יוסף אוריאל | 22-11-2020 1:27
זה מתחיל בלתת להם הכרה ב'זום' וממשיך בלמנות רבניות מהם. כלך מילה בסלע.
31
סרוגים הוציאו את דברי הרב מהקשרם
אפרים רוזנפלד | 22-11-2020 1:29
נכון שצריך להוקיע את הרפורמים אבל הוא לא רמז בשיעור לר' אליעזר מלמד.
הוא לא רמז על אליעזר
אלא על מי שמשך בגזר. | 22-11-2020 2:34
..
32
אוהבים אותך מרן רה"י ר' יעקב המלך!!!
חיימק'ה | 22-11-2020 1:30
יישר כח על שהרב משמיע את דעת התורה האמיתית. הלוואי שכל הרבנים היו כמוהו.
33
אין על ר' יעקב שפירא.
שולמית מלמד | 22-11-2020 1:32
בנו של ר' אברו'ם זצל. מנהיג הציונות הדתית. רהי שמזכה הרבים בדבריו המחכימים.
34
שמחים לשמוע את דעת התורה המחכימה של הרב שפירא
גושניק | 22-11-2020 1:35
צריך להוקיע את הרפורמים מעמי. הם עשו בחול חורבן ליהדות ואם ישלטו גם פה עמי ייהרס. לא לתת להם טיפה לגיטמציה!!!
35
סרוגים תתביישו
noam | 22-11-2020 1:42
די לסכסך. ר' יעקב ביקש שלא יוציאו את דברי אביו מהקשרם ומה שאתם עושים זה להוציא את דברי ר' יעקב מהקשרם. הוא בכוונה לא דיבר על הרב מלמד. אלא באופן כללי.
36
חבל שלא מונה לרב ראשי
עזריאל שפנגטל | 22-11-2020 1:44
שמחנו לשמוע רב שלא מפחד להשמיע את דעתו. חסר מאוד בימינו.
37
הרב שפירא אמר דברים ממש נכונים
סולי עדן | 22-11-2020 1:45
אסור לתת שום לגיטימציה לרפורמים בארץ, מה שהרב שפירא אמר זה דברים ממש נכונים.
38
מברך את הרב שפירא על דבריו החכמים.
הרב רפי פרץ | 22-11-2020 1:47
הרפורמים מחריבים את הכותל, את מנהגי ישראל [בר מצוות לכלבים וכדו'] ועוקרים את היהדות. אסור לתת להם לגיטימציה.
39
הרב שפירא לא דיבר נגד הרב אליעזר מלמד
יוחנן סאלם | 22-11-2020 1:47
הרב שפירא לא דיבר נגד הרב מלמד, תסתכלו מה הוא כתב: הרב הבהיר כי אין בכוונתו לתקוף ולהעביר מסרים דרך התקשורת: אל תכניסו לי לפה מילים שלא אמרתי. אני לא אמרתי שום שם. אם יש מישהו שיש ביקורת עליו – צריך ללכת אליו ולהגיד לו את הביקורת. לא כמו המנהג היום שמדברים אחד עם השני דרך התקשורת.
למי שמשך בגזר...
לא לאליעזר | 22-11-2020 2:21
....
40
שיחה חשובה מאוד. דברים מחכימים.
דביר עמר המתוק | 22-11-2020 1:52
חשוב לציין שסרוגים וכמה כתבים חמודים הוציאו את הדברים מהקשרם. ר' יעקב לא דיבר על הרב מלמד אלא באופן כללי.
41
הרב שפירא הוא חזק נגד כל התקשורת, זה מנהיג!
נחמן יצחקי | 22-11-2020 1:52
כל התקשורת זה לא מעניין את הרב שפירא, הוא אומר את דעת התורה שלו ושל אביו הקדוש, שבוע טוב עם ישראל!!!
42
דברים צודקים ונכונים.
הרב אליעזר מלמד | 22-11-2020 1:55
יש להוקיע את הרפורמים לגמרי ולא לתת להם טיפת לגיטימציה, הם מחריבים כל חלקה טובה ביהדות וממציאים מנהגים וקשקושים מהקישקע שלהם.
43
He did not talk about Rabbi Melamed!
menashe | 22-11-2020 1:59
סרוגים מבלבלים את המח, ר' יעקב לא דיבר על הרב מלמד, תפסיקו לסכסך בין הרבנים היקרים שלנו!!
על מי שמשך בגזר...
לא על אליעזר | 22-11-2020 2:22
..
44
הרב שפירא מחנך דגול!
נחמה ינקוביץ | 22-11-2020 2:00
אני מכירה את הרב שפירא, הוא מחנך דגול מאוד, אשרינו שיש לנו בדורינו רב כזה.
45
ב"ה שאנו זוכים לרבנים שמשמיעים דעת תורה.
הרב מרדכי שטרנברג | 22-11-2020 2:01
בה שאנחנו זוכים לרבנים שלא מפחדים להשמיע דעת תורה אמיתית וחשובה. שנזכה לרבנים חשובים וצדיקים כמוהו. יהיר שיהיה רב ראשי.
46
הרב שפירא נגד הרפורמים ולא נגד הרב מלמד
גרשון וייס | 22-11-2020 2:05
הרב שפירא לא דיבר נגד הרב אליעזר מלמד ולא על משהו אישי נגד משהו, אלא הוא השמיע את דעתו ואת דעת אביו נגד הרפורמים שהם ממש מסוכנים, כל מי שיש לו קצת שכל רואה את זה במאמר...
אסור לזלזל ברב מלמד, הוא ת"ח אנחנו מוחים!
חיים ביבסט | 22-11-2020 2:42
הרב אליעזר הוא תלמיד חכם גדול, והרבנים לא יוצאים נגדו אלא נגד הרפורמים
זה לא נגד אליעזר
הוא רק משך בגזר | 22-11-2020 2:30
..
47
ר' יעקב שפירא צדיק חשוב ומאיר פנים.
עמית סגל | 22-11-2020 2:09
וודאי שלא התכוון לתקוף את הרב מלמד אלא העביר שיחה כללית בישיבה. סרוגים נהנים פשוט ליצור סכסוכים בין רבני המגזר. בושה וחרפה. מי שלא קרא את השיחה בכללותה שלא ידבר.
זה בכלל לא על אליעזר
זה על מי שמשך בגזר.. | 22-11-2020 2:26
..
48
I love Rabbi Yaakov
יונתן פולארד | 22-11-2020 2:13
דברים חשובים ונכונים. ר' יעקב אוהבים אותך!!
49
תנועת ש"ס עם הרב שפירא
אריה דרעי | 22-11-2020 2:14
כל עם ישראל עם הרב שפירא נגד הרפורמים
50
הרב שפירא נשיא מועצת רבני הציונות הדתית
ינון לחיאני | 22-11-2020 2:19
הרב שפירא מנהיג דגול, צריך שהוא יהיה הנשיא של המועצת רבנים שאמרו שמקימים.
51
אסור לתת לרפורמים הכרה, חזק וברוך לרב
יעקב אלדר | 22-11-2020 2:26
אסור לתת לרפורמים הכרה, חזק וברוך לרב שפירא על הדברים המדויקים והמבוססים.
52
אני רוצה לעשות סלפי עם הרב שפירא
אורן חזן | 22-11-2020 2:27
אני ממש מסכים עם הרב שפירא, אפשר לעשות איתו סלפי?
53
הרב שפירא ממשיך את דרכו של הרב קוק
מיכאל רזיאל | 22-11-2020 2:30
הרב שפירא ממשיך את דרכו של הרב קוק, הרב חרלפ, הרב צבי יהודה, הרב שאול ישראלי והרב אברהם שפירא, אשרינו שיש לנו צדיק כזה בדורינו
54
ועדת רבני אירופה הספרדים מסכימים עם הרב שפירא
רבני אירופה הספרדים | 22-11-2020 2:31
אנו ממש מסכימים עם כל מילה של הרב שפירא, יישר כח לרב.
55
הרב יעקב שפירא בדרכו של מרן הרב אליהו זצוק"ל
איגוד רבני קהילות | 22-11-2020 2:33
מרן הרב יעקב שפירא הולך בדרכו של מרן הרב מרדכי אליהו זצוקל
56
הרב שפירא צריך להיות הרב הראשי לישראל
יעקב נרקובסקי | 22-11-2020 2:36
הרב שפירא צריך להיות הרב הראשי לישראל, הוא מנהיג אמיתי שיודע מצד אחד להכיל מורכבויות וקרב רחוקים ומצד שני לא להתפשר על מה שצריך!
57
לאחיותיי ואחיי היקרים על שלל גווניהם השונים.
הנשיא ראובן רבלין | 22-11-2020 2:37
בתור נשיא מדינתנו היקרה והאזרח מספר אחד בישראל. אני מביט בכם יהודים ושאינם יהודים. נשים ושאינם נשים. וקורא: די לשיסוע. הגיעה עת אחדות. הנני מברך את הרב שפירא על הכלת גווניה השונים של החברה הישראלית. בנותיה ובניה של מדינת ישראל כולה צריכים להוקיר לאביו טובה על איחוד השבטים השונים של הציונות הדתית, מובן וברור שלא הייתה בכוונתו להפנות אצבע מאשימה אל אדם כזה או אחר אלא רק הביע את דעתו באופן כללי על אחד משבטי המדינה. ואל לו לאתר כזה או אחר לסכסך בינינו. ואסיים בברכה. שנזכה להמשיך יחד בשלום ואחדות את המסע המופלא שלנו במדינתו הקטנה.
58
ברכותיי לרב שפירא היקר.
יולי אדלשטיין | 22-11-2020 2:40
דבריו חשובים ומחזקים. בתור אדם שיצא ממסכך הברזל אני מכיר בחשיבות של שימור היהדות המקורית והגנה עליה מפני הרפורמים ודומיהם. יישר כח גדול.
59
יישר כח גדול לרב שפירא על דבריו החשובים.
מנשה כץ | 22-11-2020 2:52
יהיר שיישמעו עוד דברים אמיצים כאלה. ולא יושתקו כאן רבנים.
60
אל תכניסו לי...
בניגוד לפתיחת הכתבה | 22-11-2020 2:53
אל תכניסו לי לפה מילים שלא אמרתי. אני לא אמרתי שום שם.
61
בדרך כלל אני לא מגיב באמצע הלילה..
לוינסון | 22-11-2020 2:54
אבל חשוב לי לחזק את דבריו של הרב. הגיע הזמן שייתנו גם לדעות האלה להישמע בכבוד ולא רק למי שרוצה להכיל ולחבק את כולם. יישר כח.
62
אני מכיר את הרב, הוא רק תקף אתהדרך ולא רבנים
בוגר מרכז הרב | 22-11-2020 2:55
אחרי שראיתי את התגובות שהרב שפירא לא תקף את הרב מלמד אלא רק את הדרך, זה באמת כך, אני מכיר את הרב, ודרכו היא לחנך ולבאר שהדרך שאסור לתת לגיטימציה לרפורמים , אבל לא לזלזל בשום רב, הפוך הרב שפירא מעריך מאוד את הרב מלמד!
63
אל תכניסו...
לשם הדיוק. מתוך דבריו: | 22-11-2020 2:56
אל תכניסו לי לפה מילים שלא אמרתי. אני לא אמרתי שום שם. אם יש מישהו שיש ביקורת עליו – צריך ללכת אליו ולהגיד לו את הביקורת. לא כמו המנהג היום שמדברים אחד עם השני דרך התקשורת
64
וואוו כמה תגובות!!
חיה | 22-11-2020 2:56
רק רוצה לציין שכשמביאים ציטוטים של רבנים משיחות בישיבה צריך להיזהר לא לעשות להם עוול, נראה שהדברים הוצאו מהקשרם, כנראה עמ לסכסך בין הרבנים היקרים .
65
הוא לא בא...
לשם הדיוק | 22-11-2020 2:57
הוא לא בא לצאת נגד הרב מלמד אלא לנקות את שמו של אביו
נכון הוא לא דיבר על אליעזר
אלא על מי שמשך בגזר | 22-11-2020 6:45
...
66
הרב שפירא ממשיך את דרך רבותינו מכל הדורות
אחיה כ"ץ | 22-11-2020 2:58
הרב שפירא ממשיך את דרך רבותינו מכל הדורות בכל הענינים
67
נכון מאוד!
דניאל זמיר | 22-11-2020 2:59
חבל שבימינו כבר נהיה מפחיד לומר זאת. אך הרב שפירא צודק לחלוטין. כלפיי חוץ זה יותר מגניב לתת להם במה בפאנלים ולגיטימציה, אבל לטווח הארוך זה ייתן להם אחכ שליטה במשרות הציונות הדתית, רחבה בכותל, במועצת הרבנות הראשית ועוד. בקיצור, מסוכן ולא שווה את המחיר.
68
הרב אמר במפורש שהוא לא מדבר על שום שם
מלאכי כהן | 22-11-2020 3:04
הרב כתב במפורש שהוא לא מדבר על שום שם של שום אחד, אז חלאס להציג אותו שהוא נגד הרב מלמד, הוא דיבר מה עמדת אביו על הרפורמים...
69
בסך הכל יש...
יצחק | 22-11-2020 6:42
בסך הכל יש רב ישוב קטן שסידרו לו במה בחינמון שבועי. למה לעשות עניין מרב כזה?
70
משפחת מלמד איבדה...
שלומי רוזנטל | 22-11-2020 6:52
משפחת מלמד איבדה את זה לגמרי הם כבר עושים צחוק מעצמם בניסיון הנואש שלהם להשתקם מהכישלון שלהם הרבה יותר פשוט לומר טעיתי אך כנראה הם לא מכירים את המילה הזו
71
ממש כבוד התורה...
מנחם | 22-11-2020 8:15
ממש כבוד התורה מה שהולך פה, לחרדים נהפכתם. איזה צחנה יוצאת מכל הדבר הזה
חבר מותר...
אור | 22-11-2020 16:27
חבר מותר להתווכח . אבל בה המחלוקת בין הרבנים היא מתוך כבוד זלז . בשונה מתרבות המחלוקת במקומות אחרים.
72
הרב מלמד מורד...
כל הכבוד לרב המכובד | 22-11-2020 8:28
הרב מלמד מורד הרבנים! צריך להעמיד אותו במקום!
73
אצל ר' יעקב...
לא תקף. הבדיל. | 22-11-2020 8:41
אצל ר' יעקב אין כזה דבר לתקוף. יש להבהיר עמדה. הוא מכבד תלמידי חכמים, כל תלמיד חכם שהוא
74
גם אם מרן...
הלו, חבר'ה! ! | 22-11-2020 8:47
גם אם מרן הגרי שליטא תקף את הרב מלמד (וזה לא מה שהוא בא לעשות)- לנו אין זכות! הוא תלמיד חכם גדול ואנחנו כלום! למה לנו להכניס את ראשנו בין ההרים?
75
תקפו חופשי את...
אני יודע שהם הבעלים, ובכ"ז | 22-11-2020 8:54
תקפו חופשי את ערוץ 7. תקפו את הבעייה הבלתי נגמרת לטובת משפחת מלמד. גם אני שונא את זה. אבל אל תגעו במשפחה! הרב זלמן הוא תח עצווום. ועם הרב אליעזר- מותר לרבנים להתווכח. לנו אסור בשום מצב!
76
מאבי ז''ל: מרן הרב שפירא זצ'ל רץ למקווה אח''כ
מרן מול הס''מ | 22-11-2020 9:13
מרן הרב זצ''ל, נפגש אתם כדי לברר מה הסטרא אחרא הזו זוממת. לאחר שהוא נפגש אתם, רץ מרן הרב למקווה לטבול. שהוא סבר, כי הם מטמאים כזבים.
77
כמה שטויות מדבר...
שלמה | 22-11-2020 9:17
כמה שטויות מדבר שפירא! איך הוא מערבב דברים בלי קשר ומגיב מרגש במקום להסתכל על הדרך הנכונה.. דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, כל נאמר ומן הראוי שיזכור שגם גדולי התורה עוד מלפני מאות שנים תמיד נפגשו ודיברו עם המשכילים והתווכחו איתם.
שתזכה לחזור...
א | 22-11-2020 16:25
שתזכה לחזור בתשובה אחי .
כל גדולי...
יונה | 22-11-2020 11:17
כל גדולי הדור מהדורות הקודמים החרימו את הריפורמים.הרב קוק והרב הרצוג. גם הרב זקס שנפטר לאחרונה, משכיל ברור, החרים את הרפורמים. הריפורמים אינם מחפשים דת. הם מנסים לעקור דת. נישואים מעורבים בידי רב וכומר, ברק מצוה לכלבים שלהם, וכו' יותר מ-חצי יהדות ארהב התבוללה ואבודה לעם היהודים ולארץ ישראל. הם מחפשים דריסת רגל בישראל כדי להמשיך.
והתווכחו איתם! התווכחו...
כבוד תורה! | 22-11-2020 11:04
והתווכחו איתם! התווכחו איתם, שלמה! והווה זהיר בגחלתן! הרב שפירא. תזהר מלקרוא לו שפירא...
אתה לא...
אנונימי | 22-11-2020 9:58
אתה לא ראוי להגיע לכף נעלו. תתבייש לך. לפני שאתה כותב על רבנים (לא משנה מה אמרו) תתייחס בכבוד...
78
אני מתבייש שאני באותו מגזר יחד עם כמעט כל
תלמיד של הרב דרוקמן | 22-11-2020 9:51
המגיבים כאן. אין דרך ארץ, רק מוסיפים שנאת חינם, זלזול איש ברעהו. לא יודע איפה למדתם תורה (אולי צריך לשאול אם למדתם...) אבל אם אומרים כמה מכוערים מעשיכם סימן שאתם עושים חילול השם.
מאותו מגזר? כנראה לא שמעת על "משרדי פרסום"
אני | 23-11-2020 15:23
כשמישהו כותב בשם שהוא הרב הראשי, זה לא אומר שזה הוא.
79
צביעות להקיא מי...
סרוגים פחדנים למה אינכם מפרסמים תגובה מה הסלקציה והשתקה עיתונאים ראויים חייבים לפרסם הכל | 22-11-2020 9:58
צביעות להקיא מי מדבר גבוה שפירא שניצל את הדיירית וניסה לסרסר בה עם בחור מהישיבה בא אליה בליל העצרת ורצה מופע
80
לא הבנתי... בשורה...
יוסף | 22-11-2020 10:01
לא הבנתי... בשורה התחתונה, גדולי ישראל נפגשו אתם... הרב בעצמו מודה.. אז למה חוזרים שוב ושוב על השקר הזה שגדולי ישראל בכל הדורות לא נפגשו אתם מעולם? זה שחוזרים על שקר שוב ושוב לא הופך אותו לאמת...
במקרה דווקא...
יוסף | 22-11-2020 23:51
במקרה דווקא מכיר... ולא, הוא לא חולם אפילו לא קצת...
@אריאתה לא מכיר...
תלמיד | 22-11-2020 15:55
@אריאתה לא מכיר אותו הוא ממש ממש חולם להיות רב ראשי ולא הוא ולא אבא שלן מתקרבים לקרסוליים שגדולי התורה שיצאו נגדם
קודם כל...
אריאל | 22-11-2020 11:37
קודם כל תכבד את הרב מלמד, הוא מרביץ תורה ברבים בצורה שאתה לא מתקרב לקרסוליו... וגם רק שתדע שהוא לא רוצה בכלל לרוץ לרבנות הראשית. ברכה והצלחה
הווה זהיר בגחלתן!...
כבוד תורה לצד שני | 22-11-2020 11:06
הווה זהיר בגחלתן! לא אליעזר מלמד. ממש לא! הרב אליעזר מלמד. להזהר חבר'ה...
/ נפגשו....
אורי טלר | 22-11-2020 11:06
/ נפגשו. אחר כך לימד זכות. שניים אוחזין בטלית; זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי. ואם אמר; כולה שלי וחברו חציה שלי. יקבל הראשון; שלושת רבעים והאחר רבע. ואם לא ?נחכה לאליהו שיבוא להכריע.
גדולי ישראל...
עידו חביב | 22-11-2020 10:55
גדולי ישראל נפגשו איתם לא כדי לפטפט איתם ולעשות איתם סימפוזיון כמו שאליעזר מלמד עשה כדי למצוא חן בעיניהם לקראת הבחירות לרבנות הראשית. יש מגדולי ישראל שנאלצו להיפגש איתם מכורח תפקידם כרבנים ראשיים ומטרת הפגישה הייתה לגעור בהם ולהעמיד אותם על טעותם.
81
אם הכתבה הזו...
בוגר ישיבת הסדר | 22-11-2020 14:38
אם הכתבה הזו אמיתית ולא מנופחת בשביל למשוך קוראים, אז הוויכוחים האלו מעניינים את הסבתא של הדור הצעיר.( בוגר ישיבת הסדר). ואני מתכוון לרב יעקב שפירא. לדור הצעיר נמאס מקנאות שבשורה התחתונה שלה נוצרת מחלוקת בין רבנים. הציונות הדתית צריכה להתעורר. לצערי הם מפספסים את תורת הראיה. הם נהיו מגזריים במקום להיות כלל ישראליים.
82
סליחה,אבל רבני מלמד...
עידו | 22-11-2020 14:41
סליחה,אבל רבני מלמד גדולי העולם בדורינו בעולם התורה,ומה שהם פוסקים אסור לחלוק עליהם ! מה זה כל הרבנים האלה שמדברים נגד הרפורמים ונגד הגאונים רבני מלמד? קצת פרופורציה בבקשה
אתה לא רואה שהוא מסתלבט עליהם?
איזה גאונים? | 23-11-2020 1:22
איפה אתה חי?
הם גדולי...
יונתן | 22-11-2020 21:40
הם גדולי עולם , גאונים ופוסקים? תגיד אתה רציני או ציני?הם מוכרים כעסקני נדלן גם הרב ליאור ביקר את הרב זלמן קשות בעסקת גבעת האולפנה אז תגיד לנו מי רואה בהם גדולי העולם
חחחחח ענק...
דור | 22-11-2020 15:53
חחחחח ענק קרעת אותי מצחוק חחחחח כמה סתום אתה צריך להיות כדי לכתוב כזו תגובה הזויה אתה יכול להיכנס לשיא גינס כאדם עם הכי פחות מוח ביקום
83
מוחה
נעה | 22-11-2020 21:33
כנגד כל אלה שיש להם האומץ להכלים ולכנות רבנים בשמות גנאי. גדולי תורה יכולים לחלוק זה על זה בכבוד הראוי, אבל לא כל אחד.
84
אין דיון ענייני לצערנו
אריה | 22-11-2020 22:53
תקשיבו לרב מלמד, תשמעו דברי טעם, חבל שאין מולו אף אחד שמוכן להידיין דיון ענייני, והכל ממשיכים בחרמות האינסופיים שבדיוק עליהם מדבר הרב מלמד. אולי הוא לא צודק, אבל אף אחד לא מתווכח איתו, רק מחרימים. ראש בקיר. פופוליזם זול במסוה קדושה
85
זה מוכיח מה...
חיים | 23-11-2020 21:18
זה מוכיח מה שאמר ר' חיים מבריסק שהמזרחי יש בה מינות...ואידך זיל גמור.
86
ר' חיים מבריסק...
חיים | 23-11-2020 21:21
ר' חיים מבריסק אמר שהמזרחי יש בה משום מינות, כך קיבל ממנו תלמידו בעל הברכת שמואל , נכתב בעלון שבת פ' חיי שרה של הרב משה שטרנבוך ראבד העדה החרדית.
87
הפסוק הוא ישרים...
דוד | 24-11-2020 14:41
הפסוק הוא ישרים דרכי ה' וצדיקים ילכו בם איך אדם יודע אם הוא הולך בדרך הצדיקים אם כל גדולי הדורות הלכו בה לפניו (אם יש ו' החיבור בינו לביניהם) זה הלימוד מהפסוק למי שהיה חסר לו שלב במהלך...
88
הגאווה של משפחת...
והדברים ידועים ש.כ. | 25-11-2020 8:41
הגאווה של משפחת מלמד הפילה אותם ממדרגתם היום הם עוסקים ברוב זמנם בעצמם בלבד ולכן הם מנהלים את התלמידים שלהם בצורה דיקטטורית כיאה לסגנון שלהם
89
הרבי
נועם | 30-03-2021 18:44
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
90
אליך
נועם | 01-05-2021 16:55
אליך הרב נועם שמואלי